Olen niin väsynyt Jumalaan
Olen 2 vuotta yrittänyt tulla uskoon eli ottaa Jeesuksen vastaan mutta ei sitä uskoontulemista vain tapahdu...Olen lukenut Raamattua, rukoilen päivittäin ja useaan kertaan, olen käynyt herätyskokouksessa ja juttelemassa papille jne. MIKSI en vaan tule uskoon??? Miksi Jumala ei voi armahtaa...Pelkään kuolemaa ja hel.vettiä päivittäin. Mielestäni olen ollut vilpitön uskoontuloyrityksissä. Kohta en jaksa enää ajatella koko Jumalaa. En vaan tajua miksi moni tulee uskoon kertarukoilemisella mutta minua piinataan päivästä toiseen jatkuvalla pelolla että joudunko kadotukseen. Onko täällä muita joilla uskoontulo epäonnistuu kerta kerran jälkeen? Alan olemaan aivan loppu tähän kaikkeen
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan uskoon taipuvaisilla ihmisillä on erilaiset aivot kuin ateisteilla. Eli kaikilla ihmisillä ei edes ole sellaisia aivoja, millä voisi tulla uskoon? Aika epäreilua! :(
Hesarissakin uutisoitiin laajasta tutkimuksesta, jonka mukaan uskovaisilla on alhaisempi ÄO kuin ei-uskovaisilla. Lisäksi uskovaiset ovat taipuvaisia uskomaan erilaisiin salaliittoteorioihin.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan uskoon taipuvaisilla ihmisillä on erilaiset aivot kuin ateisteilla. Eli kaikilla ihmisillä ei edes ole sellaisia aivoja, millä voisi tulla uskoon? Aika epäreilua! :(
Uskon että Jumala kyllä kykenee muuttamaan aivoja koska hänen suunnittelemansa nekin ovat.
uskonto = myrkkyä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissakin uutisoitiin laajasta tutkimuksesta, jonka mukaan uskovaisilla on alhaisempi ÄO kuin ei-uskovaisilla. Lisäksi uskovaiset ovat taipuvaisia uskomaan erilaisiin salaliittoteorioihin.
Ja mitäs kun nämä "salaliittoteoriat" onkin osoittautuneet todeksi..?
Newton oli uskova kristitty, samoin matemaatikko Blaise Pascal. Kuten myös Narnian tarinoiden kirjoittaja. Juice käsitteli Jeesusta monessa laulussa, Whitney Houston oli uskova.
En jaksa lukea ketjua, mutta hei: uskoon tulon ei tarvi olla mikään yliluonnollinen kokemus. Itse asiassa se harvoin on sitä. Pikemminkin se on päätös siitä, että tartun tuohon oljenkorteen. Vaikka et ole varma siitä, että kristinusko ja pelastus Jeesuksessa on totta, niin päätät vain elää niin että uskot sen olevan totta. Se tarkoittaa sitä, että kun tiedät rikkoneesi Jumalan tahtoa, vetoat Jumalan suuntaan Jeesukseen ja siihen, että hän on jo suorittanut sinun rangaistuksesi kyseisestä teosta. Tokikaan armoa ei pidä pitää halpana, eli tehdä tietoisesti ja hyvällä omallatunnolla pahaa "siksi kun se on jo maksettu". Jumala armahtaa sen, joka hylkää syntinsä ja kääntyy (Jeesuksen puoleen), pyytää Jumalalta apua ja voimia syntien välttelyyn, alkaa maksaa "kiitollisuudenvelkaansa Jumalalle" pyrkimällä kohtelemaan muita ihmisiä ihan kuin he olisivat kärsivä Jeesus. Mitään täydellisyyttä ei vaadita, vaan oikea tahtotila.
Mitään sen suurempaa turvaa tässä maailmassa ei ole, kuin Jeesukseen luottaminen. Minkä tahansa muun luottamuksen kohteen valitseekin, niin tulee tietämään ettei se kestä. Toki voit miettiä, että kestääkö tämäkään. Mutta... koska muuta vaihtoehtoa ei ole, niin mikä estää kokeilemasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, hartainkaan kristitty, ei vilpittömästi rakasta kristinuskon jumalaa. Mukana om aina pelkoa. He elävät pelossa, eivät vain halua tunnustaa sitä, koska se veisi pohjan heidän rakkauden valheestaan -- "rakkauden", jonka kaltaista ei ihmisiltä hyväksyttäisi, koska se olisi silkkaa pahantahtoista kidutusta.
