Aliexpress ei halua ottaa reklamaatioita vastaan?
Ostos ei ole tullut ja olen täyttämässä Open dispute, Refund only (rahat takaisin) ja siinä vaiheessa keskeyttää kun laitan rastin ruutuun että en ole saanut tuotetta. Siinä vaiheessa katkaisee minun valituksen ja tulee ruutuun viesti ja haluaa ohjata tavaran seurantaan, mutta tässä pari kuukautta jo odoteltu että ihan sama mitä seurata.
Onko vinkejä miten saan tuon reklamaation vietyä loppuun? Enää pari päivää aikaa tehdä se.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei tee tuon toimitusajan putteissa tuota reklamaatioita niin sitten kun kauppa sulkeutuu eli toimitusaika loppuu, niin ei ole mitään missä tehdä reklamaatioita ja Aliexpress vapauttaa myyjälle tuon summan mitä on tavarastasi velottanut.
Ellei toisin todisteta, niin tämä pätee.
Ei päde. Toisin todistetaan. Aliexpressin ostoshistoriassa näkyy tuotteen kohdalla, että disputen voi avata 15 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta lähtien. Reklamaatio tehdään dispute-kohdasta. Mitä ihmeen järkeä olisi tehdä disputeja sillon kun tuote on vielä kuljetuksessa toimitusajan puitteissa?
Aivan! Esim. palautettakaan ei voi antaa, sen paremmin positiivista kuin negatiivista, ennenkuin tietty aika on kulunut jos tuote onkin tullut todella nopeasti!
Aliexpress kokemuksia näyttää olevan monenlaisia ja omani ovat positiivisia. Elektroniikkaa ja sähköhärpäkkeitä ei juuri kannata tilata ihan jo takuusyistä. Itse olen tilannut etenkin vaatteita, kenkiä ja hiusjuttuja.
Teen aina vertailevaa tutkimusta ennen tilaamista, katson ja luen aina huolella asiakaspalautteet ja vertailen saman tuotteen eri myyjiä.
Asiakkaan omalla valokuvalla varustetut ovat informatiivisimpia ja kertovat parhaiten vastaako tuote tuotekuvia. Tämä erityisesti vaatteiden kohdalla.
Joukossa on selvästi myyjiä, joiden tuotekuvat ovat oikeasta tuotteista ja sellaisia, jotka ovat vain sinnepäin tai hyvinkin kaukana todellisuudesta. ja tämä myös näkyy nopeasti palautteista.
Kun sitten löytää "luottomyyjän" niin enpä ole pettynyt.
Olen myös huomannut, että naiset etenkään eivät lue kunnolla kokotaulukkoja. Aasian koot ovat erilaisia, åienempiä ja siksi mitatut koot vasta kertovat oikein.
Myös realismi oman kehon mittasuhteista ei aina ole kohdallaan. Esim. yhdenkoon kaunis neule ei näytä aivan samalta hoikan aasialaisen mallin päällä kuin huomattavasti tukevamman tilaajan.
Toivottavasti ap saa tuotteensa ja jos niin ikävästi käy, että hukkunut jonnekin matkalle niin reklamointi onnistuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei tee tuon toimitusajan putteissa tuota reklamaatioita niin sitten kun kauppa sulkeutuu eli toimitusaika loppuu, niin ei ole mitään missä tehdä reklamaatioita ja Aliexpress vapauttaa myyjälle tuon summan mitä on tavarastasi velottanut.
Ellei toisin todisteta, niin tämä pätee.
Ei päde. Toisin todistetaan. Aliexpressin ostoshistoriassa näkyy tuotteen kohdalla, että disputen voi avata 15 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta lähtien. Reklamaatio tehdään dispute-kohdasta. Mitä ihmeen järkeä olisi tehdä disputeja sillon kun tuote on vielä kuljetuksessa toimitusajan puitteissa?
Aivan! Esim. palautettakaan ei voi antaa, sen paremmin positiivista kuin negatiivista, ennenkuin tietty aika on kulunut jos tuote onkin tullut todella nopeasti!
Aliexpress kokemuksia näyttää olevan monenlaisia ja omani ovat positiivisia. Elektroniikkaa ja sähköhärpäkkeitä ei juuri kannata tilata ihan jo takuusyistä. Itse olen tilannut etenkin vaatteita, kenkiä ja hiusjuttuja.
Teen aina vertailevaa tutkimusta ennen tilaamista, katson ja luen aina huolella asiakaspalautteet ja vertailen saman tuotteen eri myyjiä.
Asiakkaan omalla valokuvalla varustetut ovat informatiivisimpia ja kertovat parhaiten vastaako tuote tuotekuvia. Tämä erityisesti vaatteiden kohdalla.
Joukossa on selvästi myyjiä, joiden tuotekuvat ovat oikeasta tuotteista ja sellaisia, jotka ovat vain sinnepäin tai hyvinkin kaukana todellisuudesta. ja tämä myös näkyy nopeasti palautteista.
Kun sitten löytää "luottomyyjän" niin enpä ole pettynyt.
