Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun soitatte lapsellenne ja käskette lähtemään kaveriltaan kotiin, niin huomioittehan, että lapsenne PITÄÄ siivota kaverin kanssa leikit pois.

Vierailija
17.11.2018 |

Liian usein tapahtuu ainakin meillä, että lapsen kaverille soitetaan, että pitää lähteä kotiin. Ei voi muka jäädä siivoamaan, koska pitää lähteä heti. Jos olen itse paikalla, en päästä lähtemään, ennen kuin ovat yhdessä siivonneet kaikki leikit pois.

Usein vain en ole kotona ja lapseni sitten harmittelee, kun joutuu yksin siivoamaan. Tästä syystä en enää päästä lapsen kavereita meille, jos itse en ole kotona.

Että kertokaapa lapsillenne, että siivoavat leikit kavereilla!! Kuuluu jo hyviin käytöstapoihin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksen ihminen ajattelee noin.

Joustavamman tyylinen vanhempi ei ehkä ole ihan noin tarkka eli, että ei maailma siihen kaadu jos yksin joutuu keräämään lelut pois.

Rikkaus on se, että kaikki ovat erilaisia mutta samanarvoisia.

Vierailija
2/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta jos ollaan vuoroin vieraissa tyylillä että aina se siivoaa kenen luona ollaan oltu niin ihan yhtä reilua sekin on. Onhanse vierasta kohtaa kohteliasta ettei häntä velvoiteta kylässä kotitöihin ellei hän ole sitten jotain erityisen suurta sotkua ollut aikaan saamassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi jatkaa usein vielä leikkiä, vaikka kaveri lähtee pois. En muutenkaan ole kovin tarkka siivoamisesta, myönnän sen...

Vierailija
4/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keksinyt itselleni sellaisen säännön, että jos meillä on ollut kavereita kylässä ja en ole ollut kotona/muistanut kehottaa siistimään huonetta, niin silloin itse aina autan lastani sen siivoamisessa.

Olen todella sellainen, joka rakastaa siistiä kotia ja pidänkin tavarat paikoillaan, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
5/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - trolli ja ärtyneen oloinen. Poistoon menee.

Vierailija
6/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä koskaan vieras siivoa. Enkä kovin usein itsekään siivoa vieraillessani.

Vierailija
7/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta jos ollaan vuoroin vieraissa tyylillä että aina se siivoaa kenen luona ollaan oltu niin ihan yhtä reilua sekin on. Onhanse vierasta kohtaa kohteliasta ettei häntä velvoiteta kylässä kotitöihin ellei hän ole sitten jotain erityisen suurta sotkua ollut aikaan saamassa

Näin. Vieraanvaraisuuden ja kohteliaisuuden opettaminen on tärkeämpää kuin siisteys. Eli meillä ei panna vieraita siivoamaan koskaan. Ei lapsia eikä aikuisia.

Vierailija
8/8 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tapana kyläillessäsi siivota kahvikuppisi pöydältä, auttaa loput pullat ja keksit lautasilta pusseihinsa ja tiskata käyttämäsi astiat? Jos kyläilette perheenä, menetkö siivoamaan lasten kanssa heidän leikkejään ja lakaiset eteisen matolle kenkienne mukana tuomanne kurat ja hiekat? Vietkö roskat mennessäsi, jos olette vaikka tuoneet päivänsankarille lahjoja, joista tulee käärepaperien ja pakkausmateriaalien vuoksi melkein pussillinen roskaa?

Itse olen tottunut siihen, että kyläillessä olen vieraana ja kutsuja hoitaa emännöinnin. En myöskään oleta lapseni kavereiden jäävän meille siivoamaan, lapsenihan yleensä jatkaa leikkejä vaikka kaveri lähtisikin. Jos teillä on erilaiset tavat, voit ilmoittaa vieraslapsille, että teillä siivotaan leikit loputtuaan pois. Ei siihen montaa minuuttia mene. Lapsesikin voi kyllä pitää puoliaan ja sanoa kavereilleen, että siivotaan ennen kuin menet. Yhdessähän se sotku saatiin aikaankin eikä ole reilua, että sen yksin joutuu siivoamaan.