Jeesus: "Mamma hei, avaa ovi ja anna minun pelastaa sinut!"
Av-mamma: "Pelastaa minut? Miltä?"
Jeesus: "Siltä mitä aion tehdä sinulle, jos et avaa ovea. :D"Ilman pelkoa ei ole kunnioitusta.
Jumalan pelko on viisauden alku, niin kuin on Kirjoitettu.
Ei, kyllä se on niin, että satuolentojen pelkääminen on typeryyden huipentuma.
Aika on lyhyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tahdot uskoa vain sen takia että pelastuisit, et voi olla aidosti kristitty. Uskoa täytyy koko sydämellään ja sielullan, ei vain helvetin pelossa "varoiksi". Lisäksi et joudu helvettiin, jos et tee syntiä, vaikka et uskoisikaan.
ok..minne sit joudun...jos en tee syntiä??????
Taivaaseen. Synti vieraannuttaa Jumalasta, mutta jos uskoo, että Jeesus Kristus kuoli syntien puolesta, niin saa synnit anteeksi. Jos on täysin synnitön ei tarvitse uskoa Jeesukseen, koska ei tarvitse hänen uhraustaan. Kannattaa vaan muistaa, että syntiä on Raamatun mukaan mm. hiusten leikkaaminen ohimoilta.
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten. Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
Luukas 15:4-7Kun syntinen hylkää sydämestään syntinsä ja lähtee seuraamaan vilpittömästi Kristusta, saavat he Jumalalta voiman yli synnin, jolloin kaikelle synnille voi sanoa ei.
Tämä on se todellinen vapaus, jonka uskova saa omistaa Kristuksessa.Joka pysyy Kristuksessa se ei tee syntiä, niin kuin on Kirjoitettu:
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Johanneksen kirje 3:6Valitettavasti harva tahtoo uskoa tätä, koska harva tahtoo päästää irti kokonaan synnistä.
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Matteus 7:13-14Toivottavasti sinä joka tätä luet olet yksi niistä, joka löytää Tien iankaikkiseen elämään.
Entä jos ei ole koskaan mitään syntiä tehnyt eikä niin ollen kaipaa mitään jeesuspaskaa elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Ja totuudesta sanotaan Raamatussa mm. että totuus tekee teistä vapaita, ja totuus joka olisi voinut heidät pelastaa. Eli vapauttavana ja pelastavana. Jeesus on totuus. Vapahtaja ja pelastaja. Totuuden vastakohta on tietenkin valhe ja "Saatana valheen isä" , sanoo Raamattu.
Ketä kiinnostaa mitä jossain raamatussa tai harrypotterissa sanotaan? Ei kai kukaan niin tyhmä ole että alkaa elämään elämäänsä jonkin satukirjan mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Raamatussa sanota että "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla?" Miten joku siis voi väittää ettei kukaan ihminen tekisi syntiä...
Siten, että viittaa kintaalla moiselle kamelinnussijoiden kirjoittamalle satukirjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten uskoa kun sitä uskoa ei vaan kertakaikkiaan ole eikä tule? Pelkkää epäilystä aina vain, ei armosta ja mielenrauhasta tietoakaan...Vaikka haluaisi koko sydämestään uskoa! Ei ihme jos jossain vaiheessa saa tarpeekseen kun kaikki anomukset tuntuvat kaikuvan kuuroille korville
Usko tulee Sanan kuulemisesta, niin kuin on Kirjoitettu:
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Roomalaiskirje 10:17Eksyttäjiä on paljon, tutki sitä mitä Kristus itse opettaa, äläkä turvaa ihmisiin.
Kuuntele evankeliumeja tai lue mitä Jeesus niissä opettaa, älä ole vain muistamaton kuulija vaan todellinen tekijä, joka ottaa vaarin kuulemastaan ja toimii sen mukaan.
Rukoile, että Herra avaa silmäsi näkemään Hänen Pyhän Elävän Sanansa ja että saat ymmärrystä kaikessa toimiaksesi Hänen tahtonsa mukaan.
Luota Jumalaan, mitä vielä odotat? Siunausta matkaan.
Miksi kukaan älykäs ihminen tekisi tuollaista, tai ”luottaisi” johonkin satuolentoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni uhkasi minua pienenä väkivallalla. En kunnioitanut häntä vaan halveksin ja pelkäsin. Jumala uhkaa ihmisiä väkivallalla mikäli eivät ota Jeesusta vastaan. Miten kukaan voi rakastaa tahoa joka uhkaa äärimmäisellä väkivallalla (helv.etti kid.utus) jos ei tee niinkuin käsketään? Itse en ainakaan siihen pysty...