Olen myös huomannut, että naiset etenkään eivät lue kunnolla kokotaulukkoja. Aasian koot ovat erilaisia, åienempiä ja siksi mitatut koot vasta kertovat oikein.
Myös realismi oman kehon mittasuhteista ei aina ole kohdallaan. Esim. yhdenkoon kaunis neule ei näytä aivan samalta hoikan aasialaisen mallin päällä kuin huomattavasti tukevamman tilaajan.
Toivottavasti ap saa tuotteensa ja jos niin ikävästi käy, että hukkunut jonnekin matkalle niin reklamointi onnistuu!
Juuri näin, itsekin vertailen montaa myyjää, ennenkuin teen päätökseni. Osa karsiutuu heti pois muutamien kommenttien/palautteiden jälkeen, kun joko tavaraa ei koskaan tule tai on aivan eri mitä on tilattu tai huonoa laatua.
Itse tilaan tuolta vain timanttimaalauksia ja muita käsitöitä, kun Suomessa on aika huono saatavuus (ainakin viimeksi kun tarkistin) ja hinnat ovat ihan naurettavia.
Minullakin on yksi luottokauppa/myyjä, jolta tilaan joka kerta. Hänellä ei kuitenkaan ollut yhtä kuvaa, jonka todella halusin ja uskaltauduin tilaamaan toiselta myyjältä sen. Palautteet olivat ihan keskivertoja, mutta olin kyllä todella pettynyt laatuun, joten pitäydyn tästedeskin tässä aiemmassa myyjässäni.
Nyt on käynyt niin että kun tuo ensimmäinen 60 päivän toimitusaika on kulunut umpeen, niin tuli uusi 16 päivän toimitusaika ja kauppa on siis edelleen avoin.
Ilmeisesti voin sitten tämän 16 päivän aikana tehdä sen reklamaation. Odottelen nyt ainakin pari viikkoa ja katson josko tilaus saapuu.
Olen n. 90% varma että saan tämän tilauksen parin viikon kuluessa:)
Pitää nyt keskittyä mustaan perjantaihin, tosin en tiedä mitä ostaisin. Ehkä ssd aseman:)
ap.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on käynyt niin että kun tuo ensimmäinen 60 päivän toimitusaika on kulunut umpeen, niin tuli uusi 16 päivän toimitusaika ja kauppa on siis edelleen avoin.
Ilmeisesti voin sitten tämän 16 päivän aikana tehdä sen reklamaation. Odottelen nyt ainakin pari viikkoa ja katson josko tilaus saapuu.
Olen n. 90% varma että saan tämän tilauksen parin viikon kuluessa:)
Pitää nyt keskittyä mustaan perjantaihin, tosin en tiedä mitä ostaisin. Ehkä ssd aseman:)
ap.
Myyjä on lisännyt toimitusaikaa, se on ihan ok. Disputen teet uuden toimitusajan jälkeen, ellei paketti ole tullut. Joulun ruuhkat lisääntyvät, joten uusien tilausten toimitusajat voivat venyä. Tuotteiden kohdalla voi usein valita toimitustavan.
No niin paketti(vesilukko) tuli mustan perjantain kunniaksi. Voin tehdä hapankaalia ja venäläisiä suolakurkkuja uudella tekniikalla ensi vuonna.
Annan täydet pisteet kaupalle.
Kiitos ja näkemiin.
ap.
En kyllä ikinä ostaisi Kiinasta mitään paria euroa kalliimpaa tavaraa. Tulipa tällainen tapaus eteen, että pari viikkoa tavaran "lähettämisen" jälkeen myyjä kirjoitteli, että tavara oli jostain syystä palautunut hänelle takaisin, mutta hänellä ei ole sitä, joten voisi lähettää minulle jonkun muun tuotteen. Ihmettelin, että aika erikoista. Tavara palautui ja katosi mystisesti :D No, sain rahat takaisin. Eilen kuitenkin tuli sivuston kautta automaattinen sähköposti-ilmoitus, että lähetysseurannan mukaan olen vastaanottanut tavaran ja kehotettiin käydä kuittaamassa tavara vastaanotetuksi. No, postin sivuilla tosiaan näkyy jonkun hakeneen paketin postista samassa kaupungissa kuin asun. Paketti tosin on niin iso, ettei se varmasti ole minun pakettini ja postinumero ei ole minun alueeltani. Myyjä on antanut jonkun toisen lähetystunnuksen minulle! Huono homma siksi, että ymmärtääkseni reklamointi olisi hankalampaa, kun tavara on muka vastaanotettu. Etsin keskusteluja aiheesta netistä ja jotkut käyttävät tällaisia kepulikonsteja näköjään. Eli olkaa varuillanne.
No ei kyllä mene näin. En ole itse joutunut vielä valittamaan tuotteista, mutta silti olen tarkastanut, miten valitus tehdään jos tarvetta tulee. Tarkistanut olen myös, että 15 päivää siitä, kun olet tuotteesi saanut, voit tehdä reklamaation. Siksi aina itsekin tarkistan heti tuotteet, vaikka eivät tulisi heti käyttöön. Vai miten ihmeessä voit tietää tehdä reklamaation, kun tuote on vielä matkalla? Onko sinulla kristallipallo?