Olen niin väsynyt Jumalaan
Olen 2 vuotta yrittänyt tulla uskoon eli ottaa Jeesuksen vastaan mutta ei sitä uskoontulemista vain tapahdu...Olen lukenut Raamattua, rukoilen päivittäin ja useaan kertaan, olen käynyt herätyskokouksessa ja juttelemassa papille jne. MIKSI en vaan tule uskoon??? Miksi Jumala ei voi armahtaa...Pelkään kuolemaa ja hel.vettiä päivittäin. Mielestäni olen ollut vilpitön uskoontuloyrityksissä. Kohta en jaksa enää ajatella koko Jumalaa. En vaan tajua miksi moni tulee uskoon kertarukoilemisella mutta minua piinataan päivästä toiseen jatkuvalla pelolla että joudunko kadotukseen. Onko täällä muita joilla uskoontulo epäonnistuu kerta kerran jälkeen? Alan olemaan aivan loppu tähän kaikkeen
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kristinuskoon pitäisi tulla? Lue uskontojen ja mytologioiden historiaa niin pää selkenee.[/quote
jos totuutta etsit niin löydät Jeesuksen koska Jeesus ON totuus.
Mitä tapahtuu mielestäsi niille jotka eivät näe asiaa samalla tavalla? Tuokin yksi etsii kristinuskon jumalaa koska pelkää helvettiä. Siksikö sinäkin tolkutat tuota? Peloissasi?
Minulta on pelko sillä tavalla hävinnyt kun tiedän Jumalan olevan ohjaksissa ja olen ne ohjakset omasta elämästä hänelle antanut eli peloissani en voi sanoa olevani. Tämä on vapaa valintani, aikaisemmat systeemini elämässä tulivat päätökseen kun löysin parempaa eli Kristuksen ja siihen kutsun muitakin. Vapaa valinta. Mitäkö ajattelen jos joku ei ota vastaan totuutta? No että hän on sitten valheen vangitsemana ja kuolemanpelossa niin kauan kuin sen totuuden ottaa vastaan.
Ja totuudesta sanotaan Raamatussa mm. että totuus tekee teistä vapaita, ja totuus joka olisi voinut heidät pelastaa. Eli vapauttavana ja pelastavana. Jeesus on totuus. Vapahtaja ja pelastaja. Totuuden vastakohta on tietenkin valhe ja "Saatana valheen isä" , sanoo Raamattu.
Eikö Raamatussa sanota että "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla?" Miten joku siis voi väittää ettei kukaan ihminen tekisi syntiä...
Miten joku uskovainen voi loukkaantua ap:n avauksesta niin paljon että haukkuu tätä trolliksi :D Ihan kuin olisi vain yksi oikea tapa tulla uskoon...Ei se usko kaikille kerrasta tule, joillakin saattaa kestä koko prosessi vuosia eivätkä he ole sen huonompia uskovia kuin "kerrasta uskoon pamahtaneet". Joskus prosessi saattaa olla tuskallinenkin kuten ap:lla mitä ilmeisimmin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen sovituksen takia sinullekin on tarjolla pelastus nimenomaan ettet kadotukseen joutuisi. Pyydä vaikka ääneen Jeesusta sydämeesi. Sano että olet väsynyt ja pyydät apua! Puhu Jumalalle kaikki ja rehellisesti.
Miksi ihmeessä aikuinen ihminen tekisi mitään tuollaista?
Jumalan lapsi ;) sama Isä kuin Jeesuksella.
Sinähän olet jo uskossa. Ei siihen mitään auvon tunnetta tarvitse liittyä.
Isäni uhkasi minua pienenä väkivallalla. En kunnioitanut häntä vaan halveksin ja pelkäsin. Jumala uhkaa ihmisiä väkivallalla mikäli eivät ota Jeesusta vastaan. Miten kukaan voi rakastaa tahoa joka uhkaa äärimmäisellä väkivallalla (helv.etti kid.utus) jos ei tee niinkuin käsketään? Itse en ainakaan siihen pysty...
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten uskoa kun sitä uskoa ei vaan kertakaikkiaan ole eikä tule? Pelkkää epäilystä aina vain, ei armosta ja mielenrauhasta tietoakaan...Vaikka haluaisi koko sydämestään uskoa! Ei ihme jos jossain vaiheessa saa tarpeekseen kun kaikki anomukset tuntuvat kaikuvan kuuroille korville
Usko tulee Sanan kuulemisesta, niin kuin on Kirjoitettu:
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Roomalaiskirje 10:17
Eksyttäjiä on paljon, tutki sitä mitä Kristus itse opettaa, äläkä turvaa ihmisiin.
Kuuntele evankeliumeja tai lue mitä Jeesus niissä opettaa, älä ole vain muistamaton kuulija vaan todellinen tekijä, joka ottaa vaarin kuulemastaan ja toimii sen mukaan.
