Olen niin väsynyt Jumalaan
Olen 2 vuotta yrittänyt tulla uskoon eli ottaa Jeesuksen vastaan mutta ei sitä uskoontulemista vain tapahdu...Olen lukenut Raamattua, rukoilen päivittäin ja useaan kertaan, olen käynyt herätyskokouksessa ja juttelemassa papille jne. MIKSI en vaan tule uskoon??? Miksi Jumala ei voi armahtaa...Pelkään kuolemaa ja hel.vettiä päivittäin. Mielestäni olen ollut vilpitön uskoontuloyrityksissä. Kohta en jaksa enää ajatella koko Jumalaa. En vaan tajua miksi moni tulee uskoon kertarukoilemisella mutta minua piinataan päivästä toiseen jatkuvalla pelolla että joudunko kadotukseen. Onko täällä muita joilla uskoontulo epäonnistuu kerta kerran jälkeen? Alan olemaan aivan loppu tähän kaikkeen
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut pitkäaikaistyötön viimeiset kahdeksan vuotta. Muutaman työpätkän olen kyllä silloin tällöin tehnyt. Mutta koko ajan olen ollut vailla työtä niin että työsuhde olisi kestänyt esim. kuusi kuukautta. Vuoden sijaisuuksia en ole tehnyt kahteenkymmeneen vuoteen.
Olen aineenopettaja.
Rukoilen päivittäin Jumalaa ottamaan pois masennukseni. Se on seurausta työttömyydestä. Tiedän tämän, koska aina silloin kun olen ollut työssä, olen voinut hyvin!
Rukoilen päivittäin Jumalaa, että saisin työtä - vieläpä unelmatyötä. Samoin pyydän, että ilottomuuteni häviäisi, enkä itkisi joka päivä - tai vaihtoehtoisesti olisi vihamielinen perheelleni. Käytännössä vihaan itseäni. Olen erittäin kaunainen ja kateellinen läheisilleni, jotka ovat työssä.
Pyydän paljon. Monia asioita. Yksi on myös vaihdevuosiongelmat, ihan vaan esimerkkinä, rahahuolet.
Rukoillut olen jo vuosia. Mitään ei tapahdu. Ei. Mitään. Olen entistä pahemmin masentunut (en ole lääkityksellä, en halua). Itken entistä enemmän.
Olen elänyt vuosia onnettomana. Teeskentelen iloista, vaikka oikeasti haluaisin vain itkeä.
Täysi hiljaisuus.
Lue tänään Jobin kirja
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan uskoon taipuvaisilla ihmisillä on erilaiset aivot kuin ateisteilla. Eli kaikilla ihmisillä ei edes ole sellaisia aivoja, millä voisi tulla uskoon? Aika epäreilua! :(
Tiedätkö mitä tarkoittaa keskimääräinen?
Tai todennäköisyys?
Googlaa vaikka.
uskonto = myrkkyä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan uskoon taipuvaisilla ihmisillä on erilaiset aivot kuin ateisteilla. Eli kaikilla ihmisillä ei edes ole sellaisia aivoja, millä voisi tulla uskoon? Aika epäreilua! :(
Hesarissakin uutisoitiin laajasta tutkimuksesta, jonka mukaan uskovaisilla on alhaisempi ÄO kuin ei-uskovaisilla. Lisäksi uskovaiset ovat taipuvaisia uskomaan erilaisiin salaliittoteorioihin.
Niin. Jumala rakastaa vähän tyhmempiäkin. Niin kuin isä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: Uskoon tulo on helppoa. Siirrät vaan aivot narikkaan, ja iskoistat mieleesi että totta kai 2000-4000 vuotta sitten eläneet kamelinnussijat tiesivät enemmän maailmankaikkeuden olemuksesta kuin tämän päivän koko tieteentekijöiden kollektiivi!
Ei kristinuskossa ole mitään sellaista oppia, jonka mukaan 2000-4000 vuotta sitten eläneet olisivat tienneet maailmankaikkeuden olemuksesta enemmän kuin ryhmä, johon viittaat. Kristinuskon ihmiskuva on, että ihminen on hyvinkin rajoittunut esim. tässä suhteessa.
Aivojen narikkaan siirto on myös valheoppi kristillisesti katsottuna. Raamattu päinvastoin kehottaa koettelemaan kaikki opit ja sanomiset.