Oletko ajatellut ikinä sitä että Jumala on rakkaus?
Eikä ole, vaan sadistinen narsisti ja täysi sosiopaatti. Ainakin jos raamattuun on uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: Uskoon tulo on helppoa. Siirrät vaan aivot narikkaan, ja iskoistat mieleesi että totta kai 2000-4000 vuotta sitten eläneet kamelinnussijat tiesivät enemmän maailmankaikkeuden olemuksesta kuin tämän päivän koko tieteentekijöiden kollektiivi!
Ei kristinuskossa ole mitään sellaista oppia, jonka mukaan 2000-4000 vuotta sitten eläneet olisivat tienneet maailmankaikkeuden olemuksesta enemmän kuin ryhmä, johon viittaat. Kristinuskon ihmiskuva on, että ihminen on hyvinkin rajoittunut esim. tässä suhteessa.
Aivojen narikkaan siirto on myös valheoppi kristillisesti katsottuna. Raamattu päinvastoin kehottaa koettelemaan kaikki opit ja sanomiset.
No siinä tapauksessa kaikki kristityt tekevät sen selvästikin väärin. Mikä ei sinäänsä yllätä, ei voi vaatia rationaalista ajattelua johonkin menninkäisiin uskovilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kristinuskoon pitäisi tulla? Lue uskontojen ja mytologioiden historiaa niin pää selkenee.
Tämä.
Raamattuun rajoittuminen kaikista muista samanlaisista ja vielä vanhemmista pyhistä kirjoista huolimatta kertoo vain lukijansa sivistymättömyydestä.
Ikäänkuin olisi mahdotonta olla kristitty, kun on tutkinut tarpeeksi historiaa.
On mahdotonta olla kristitty jos osaa ajatella omilla aivoillaan.
Vierailija kirjoitti:
uskonto = myrkkyä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs kun nämä "salaliittoteoriat" onkin osoittautuneet todeksi..?
Eivät ne ole.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua, mutta hei: uskoon tulon ei tarvi olla mikään yliluonnollinen kokemus. Itse asiassa se harvoin on sitä. Pikemminkin se on päätös siitä, että tartun tuohon oljenkorteen. Vaikka et ole varma siitä, että kristinusko ja pelastus Jeesuksessa on totta, niin päätät vain elää niin että uskot sen olevan totta. Se tarkoittaa sitä, että kun tiedät rikkoneesi Jumalan tahtoa, vetoat Jumalan suuntaan Jeesukseen ja siihen, että hän on jo suorittanut sinun rangaistuksesi kyseisestä teosta. Tokikaan armoa ei pidä pitää halpana, eli tehdä tietoisesti ja hyvällä omallatunnolla pahaa "siksi kun se on jo maksettu". Jumala armahtaa sen, joka hylkää syntinsä ja kääntyy (Jeesuksen puoleen), pyytää Jumalalta apua ja voimia syntien välttelyyn, alkaa maksaa "kiitollisuudenvelkaansa Jumalalle" pyrkimällä kohtelemaan muita ihmisiä ihan kuin he olisivat kärsivä Jeesus. Mitään täydellisyyttä ei vaadita, vaan oikea tahtotila.
Mitään sen suurempaa turvaa tässä maailmassa ei ole, kuin Jeesukseen luottaminen. Minkä tahansa muun luottamuksen kohteen valitseekin, niin tulee tietämään ettei se kestä. Toki voit miettiä, että kestääkö tämäkään. Mutta... koska muuta vaihtoehtoa ei ole, niin mikä estää kokeilemasta?
Toki järkevä ihminen ei ”luota” mihinkään saruolentoihin, joten viestisi on ihan puhdasta sitä itseään.
Minä olen ollut pitkäaikaistyötön viimeiset kahdeksan vuotta. Muutaman työpätkän olen kyllä silloin tällöin tehnyt. Mutta koko ajan olen ollut vailla työtä niin että työsuhde olisi kestänyt esim. kuusi kuukautta. Vuoden sijaisuuksia en ole tehnyt kahteenkymmeneen vuoteen.
Olen aineenopettaja.