Rukoile, että Herra avaa silmäsi näkemään Hänen Pyhän Elävän Sanansa ja että saat ymmärrystä kaikessa toimiaksesi Hänen tahtonsa mukaan.
Luota Jumalaan, mitä vielä odotat? Siunausta matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskossa jo yli 32 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ahdistaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee helluntailaisten kokoukseen...pyydä apua
Kyllä ne aivopesee sut.
Toista kunnes uskot kaiken mitä ne sanoo
Sitten hylkäät perheesi ja ystäväsi...
mut ne joutuu helve.ttiin joka tapauksessa..joten mitä välii:)Eiks sua ahdista et äitis joutuu hel...tiin, kissas jout..uu helv..ttiin?
Sipilä ei joudu h..elvettiin...MIKSI?
No kun jumala antaa iltaisin synnit anteeksi, pöhkö. Aamulla voi taa heräillä keksimään lisää.
Ei se niin ole - Jumalan armo ei ole halpaa armoa. Jos ihminen elää jatkuvassa synnissä, tekemättä parannusta syntisestä elämäntyylistä, hän ei ole Jumalalle otollinen, eikä voi pelastua.
hyvä tarkennus. teot ratkaisee eikä mikään "usko".
Luterilaisen teologian mukaan on juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Isäni uhkasi minua pienenä väkivallalla. En kunnioitanut häntä vaan halveksin ja pelkäsin. Jumala uhkaa ihmisiä väkivallalla mikäli eivät ota Jeesusta vastaan. Miten kukaan voi rakastaa tahoa joka uhkaa äärimmäisellä väkivallalla (helv.etti kid.utus) jos ei tee niinkuin käsketään? Itse en ainakaan siihen pysty...
Oletko ajatellut ikinä sitä että Jumala on rakkaus? Mitä tapahtuu jos valitset että ET tahdo armoa ja rakkautta minkä Jumala on antanut antamalla Jeesuksen. Armoa tarvitsee kaikki. Katsopa tätä maailmaa. Anna pelastaa itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole vain Isä, Hän on myös Oikeudenmukainen Tuomari.
Lihasta syntynyt ei ole luonnostaan Jumalan lapsi, sillä meidän lihamme on turmeltunut syntiin lankeamuksen myötä ja yhteys Jumalaan on poikki, ilman Kristusta ihminen on syntiensä orja ja kapinoi Jumalaa vastaan, palvellen sielunvihollisen tarkoitusperiä.
Millainen isä sellaiset lapset.
Ihmisen tulee uudestisyntyä Pyhän Hengen kautta tullakseen Jumalan lapseksi, saaden elävän yhteyden Elävään Jumalaa, Isään.
Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Johannes 1:11-13
Oikeuden on tapahduttava, Armon tekee mahdolliseksi vain syntiuhri ja uudestisyntyminen.
Tämä vaatii nöyrtymistä Jumalalle, itsensä antamista elävänä uhrina Jumalalle.
Joko ihminen kuolee itselleen tässä ajassa ja tulee yhdeksi Kristuksen kanssa tai kuolee ja menee kadotukseen.
Tavalla tai toisella ihmisen itsensä on kuitenkin tuhouduttava, jotta oikeus tapahtuu.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse pelätä helvettiä ja kadotusta, jos uskot Jumalaan.
Ja jos et usko Jumalaan, miksi uskoisit kadotukseenkaan?
————Joidenkin kommentoijien objektiivisuutta on kyllä pakko kyseenalaistaa. Jos ette pidä uskoontulotodistuksia minkään arvoisina, niin mikä päinvastaisen todistuksen arvo voisi olla?
Tai jos pitää jonkun henkilökohtaista todistusta jonkin arvoisena olipa se mikä vaan, niin eivät ne toisiaan varmaan sillä logiikalla sitten kumoakaan. Eli turhaa irvimistä, teinä pidättäytyisin siinä, ettette tiedä asiasta yhtään mitään.Kyse on todistustaakasta.
Kumpi on se perusoletus, että on olemassa Raamatun lehdillä seikkaileva Jumala, joka:
Luo ihmiset, hukuttaa heidät kiukuissaan vedenpaisumukseen, KATUU, lupaa, ettei sitä enää tee ja antaa sateenkaaren merkiksi...Antaa yksityiskohtaisia määräyksiä eläinuhreista ja viitan tupsuista....
Uhraa poikansa(joka on samalla itse) itselleen, että tämän kuvion uskovat saisivat rikkomuksensa anteeksi.
Ja myös perisynnin, joka seuraa ensimmäisEn ihmisparin rikkomuksesta KOKO IHMISKUNTAA.Tuomitsee tämän uskon mukaan ihmisiä kadotukseen tai taivaaseen.
Vai onko perusoletus se, että em. Jumala on mielikuvitushahmo.
Pienempi kumma on se, joka on se perusolettamus ja muun väittäjällä on todistustaakka.
Et siis pidä kahta samanlaista todistusta samanarvoisina?. Toki saat pitää perusolettamuksesi, ei sun tarvitse ketään kuunnella.