No siinä tapauksessa kaikki kristityt tekevät sen selvästikin väärin. Mikä ei sinäänsä yllätä, ei voi vaatia rationaalista ajattelua johonkin menninkäisiin uskovilta...
Kiva kuulla, että sain oikaistua väärinymmärryksesi. Ehkä kannattaa tässä kohtaa pysähtyä tarkastelemaan oletko mahdollisesti ymmärtänyt jotain muutakin väärin.
En oikeasti ymmärrä miksi kukaan haluaisi kuulua kristinuskon kaltaiseen vihamieliseen ihmisuhrikulttiin. Etenkään kukaan nainen. Miksi kunnioittaa uskontoa, joka ei kunnioita sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: Uskoon tulo on helppoa. Siirrät vaan aivot narikkaan, ja iskoistat mieleesi että totta kai 2000-4000 vuotta sitten eläneet kamelinnussijat tiesivät enemmän maailmankaikkeuden olemuksesta kuin tämän päivän koko tieteentekijöiden kollektiivi!
Ei kristinuskossa ole mitään sellaista oppia, jonka mukaan 2000-4000 vuotta sitten eläneet olisivat tienneet maailmankaikkeuden olemuksesta enemmän kuin ryhmä, johon viittaat. Kristinuskon ihmiskuva on, että ihminen on hyvinkin rajoittunut esim. tässä suhteessa.
Aivojen narikkaan siirto on myös valheoppi kristillisesti katsottuna. Raamattu päinvastoin kehottaa koettelemaan kaikki opit ja sanomiset.
No siinä tapauksessa kaikki kristityt tekevät sen selvästikin väärin. Mikä ei sinäänsä yllätä, ei voi vaatia rationaalista ajattelua johonkin menninkäisiin uskovilta...
Mitä he tekevät väärin?
Kaiken.
Vierailija kirjoitti:
"Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."
Minua ei kiinnosta vitunkaan vertaa mitä sinä sanot meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissakin uutisoitiin laajasta tutkimuksesta, jonka mukaan uskovaisilla on alhaisempi ÄO kuin ei-uskovaisilla. Lisäksi uskovaiset ovat taipuvaisia uskomaan erilaisiin salaliittoteorioihin.
Niin. Jumala rakastaa vähän tyhmempiäkin. Niin kuin isä lapsiaan.
Ei kai satuolennot rakasta mitään tai ketään kun ei niitä ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla, että sain oikaistua väärinymmärryksesi. Ehkä kannattaa tässä kohtaa pysähtyä tarkastelemaan oletko mahdollisesti ymmärtänyt jotain muutakin väärin.
Sekoitat nyt varmaan minut johonkin satuolentoon uskovaan.
Vierailija kirjoitti:
"Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."
Minun uskontoni mukaan kaikki kirjoitukset Jeesuksesta ja raamatun jumalasta ovat satua ja vain minun uskontoni on ainoa oikea. Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs kun nämä "salaliittoteoriat" onkin osoittautuneet todeksi..?
Newton oli uskova kristitty, samoin matemaatikko Blaise Pascal. Kuten myös Narnian tarinoiden kirjoittaja. Juice käsitteli Jeesusta monessa laulussa, Whitney Houston oli uskova.
Narnian tarinoiden kirjoittaja oli uskovainen???? Ou nou!!! Sehän tarkoittaa sitä, että jumala on olemassa ja raamattu on totta!!!
mieleni räjähti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newton oli uskova kristitty, samoin matemaatikko Blaise Pascal. Kuten myös Narnian tarinoiden kirjoittaja. Juice käsitteli Jeesusta monessa laulussa, Whitney Houston oli uskova.
Narnian tarinoiden kirjoittaja oli uskovainen???? Ou nou!!! Sehän tarkoittaa sitä, että jumala on olemassa ja raamattu on totta!!!
Sinulle tämä on jotain väittelyä ilmeisesti. Totuus nähdään sitten maallisen elämän päättyessä eikös niin? Totuus on jo kertaalleen sanottu, se on Jeesus Kristus .
Vierailija kirjoitti:
mieleni räjähti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle tämä on jotain väittelyä ilmeisesti. Totuus nähdään sitten maallisen elämän päättyessä eikös niin? Totuus on jo kertaalleen sanottu, se on Jeesus Kristus .
