Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö paljonko esimiehesi tienaa? Sain juuri kuulla, että oma esimieheni tienaa yli kolme kertaa sen minkä minä.

Vierailija
16.11.2018 |

Minulla ei ole edes mikään huono palkka..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan pitäisi olla mahdollisimman sidottu henkilön ja ryhmän tuotettuun lisäarvoon. Ammateissa, joissa arvoa on vaikea osoittaa, mennään kysynnän ja tarjonnan mukaan. Jos palkka ei kelpaa, vaihda paikkaa.

Erikseen on se osa julkkaria, jossa maksetaan nimellisestä läsnäolosta ja koulutuksesta, vaikka tuotos olisi lähinnä kansantaloudelle haitallinen. Esimerkkinä maahantunkeutumisteollisuus.

Vierailija
22/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse pyri esimieheksi?

Ei ole pätevyyttä ja sen saaminen kestäisi yli 10 vuotta. Esimieheni tehtävään ei noin vain voi valita ketään, vaan täytyy täyttää aikamoiset ehdot täyttääkseen viran edes muodollisesti.

ap

No, eiköhän tuossa ole jo mainittu syyt teidän palkkaeroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkkaan mutta on itse sanonut että tienaa merkittävästi vähemmän kuin minä. IT-alalla aika tavallista että asiantuntija on korkeammin palkattu kuin "pikkupomo" tyyliin projektipäällikkö.

Vierailija
24/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1500 e lisää liksaa kirjoitti:

Verotoimistosta kävin selvittämässä ja otin asian puheeksi seuraavassa palkkaneuvottelussa. Bonuksena pystyin lyömään vielä työkavereidenkin palkat tiskiin!

Esimiehenä isken tuossa vaiheessa tiskiin työntekijän tuloksen ja pyydän häntä selvittämään, miksi hän olettaa pystyvänsä tekemään 1500 euron verran enemmän töitä. Jos palkka nousee, kasvaa työmäärä ja se merkitsee myös sitä, että minulle on turha tulla itkemään, että ei jaksa.

Voi teitä turhantärkeitä esimiehiä. Omaa esimiestäni selvästi nakertaa että tienaa puolet siitä mitä minä, mutta kun tietää itsekin että hänet on naurettavan paljon helpompi korvata kuin minut niin ei ole kauheasti viitsinyt kiusaa tekemään kuitenkaan. 

Tuollaiset höpinät työmäärän lisäämisestä nauraisin pihalle ja kehottaisin sen sijaan pohtimaan että myykö firma asiantuntijansa liian halvalla asiakkaille jos ei ole varaa maksaa heille kilpailukykyistä palkkaa.

Esimiehenä tiedän, että palkka ansaitaan. Jos joutuu erikseen lisää pyytämään, niin kyseessä on tilanne, jossa esimies on jo havainnut, että lisäpalkkaa ei kannata maksaa.  Kyllä sitä olisi jo hyvälle tekijälle tarjottu, jotta hän ei lähtisi. Ei missään ole sanottu, että kaikkien pitää saada sama palkka.

Vierailija
25/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta varmaan ihan "riittävästi". On tän puljun toinen omistajista eikä ole ihan pieni firma (mutta ei hirveän suurikaan).

Vierailija
26/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotoimistosta kävin selvittämässä ja otin asian puheeksi seuraavassa palkkaneuvottelussa. Bonuksena pystyin lyömään vielä työkavereidenkin palkat tiskiin!

Esimiehenä isken tuossa vaiheessa tiskiin työntekijän tuloksen ja pyydän häntä selvittämään, miksi hän olettaa pystyvänsä tekemään 1500 euron verran enemmän töitä. Jos palkka nousee, kasvaa työmäärä ja se merkitsee myös sitä, että minulle on turha tulla itkemään, että ei jaksa.

Voi teitä turhantärkeitä esimiehiä. Omaa esimiestäni selvästi nakertaa että tienaa puolet siitä mitä minä, mutta kun tietää itsekin että hänet on naurettavan paljon helpompi korvata kuin minut niin ei ole kauheasti viitsinyt kiusaa tekemään kuitenkaan. 

Tuollaiset höpinät työmäärän lisäämisestä nauraisin pihalle ja kehottaisin sen sijaan pohtimaan että myykö firma asiantuntijansa liian halvalla asiakkaille jos ei ole varaa maksaa heille kilpailukykyistä palkkaa.

Esimiehenä tiedän, että palkka ansaitaan. Jos joutuu erikseen lisää pyytämään, niin kyseessä on tilanne, jossa esimies on jo havainnut, että lisäpalkkaa ei kannata maksaa.  Kyllä sitä olisi jo hyvälle tekijälle tarjottu, jotta hän ei lähtisi. Ei missään ole sanottu, että kaikkien pitää saada sama palkka.

Ihastuttavan naivia :-) Olisi aika moni palkankorotus jäänyt urani aikana saamatta jos en olisi itse pyytänyt. Ja palkkakuopan pohjallahan on näitä tyyppejä kasapäin, jotka eivät koskaan raaski kysyä. Varsinkin naisille se kynnys tuntuu olevan korkea. Toki jos on hyvä esimies ja firma niin hommat toimii usein pyytämättäkin.

Vierailija
27/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse pyri esimieheksi?

Ei ole pätevyyttä ja sen saaminen kestäisi yli 10 vuotta. Esimieheni tehtävään ei noin vain voi valita ketään, vaan täytyy täyttää aikamoiset ehdot täyttääkseen viran edes muodollisesti.

ap

No, mitäs siinä sitten ihmettelet? Kuulostaa siltä, että esimiehesi täyttää tiukat kriteerit. Esimiehesi on tehnyt paljon töitä saadakseen kyseisen homman, joten on reilua, että hänen ahkeruutensa palkitaan. Työnantajanne varmaankin mielellään maksaa hänelle kunnon palkkaa, ettei ainakaan sen takia lähde lätkimään.

Vierailija
28/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä toimiala? Ei kuulosta normaalilta palkkaerolta Suomessa ainakaan normityöntekijän ja lähiesimiehen välillä. Esim. jos tavallinen asiantuntija tienaa n. 4000e niin lähiesimies ehkä 5000e, tuo on varmaan aika normitapaus.

Ulkomailla palkkaerot voi olla sitten aivan eri kaliiberia.

Meillä just noin. Minä 4000 e, esimieheni 5000 e, minun alaiseni (asiantuntijoita) vähän päälle 3000 e. Ylin johto 6000-7000 e. Ja mun mielestä ihan ok. Ylin johto enemmän ja vähemmän koko aika töissä, minä sentään vain klo 8-16, vaikka vastuuta onkin.

Vierailija
29/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastuttavan naivia :-) Olisi aika moni palkankorotus jäänyt urani aikana saamatta jos en olisi itse pyytänyt. Ja palkkakuopan pohjallahan on näitä tyyppejä kasapäin, jotka eivät koskaan raaski kysyä. Varsinkin naisille se kynnys tuntuu olevan korkea. Toki jos on hyvä esimies ja firma niin hommat toimii usein pyytämättäkin.

Minulla taas on ollut kymmenittäin keskusteluja, joissa en ole palkankorotusta myöntänyt, koska työntekijä ei ole kyennyt osoittamaan tuottavansa palkankorotuksen verran lisäarvo yritykselle. Suurin osa näistäkin tekijöistä on kuitenkin jäänyt taloon, vaikka kovasti on uhkailtu, että lähdetään pois.

Toivon, että en ole naivi, mieluummin naiivi.