Aliexpress ei halua ottaa reklamaatioita vastaan?
Ostos ei ole tullut ja olen täyttämässä Open dispute, Refund only (rahat takaisin) ja siinä vaiheessa keskeyttää kun laitan rastin ruutuun että en ole saanut tuotetta. Siinä vaiheessa katkaisee minun valituksen ja tulee ruutuun viesti ja haluaa ohjata tavaran seurantaan, mutta tässä pari kuukautta jo odoteltu että ihan sama mitä seurata.
Onko vinkejä miten saan tuon reklamaation vietyä loppuun? Enää pari päivää aikaa tehdä se.
Kommentit (67)
Kiinasta toimitus voi kestää kauankin. Mitä se seurantakoodi kertoo, missä tuote menee?
Vierailija kirjoitti:
😂
Mulla ainakin on sen verran tuohta etten tarvitse mitään kiinan roinaa.Muttei selkeästi järkeä päässä. On se kiva maksaa mm. Elektroniikasta tai vaatteista nelinkertainen hinta kivijalka kauppaan. Tiedätkös mistä ne tuotteet sinne tulee?
Puhelimesikin on tehty todennäköisesti Kiinassa.
Nelinkertaisen hinnan? Pienet HDMI- ja USB-adapterit maksaa Suomessa helposti 10 kertaa enemmän kun Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun katson myyjän toimitushistoriaa niin toimitusajan kanssa mennään siellä ylärajoilla. Olisi ihme ellen saisi tuotetta.
Se vaan että jos toimitusaika ei pidä niin olisivat laittaneet aikaa vaikka 90 päivään.
ap.
Olen ajatellut että se toimitusaika on vakio, mutta monesti sitä aikaa menee enemmän. Esim. Joskus koodi sanoo että lähetys olisi jo Suomessa, ja siitä aikaa menee vielä kuukausi.
Muistelen että posti olisi selitellyt että vaikka seurannassa lukisikin että saapunut tänne niin voikin olla Euroopassa jossain keskuksessa.
Itse olen pidentänyt vähän sitä aikaa ja odotellut hiukan kauemmin.
Ja disputen tehdessä sehän menee myyjän käsittelyyn automaattisesti, ali tulee mukaan vasta sitten kun ei päästä sopuun.
Näin oli ainakin kun viimeksi olen tilannut/ollut jotain ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
😂
Mulla ainakin on sen verran tuohta etten tarvitse mitään kiinan roinaa.Muttei selkeästi järkeä päässä. On se kiva maksaa mm. Elektroniikasta tai vaatteista nelinkertainen hinta kivijalka kauppaan. Tiedätkös mistä ne tuotteet sinne tulee?
Tottakai maksan enemmän koska tiedän että se työllistää suomalaisia.
Kiinankrääsän tilaajat voisi laskea maanpettureiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räkätit hiljaa!
Tein "dispute"n huonosta tavarasta, ja rahat napsahtivt takaisin muutamassa päivässä. Ei tarvinnut edes palauttaa. ;-)
Räkättejä vaan vituttaa kun eivät luottotiedottomina ja/tai persaukisina pysty tilaamaan, tai eivät osaa ja/tai uskalla.
😂
Mulla ainakin on sen verran tuohta etten tarvitse mitään kiinan roinaa.
Suomessa vain sattuu olemaan todella huono valikoima, mutta sinulle varmaan riittää se mitä prismassa myydään
Samoja kokemuksia Aliexpressistä. Tuote on viallinen, ja teet kuvien kanssa valituksen Alin reklamaatiokäsittelijälle, niin se palauttaa rekkulan ilman perusteluita. Ebay ja Wish ovat toimineet paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Minä olen maanpetturi ja ylpeä siitä, lällällää ja sinä et voi tehdä sille mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Samoilta hikipajoilta ne kivijalkakaupoissakin myytävät krääsät tulevat. Ainoa ero on, että kauppias ottaa niistä siivun, joka ei varsinaisesti tuota mitään lisäarvoa Suomelle. No, verot tietenkin, mutta Kiinasta tilaamalla suoraan säästetyt rahat voi sitten käyttää vaikka paikallisiin palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta toimitus voi kestää kauankin. Mitä se seurantakoodi kertoo, missä tuote menee?