Rukoilen päivittäin Jumalaa ottamaan pois masennukseni. Se on seurausta työttömyydestä. Tiedän tämän, koska aina silloin kun olen ollut työssä, olen voinut hyvin!
Rukoilen päivittäin Jumalaa, että saisin työtä - vieläpä unelmatyötä. Samoin pyydän, että ilottomuuteni häviäisi, enkä itkisi joka päivä - tai vaihtoehtoisesti olisi vihamielinen perheelleni. Käytännössä vihaan itseäni. Olen erittäin kaunainen ja kateellinen läheisilleni, jotka ovat työssä.
Pyydän paljon. Monia asioita. Yksi on myös vaihdevuosiongelmat, ihan vaan esimerkkinä, rahahuolet.
Rukoillut olen jo vuosia. Mitään ei tapahdu. Ei. Mitään. Olen entistä pahemmin masentunut (en ole lääkityksellä, en halua). Itken entistä enemmän.
Olen elänyt vuosia onnettomana. Teeskentelen iloista, vaikka oikeasti haluaisin vain itkeä.
Täysi hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut pitkäaikaistyötön viimeiset kahdeksan vuotta. Muutaman työpätkän olen kyllä silloin tällöin tehnyt. Mutta koko ajan olen ollut vailla työtä niin että työsuhde olisi kestänyt esim. kuusi kuukautta. Vuoden sijaisuuksia en ole tehnyt kahteenkymmeneen vuoteen.
Olen aineenopettaja.
Rukoilen päivittäin Jumalaa ottamaan pois masennukseni. Se on seurausta työttömyydestä. Tiedän tämän, koska aina silloin kun olen ollut työssä, olen voinut hyvin!
Rukoilen päivittäin Jumalaa, että saisin työtä - vieläpä unelmatyötä. Samoin pyydän, että ilottomuuteni häviäisi, enkä itkisi joka päivä - tai vaihtoehtoisesti olisi vihamielinen perheelleni. Käytännössä vihaan itseäni. Olen erittäin kaunainen ja kateellinen läheisilleni, jotka ovat työssä.
Pyydän paljon. Monia asioita. Yksi on myös vaihdevuosiongelmat, ihan vaan esimerkkinä, rahahuolet.
Rukoillut olen jo vuosia. Mitään ei tapahdu. Ei. Mitään. Olen entistä pahemmin masentunut (en ole lääkityksellä, en halua). Itken entistä enemmän.
Olen elänyt vuosia onnettomana. Teeskentelen iloista, vaikka oikeasti haluaisin vain itkeä.
Täysi hiljaisuus.
Mitä jos lopettaisit ulkoistamasta vastuuta elämästäsi jonkun satuolennon hoiviin ja tekisit ihan itse asialle jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: Uskoon tulo on helppoa. Siirrät vaan aivot narikkaan, ja iskoistat mieleesi että totta kai 2000-4000 vuotta sitten eläneet kamelinnussijat tiesivät enemmän maailmankaikkeuden olemuksesta kuin tämän päivän koko tieteentekijöiden kollektiivi!
Ei kristinuskossa ole mitään sellaista oppia, jonka mukaan 2000-4000 vuotta sitten eläneet olisivat tienneet maailmankaikkeuden olemuksesta enemmän kuin ryhmä, johon viittaat. Kristinuskon ihmiskuva on, että ihminen on hyvinkin rajoittunut esim. tässä suhteessa.
Aivojen narikkaan siirto on myös valheoppi kristillisesti katsottuna. Raamattu päinvastoin kehottaa koettelemaan kaikki opit ja sanomiset.
No siinä tapauksessa kaikki kristityt tekevät sen selvästikin väärin. Mikä ei sinäänsä yllätä, ei voi vaatia rationaalista ajattelua johonkin menninkäisiin uskovilta...
Mitä he tekevät väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kristinuskoon pitäisi tulla? Lue uskontojen ja mytologioiden historiaa niin pää selkenee.
Tämä.
Raamattuun rajoittuminen kaikista muista samanlaisista ja vielä vanhemmista pyhistä kirjoista huolimatta kertoo vain lukijansa sivistymättömyydestä.
Ikäänkuin olisi mahdotonta olla kristitty, kun on tutkinut tarpeeksi historiaa.
On mahdotonta olla kristitty jos osaa ajatella omilla aivoillaan.
Alkuperäinen väite oli, että pää selkenee uskontojen ja mytologioiden historiaa lukemalla.
"Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."
Vai oikeudenmukainen tuomari, pyh!