Itse kavahdan kaikkea puolueellisuutta. Ehkä se johtuu sitä, että pidän totuutta hyvin suuressa arvossa. Mutta joo, on mullakin perusolettamus. Uskovaisilla yleensä on.En pidä.
Juurihan selitin.
Ns. Humen puntari.
Pienemmän ihmeen kannalla olijan tarvitsee selitellä kantaansa vähemmin, suuremman ihmeen kannalla olija saa antaa seikkaperäisemmän selostuksen kannalleen, että korvaani lotkauttaisin.
Raamatun lehdiltä löytyvän Jumalan olemassaolo on suurempi ihme, kuin se, että koko kirja on myytti- ja tarinakokoelma.
Jos joku kertoo kohdanneensa tänään grillijonossa Urho Kekkosen, pitääkö minun todistella väitteeni, kun sanon, että Urkin tavannut lienee erehtynyt?
Ei tässä ollut kyse sun korvas lotkauttamisesta, vaan arvostelin sitä lapsellisuutta, että ihmisen omakohtaisesta todistuksesta (=Ap:n kertomus) riemu repeää, vaikka samat ihmiset naureskelevat Jumalasta todistavien kertomukselle, sillä selityksellä, että subjektiivisen todistuksen arvo on heille nolla.
Joo, kyllä minäkin oman kantani jo selitin. Veikeää vetää mitään Humeja tähän, toimii tyydyttävästi arkipäivässä, mutta ei mitään tekemistä sen peräänkuulutetun tieteellisen objektiivisuuden kanssa. Ei sillä, että olen koskaan ostanutkaan eräiden ’objektiivisuutta’.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kristinuskoon pitäisi tulla? Lue uskontojen ja mytologioiden historiaa niin pää selkenee.
Tämä.
Raamattuun rajoittuminen kaikista muista samanlaisista ja vielä vanhemmista pyhistä kirjoista huolimatta kertoo vain lukijansa sivistymättömyydestä.
Kai tuo aloituksesi tarkoittaa sitä että uskoisit ilon kautta, etkä pelon kautta niin kuin nykyisin.
Ei kai siihen voi vaikuttaa toiveillaan. Kyseessä lienee jokin aivokemiallinen tai aivosähköinen muutos. Jos sen voisi jotenkin saavuttaa vaikka lääkityksellä, niin luulen että se olisi aika suosittu lääke.
Vierailija kirjoitti:
AP: Uskoon tulo on helppoa. Siirrät vaan aivot narikkaan, ja iskoistat mieleesi että totta kai 2000-4000 vuotta sitten eläneet kamelinnussijat tiesivät enemmän maailmankaikkeuden olemuksesta kuin tämän päivän koko tieteentekijöiden kollektiivi!
Ei kristinuskossa ole mitään sellaista oppia, jonka mukaan 2000-4000 vuotta sitten eläneet olisivat tienneet maailmankaikkeuden olemuksesta enemmän kuin ryhmä, johon viittaat. Kristinuskon ihmiskuva on, että ihminen on hyvinkin rajoittunut esim. tässä suhteessa.
Aivojen narikkaan siirto on myös valheoppi kristillisesti katsottuna. Raamattu päinvastoin kehottaa koettelemaan kaikki opit ja sanomiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kristinuskoon pitäisi tulla? Lue uskontojen ja mytologioiden historiaa niin pää selkenee.
Tämä.
Raamattuun rajoittuminen kaikista muista samanlaisista ja vielä vanhemmista pyhistä kirjoista huolimatta kertoo vain lukijansa sivistymättömyydestä.
Ikäänkuin olisi mahdotonta olla kristitty, kun on tutkinut tarpeeksi historiaa.
Tutkimusten mukaan uskoon taipuvaisilla ihmisillä on erilaiset aivot kuin ateisteilla. Eli kaikilla ihmisillä ei edes ole sellaisia aivoja, millä voisi tulla uskoon? Aika epäreilua! :(
Onneksi olkoon. Olet tavallinen ja normaali ihminen, jolle ei vain voi syöttää mitä tahansa epäloogista puppua.
Et tarvitse uskontoja mihinkään.
Nää jumalan selitykset on nähty, aina vaan katteettomia lupauksia.
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten. Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
Luukas 15:4-7
Kun syntinen hylkää sydämestään syntinsä ja lähtee seuraamaan vilpittömästi Kristusta, saavat he Jumalalta voiman yli synnin, jolloin kaikelle synnille voi sanoa ei.
Tämä on se todellinen vapaus, jonka uskova saa omistaa Kristuksessa.
Joka pysyy Kristuksessa se ei tee syntiä, niin kuin on Kirjoitettu:
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Johanneksen kirje 3:6
Valitettavasti harva tahtoo uskoa tätä, koska harva tahtoo päästää irti kokonaan synnistä.
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Matteus 7:13-14
Toivottavasti sinä joka tätä luet olet yksi niistä, joka löytää Tien iankaikkiseen elämään.