tekisitkö vauvan jos saisit 1000e "lapsirahaa" puhtaana käteen? Kuinka monta vauvaa tekisit?
Kuinka monta tekisit?
Oliko joku kansanedustaja, joka tätä ehdotti.
Jos et tekisi 1000 eurosta niin kuinka monesta eurosta tekisit?
Mä haluaisin vähintään 5000e
Sit jos tekis kaksi vauvaa niin saisi jo ostettua melkein ihan ok auton.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää tekisi. Yhden olen antanut adoptioon ja toisen lapsen kasvatan itse.
Miten voit elää kun olet toisen lapsesi hylännyt?
Ihan hyvin. Olin silloin nuori, elämäntilanne ei ollut lapselle hyvä. Hän sai vanhemmat jotka eivät olleet vuosien yrittämisestä huolimatta saaneet lasta.
En todellakaan. Jos tuon suhteuttaisi huonohkoon tuntipalkkaan, niin 80k alkaisi olemaan vasta edes ehdotuksen arvoinen, mutta ei mitenkään silti todellisen vaivan väärti.
Tekisin ilmaiseksi, jos minulla olisi mies, johon voisin luottaa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Jos tuon suhteuttaisi huonohkoon tuntipalkkaan, niin 80k alkaisi olemaan vasta edes ehdotuksen arvoinen, mutta ei mitenkään silti todellisen vaivan väärti.
Mulla on 17-vuotias...arvioin 100 000, mutta toisaalta en silläkään enää aloittaisi alusta.
50 000 nettoeurolla tekisin lapsen ja antaisin adoptioon. Jos lapsi tulisi pitää, en tekisi mistään hinnasta.
Vähintään 50 000, tai mieluummin 3000€/kk tilille niin voin harkita asiaa.
Se tonni menee kevyesti jo ekan vuoden aikana, sen jälkeen vaan kun olisi vielä 17 -vuotta.
Eli jos taloudelliset syyt taustalla lapsen hankkimattomuuteen, niin ei niitä millään tonnin kertakorvauksella ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Vakituinen työpaikka molemmille vanhemmille, niin sitten.
Tuo on se tarkein.
Lisaksi pitaa olla reallistiset mahdollisuudet saada toita muulta alalta.
Ei toteudu nykyaan kun kaikkeen vaaditaan turha ja pitka koulutus
Tutkimusten mukaan lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa noin 100 000 €. Eli eihän tuosta jäisi muuten rahoitettavaksi kuin 99 000 €.
Toisaalta tekisihän tuo 4,63 €/kk seuraavan 18 vuoden ajan. Sehän on jo melkein puolet lapsilisäleikkauksesta, joka tehtiin viitisen vuotta sitten. Eli vielä hiljattain lapsesta maksettiin tonni ja toinenkin, jota nyt ei enää saa vaikka inflaatio on nostanut hintoja.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä vapauttani, vartaloani, pidätyskykyäni, elämääni ja onnellisuuttani noin halvalla myisi. Jos miljoona euroa tarjottaisiin, niin voisin harkita lapsen tekoa.
Siis pitääkö tämä edellä kuvattu paikkaansa? Eivätkö lihasharjoitukset auta mitään? (Siskollani auttoi. ) Itselläni ei ole lapsia, seurustelin 10v ja erottiin kun olisi ollut otollinen aika alkaa tehdä niitä muksuja. Surullinen tarina juu, enkä ole löytänyt uutta miestä (huoh Tinder ei oo mun juttu...eikä baarit senkään vertaa...) Mutta jos asia on näin huono niin alan lohduttautuun tällä litannialla.
Kysymys kuuluukin, kuinka monen mielestä tämä on about näin mitä tämä kommentoija sanoi (siis omat kokemukset ja kuulopuheet) ja kuinka moni on eri mieltä?
Yläpeukku = samaa mieltä,
alapeukku = No tässä on liioiteltu.
Tekisin vaikka ilmaiseksi muttei ole ketään jonka kanssa tehdä eikä varmaan koskaan tulekkaan mielenterveyllisten syiden takia