Mitä mieltä olett lapsen ottamisesta mukaan työtapaamiseen?
Onko sinulla ollut lapsi mukana työkeikalla? Miten siihen suhtauduttiin?
Ja uutinen josta kysymys kumpuaa
Perheministeriä moitittiin lapsen ottamisesta töihin - 4-vuotiaan juoksu käytävällä paljasti synkkien syntyvyyslukujen taustalla vaikuttavan asenneongelman
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4a9a1be8-fbe8-4567-af4c-484a4faba…
Kommentit (6)
Työnantajana en ilahtuisi, jos työpaikasta tulisi päiväkoti. Maksan palkan tuloksesta, jonka tulsi syntyä tietyssä tuntimäärässä. Kun työntekijä tuo lapsen töihin ja sitten valittaa, että ei ehdi tekemään töitään, niin minä jotenkin oletan, että syynä on sen lapsen läsnäolo ja lapseen liittyvät hoitotarpeet eikä se, että teetän liikaa töitä.
Minusta jokainen saa tuoda lapsensa töihin, kunhan tuo samalla lastenhoitajan ja huolehtii siitä, että työpanos ei pienene.
Mä olen kerran ottanut lapsen mukaan töihin, kun menin selvittämään jotain pientä ongelmaa jossa ei mennyt muutamaa minuuttia kauempaa. Yleensä ottaen vastaisin kuitenkin, että ei ole ok.
Kertokaa erilaisista tapauksista lisää, puolesta ja vastaan, kiitos.
Miehen toimistolla on kai useinkin loma-aikaan pieniä koululaisia osan päivästä räpläämässä puhelunkaan, ettei tartte koko päivää olla yksin. Ei ilmeisesti ole mikään ongelma. Minun potilastyöhöni taas ei voisi missään tilanteessa ottaa lasta mukaan, ehkä jos olisi kirjallisia hommia päivä mutta sitä ei juuri näe.
Oletteko muuten huomanneet, että jos kotiäidit sanovat että lapsissa on askaretta ja että ne keskeyttävät muuta tekemistä, niin vastaus on höpsis, on se kumma jos loisivat lapamadot eivät saa kotona maatessa tohtorin tutkintoa loppuun ja samalla elätettyä perhettään kotoa käsin yrittämällä, kun siinähän me itsenäisesti leikkivät lapset menee sivussa. Mutta jos lapsi pitäisi ottaa töihin niin on ihan selvää että lapsen läsnäolo häiritsee, keskeyttää, estää tehokasta työskentelyä.
Mä oon ihmetellyt, kun täälläkin usein mainitaan opiskelijoiden luennoilla mukana olevista vauvoista. Onko se oikeasti niin yleistä kuin annetaan ymmärtää? Itse olen opiskellut miesvaltaisella alalla, niin ei ole omakohtaista kokemusta.
Riippuu tapauksesta. Oman lapseni kohdalla se ei olisi käynyt, koska oli vilkas, kärsimätön ja vaativa vauvasta aikuiseksi. Mutta olen nähnyt monenikäisiä lapsia tieteellisissä seminaareissa nukkumassa vaunuissa tai vaihtamassa dioja äidin puheen aikana, ja kaikki on sujunut erinomaisesti.