tekisitkö vauvan jos saisit 1000e "lapsirahaa" puhtaana käteen? Kuinka monta vauvaa tekisit?
Kuinka monta tekisit?
Oliko joku kansanedustaja, joka tätä ehdotti.
Jos et tekisi 1000 eurosta niin kuinka monesta eurosta tekisit?
Mä haluaisin vähintään 5000e
Sit jos tekis kaksi vauvaa niin saisi jo ostettua melkein ihan ok auton.
Kommentit (71)
No onpa typerä idea. Ratkaisu onkin kerrottu täällä jo: lisää vakituisia työpaikkoja nuorille, niin miehille kuin naisille, ja johan alkaa lisääntymishaluja olla. Meilläkin jäi lapsiluku haluttua pienemmäksi, kun saimme vain pätkätöitä pitkälle yli 30-vuotiaaksi.
Ei ole varaa tehdä lasta pätkätöiden suomessa. Ei täältä löydä edes kunnon miestä. Yksin en lasta tee, en halua olla mikään sossuäiti. Mieluummin yksin, kuin sossun elättämänä yh-äitinä.
Kyllä minä tonnilla lasken sisälle vaikka kenelle. Lopusta vastaa sitten joku muu.
No ei kyllä tonni riitä. 20 000€ jos olisi tarjolla niin voisin harkita, mutta tietenkin vain jos saisin siihen päälle nykyistä huomattavasti korkeamman lapsilisän ja tarvittaessa myös elarit siihen asti että muksu täyttää 18v.
Ja tietenkin ilmaisen neuvolan lisäksi myös synnärireissun pitäisi olla ilmainen, siellä pitäisi olla yksityisyyden vuoksi oma huone jossa saisi olla rauhassa, hoitajien pitäisi hoitaa vauva öisin jotta saisin nukkua ja KAIKKI raskaudesta ja synnytyksestä aiheutuneet vauriot (myös kosmeettiset) pitäisi korjata ilmaiseksi ja ilman mitään jonotusaikoja.
Ei kyllä tämäkään nainen liikaha tonnista. Kroppani ja elämäni pilaamiseen olis ehkä soppeli semmonen 90 milj. sittenkää en kyllä sitä lasta haluais.
En, mutta jos kotihoidontuki maksettaisiin työmarkkinatuen tasoisena vaikkapa kunnes lapsen täyttää 18kk tai 2v, niin jäisin kotiin siihen asti ja antaisin minua sijaistavan henkilön kasata itselleen työkokemusta, luoda suhteita ja kerryttää ansiosidonnaista.
Mielestäni äidit töihin- kampanja kusi koska ei ymmärretä että ne joilla on halua ja mahkuja jäädä kotiin, jäävät, ne joilla on paikka mihin palata, palaavat kyllä ja siinä ohessa joku työtön on tilastoista poissa sijaistamassa. Muutenkin koen että hallitus pitää perheitä idiootteina, miettimällä miten saisivat isät pitämään perhevapaita. Ihan kuin perheet itse eivät osaa sumplia näitä asioita juuri niin kuin heidän perheelle on parhaaksi.
Luin joskus, että jossain Unkarissa sai nuoripari omakotitalon lapsista.
1000 on pelkkää vittuilua. 10 000 vähintään ja vain kantasuomalaisille, niistä muista kun ei ole pulaa vaan liikatuotantoa. WWF voisi toimia hankkeen suojelijana.
En enää tekisi. Yhden olen antanut adoptioon ja toisen lapsen kasvatan itse.
Vierailija kirjoitti:
Teen tonnista max. 70 tuntia töitä.
Minä teen 35 tuntia ja asiakas saa 13 tuntia työtäni.
Jos on kertapompsista kysymys niin 120 000 euroa. Jos kuukausittain niin sitten tuo tonni per lapsi voisi riittää.
Vierailija kirjoitti:
En enää tekisi. Yhden olen antanut adoptioon ja toisen lapsen kasvatan itse.
Miten voit elää kun olet toisen lapsesi hylännyt?
Tonni on liian vähän. Perustulo ihmisille, niin vakautunut talous kannustaisi paremmin.
28700 + vuoden verovapaus, niin voisin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinhan mä niitä vauvoja siittää, eikä aina tarvi edes maksaa.
Sinä voit todellakin VAIN siittää vauvan, mutta et tehdä sitä. Sen vauvan pitää pullahtaa sinusta ihan oikeana ihmisenä ulos, että voit sanoa tehneesi sen.
Tonni ei riittäisi vauvan kanssa mihinkään. Joten ei kenenkään mistään tonnista tietenkään kannata lasta alkaa terkemään. Kaiken lisäksi raha ei koskaan korvaa menetettyjä yöunia, huolta ja vastuuta mitä lapsi tuo tullessaan.
Rahasta ei voi lasta tehdä.
Ei nainenkaan sitä lasta TEE. Ihan omia aikojaan se siellä kohdussa kasvaa.
Vielä vähemmän ilman miestä. Tietääkseni keinospermaa ei ole keksitty.
Tanskasta tuodaan laadukasta spermaa kun täällä sitä ei ole.
En tod. telisi. Miksi pilaisin vartaloni?En kehtaisi enää instaan puolialastomana.
Katsellaan sitten kun se kerta tonni muuttuu joka kuukausi samaksi kuin kuukauden palkka eikä eläkekertymä katkea.
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan vuoksi en kyllä yhtään.
Pökerryttävän typerä ajatus muuten. Tuolla mallilla olisi kohta kaikki narkkarit, elämäntapatyöttömät sun muut vauvoja tehtailemassa ilmaisen rahan toivossa.
Sen sijaan esim. verotukseen voisi laittaa pienemmän veroprosentin niille joilla on elätettäviä. Taloudellinen hyöty perheellisille, joka ei kannusta "vääränlaiseen" lisääntymiseen ja elämäntapaan.
Eli vanhanpiian ja -pojan vero takaisin? Tiedoksi, siitä työttömyysetuudestakin, maksajasta riippumatta, menee verot. 20-25%.
Tonnilla ei saa kuin yhdet lastenvaunut.