2018.09.29 15:53 (GMT-7): Departed country of origin
2018.09.28 07:08 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2018.09.26 22:23 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
Eikä tuotteesta hajuaakaan tämän jälkeen.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Olen tilannut tuotteen 18.9 ja takoittaako to nyt sitten että olisi kuljetusta vaille tuo viimeinen merkintä 29.9 ?
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Mistä luulet että tuollaisen vesilukon saisi ostettua ?
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Olen tilannut tuotteen 18.9 ja takoittaako to nyt sitten että olisi kuljetusta vaille tuo viimeinen merkintä 29.9 ?
ap.
Päivämäärät kirjoitetaan kahdella pisteellä (18.9. ja 29.9.).
Viimeisin merkintä tarkoittaa mun käsityksen mukaan, että tuote on poistunut lähtömaasta. Eli on kai kadonnut matkan varrella. On tainut olla kovin pieni paketti, niin eihän tuo ole kovin ihmeellistä, mutta tilaajalle harmillista.
En tiedä miten oudon vesilukon olet tilannut, mutta ainakin minä olen suomalaisesta kaupasta ostanut vesilukon saaviin, kun olen kotiviiniä tehnyt. Kuva olis kiva...
Miten niin aliexpress ei hyväksy Paypalia?!? Se on ainoa maksutapa, mitä käytän tuolta tilatessa.
Disputet olen aina saanut menemään vaivatta läpi ja viimeksikin palauttivat rahat täysmääräisinä vuorokauden sisällä disputen jättöpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Viimeisin merkintä tarkoittaa mun käsityksen mukaan, että tuote on poistunut lähtömaasta. Eli on kai kadonnut matkan varrella. On tainut olla kovin pieni paketti, niin eihän tuo ole kovin ihmeellistä, mutta tilaajalle harmillista.
En tiedä miten oudon vesilukon olet tilannut, mutta ainakin minä olen suomalaisesta kaupasta ostanut vesilukon saaviin, kun olen kotiviiniä tehnyt. Kuva olis kiva...
Kyseessä samanlainen vesilukko. Tuota saavia en tarvitse.
https://www.lappo.fi/product/98/kaymisastia-hanalla-ja-vesilukolla-30-ltr
Miksi ihmeessä kyselet vasta nyt paketin perään, vaikka Kiinasta tulossa kestää? Kyllä lokakuun lopulla viimeistään olisi pitänyt alkaa kyselemään tai siinä kohtaa, kun viime merkinnästä on kulunut kaksi viikkoa.
Onko Aliexpressillä chat sivuillaan? Muistelisin, että on, yritä sieltä kysyä mikset pysty tekemään disputea.
Rahat bye bye. Et voi asialle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin aliexpress ei hyväksy Paypalia?!? Se on ainoa maksutapa, mitä käytän tuolta tilatessa.
Disputet olen aina saanut menemään vaivatta läpi ja viimeksikin palauttivat rahat täysmääräisinä vuorokauden sisällä disputen jättöpäivästä.
Eihän se ole käynyt? Olen tilannut vuosien ajan, mutta sen jälkeen kun elisa lompakko/aktia wallet lopetti, en ole uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Kyseessä samanlainen vesilukko. Tuota saavia en tarvitse.
https://www.lappo.fi/product/98/kaymisastia-hanalla-ja-vesilukolla-30-ltr
https://www.lappo.fi/product/60/vesilukko-punaisella-hatulla
https://www.foodie.fi/entry/presto-vesilukko/6417165013051
Vesilukkoja saa mm. Lappo.fi tai Prismasta ostettua erikseen ilman saavia... Ei olisi tarvinnut odottaa kahta kuukautta ja jatkaa odottamista, kun olisit käynyt kaupasta hakemassa pari euron hintaan tai tilannut paremmasta nettikaupasta. kannattaa jatkossa googlettaa ennen kuin lähtee tilaamaan Kiinasta asti.
N. 2,5 e maksaa Suomessa vesilukko, jos vain on asiaa tiettyihin halpakauppoihin. Tilata Suomessa ei kannata.
Muttei selkeästi järkeä päässä. On se kiva maksaa mm. Elektroniikasta tai vaatteista nelinkertainen hinta kivijalka kauppaan. Tiedätkös mistä ne tuotteet sinne tulee?