Paitsi että mitään ”Jeesus Kristusta” ei ole koskaan ollutkaan. Kuulostaa aika kehnolta totuudelta.
herätkää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun uskontoni mukaan kaikki kirjoitukset Jeesuksesta ja raamatun jumalasta ovat satua ja vain minun uskontoni on ainoa oikea. Mitäs siihen sanot?
Mitäs muuta siihen voisi sanoa kuin että siinä tapauksessa raamattu ja kristityt ovat kiistatta väärässä. Jos kerran sinä siis olet oikeassa. Ja toki olet, koska kerran jumalasi niin sanoo ja jumalahan ei voi koskaan olla väärässä.
Olen uskovainen, mutta en usko yhteenkään salaliittoteoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän, että älynlahjojaan saa kristittykin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän, että älynlahjojaan saa kristittykin käyttää.
Ei ole mahdollista olla kristitty jos käyttää älynlahjojaan. Tai sitten pukki on ollut kitsaalla päällä lahjoja jakaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, esim. salaliittoteoria YK:n agenda 21(tms), jonka mukaan 5G-nettiverkko aktivoi rokotteissa olevat myrkyt tai virukset ja tappavat näin ihmiset. Tai litteä maa. Tai homeopatiat ja hopeavedet. Tällaista soopaa levitetään hyvinkin laajasti uskovaisten ihmisten toimesta. Käy vaikka lukemassa facen ryhmän ROKOTUSKRIITTISET kirjoituksia. Muutama aktiivisesti siellä kirjoittava on selvästi syvällä uskossa ja uskovat tosissaan em. salaliittoihin ja humpuukiin.
1600-luvulla oli varsin tavallsita, että kaikki olivat uskovaisia, ainakin väittivät olevansa. Uskonnottomuus ei ollut hyväksyttävää sen ajan yhteiskunnassa. Mutta Googlettamalla löydät kyllä tuon ajan ateistiset tiedemiehtkin. Ja nykyäänhän uskovaisten osuus vain vähenee tiedeyhteisössä niin kuin koko yhteiskunnassa. Tutkimuksien mukaan uskovaisilla on kuitenkin keskimäärin alempi ÄO. Uskovaisiin mahtuu siis huippuneroja, mutta avainsana on "keskimäärin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni uhkasi minua pienenä väkivallalla. En kunnioitanut häntä vaan halveksin ja pelkäsin. Jumala uhkaa ihmisiä väkivallalla mikäli eivät ota Jeesusta vastaan. Miten kukaan voi rakastaa tahoa joka uhkaa äärimmäisellä väkivallalla (helv.etti kid.utus) jos ei tee niinkuin käsketään? Itse en ainakaan siihen pysty...
Jumala ei ole vain Isä, Hän on myös Oikeudenmukainen Tuomari.
Lihasta syntynyt ei ole luonnostaan Jumalan lapsi, sillä meidän lihamme on turmeltunut syntiin lankeamuksen myötä ja yhteys Jumalaan on poikki, ilman Kristusta ihminen on syntiensä orja ja kapinoi Jumalaa vastaan, palvellen sielunvihollisen tarkoitusperiä.Millainen isä sellaiset lapset.
Ihmisen tulee uudestisyntyä Pyhän Hengen kautta tullakseen Jumalan lapseksi, saaden elävän yhteyden Elävään Jumalaa, Isään.
Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Johannes 1:11-13Oikeuden on tapahduttava, Armon tekee mahdolliseksi vain syntiuhri ja uudestisyntyminen.
Tämä vaatii nöyrtymistä Jumalalle, itsensä antamista elävänä uhrina Jumalalle.
Joko ihminen kuolee itselleen tässä ajassa ja tulee yhdeksi Kristuksen kanssa tai kuolee ja menee kadotukseen.Tavalla tai toisella ihmisen itsensä on kuitenkin tuhouduttava, jotta oikeus tapahtuu.
Vai oikeudenmukainen tuomari, pyh!
Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
Kääntykää minun nuhdeltavikseni.
Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
Heipä hei, kyllä täällä on! Olen niin älyttömän onnellinen että saan kasvaa turvallisessa seurakunnassa ja hyvän paimenuuden alla. Ja uskallan kertoa tarkan osoitteen: Lahden Samuel. Terveisiä Vantaalle 💗