Ihmiset vetää talvitakit, pipot ja kaulahuivit päällä vaikka plussaa :D
En enää yhtään ihmettele miksi ihmiset palelevat talvisin niin paljon.
Nytkin asteet olleet mennellä viikolla +2 - +10 välissä ja lähes 98% ihmisistä vetelee talvitakit, pipot ja kaulahuivit päällä. Lokakuusta lähien ollut havaittavissa tämä massapsykoosi.
Ite pärjään ihan hyvin vielä hupparilla tms enkä ole kipeäksi tullut eikä tuu talvella kylmä.
Kommentit (29)
AP asuu Helsingissä ja ihmiset istuu metroissa pakuissa takeissaan pipot päässä. Aijai ku nauran sisäisesti :DDD
Vierailija kirjoitti:
Toivotan teille kaikille oikein hyvää päivää ja rentouttavaa viikonloppua, toivottavasti nekin jotka tekevät töitä viikonlopun yli kerkeävät lepäämään. Muistakaa, että olette tärkeitä! Älkää antako kenenkään tai minkään lannistaa teitä<3
Mulla seisoo
Vierailija kirjoitti:
En enää yhtään ihmettele miksi ihmiset palelevat talvisin niin paljon.
Nytkin asteet olleet mennellä viikolla +2 - +10 välissä ja lähes 98% ihmisistä vetelee talvitakit, pipot ja kaulahuivit päällä. Lokakuusta lähien ollut havaittavissa tämä massapsykoosi.
Ite pärjään ihan hyvin vielä hupparilla tms enkä ole kipeäksi tullut eikä tuu talvella kylmä.
Typerät vaihtoehdot. Toppatakkeja on montaa tasoa, kute myös muita vermeitä. SYDÄNtalvella, ku pakkasta on yli 20 astetta, käytän untuvatakkia, kunnon villa/fleeceyhdistelmä lakkia ja korvaläppiä, nyt pärjään kevyttoppatakilla, ja harvahkolla tupsupipolla. Mun keväästä kesäksi vaihtumispukeutuminen on sitä, että otan toppahousujen alta pitkät kalsarit pois, näin karrikoituna. Koskaan ei ole tarvinut palella, vaikka pukeudunkin tarpeeksi lämpimästi joka säähän, eikä lämpimästi pukeutuminen korreloi mitenkään sen kanssa että jos nyt pukeutuu tarpeeksi lämpimästi, niin sitten paleltuu hengiltä kun tulee kovat pakkaset. Äly hoi.
Pakkasilla puetaan päällysvaatteiden alle enemmän vaatteita. Jos ollaan ulkona pitkään, puetaan myös toppahousut. Sää on marraskuussa kolea, varsinkin kun tuulee. Itse en pärjää ohuella takilla ilman pipoa, kaulahuivia ja lapasia, paitsi hikilenkillä. Flunssaisena palelee vielä enemmän. Eiköhän jokainen tiedä itse millaisen varustuksen tarvitsee. En aio palella kenenkään mielipiteen takia ulkona.
En pukeudu kuin sydäntalvella, vaikka mulla (tietenkin) onkin talvitakki, pipo ja kaulahuivi. Sydäntalvella mulla on lämpimät kengät ja villapaita takin alla sekä rukkaset kädessä. Nyt mulla on talvitakin alla ohut paita, tai sitten välikausitakki ja villapaita.
Harrastan hevostelua, joten olen tottunut pukeutumaan lämpimästi. Esim. olin eilen illalla ratsastamassa pimeässä ja tihkusateessa, välillä tuulikin puuskaisesti, ja minä olin onnellinen, kuiva ja lämmin.
Joko liikut vain autolla joka paikassa tai istut sisällä. Tuleppa Ouluun kokeilemaan pärjätä normaalia arkiliikkumista ilman villakangastakkia, huivia ja pipoa. Mm. Helsinki ja Oulu tämän kylmän merituulen kanssa aina kärsivät ja saavat sisämaassa asuvilta kuulla ulinaa siitä, ettei oo vielä kylmä hei. No hei, onpas!
En myöskään ole ymmärtänyt koskaan sitä logiikkaa siinä, että jos nyt vetelisin ohuessa takissa, ilman huivia ja pipoa ja palelisin koko ajan. Niin miten tämä auttaisi minua talvella? Talvella on sitten untuvatakki, neulepaitaa, toppahousuja, villasukkia, neulehousuja, talvikengät jne. Että pärjää ja tarkenee.
Itsehän laitoin pipon päähän jo elokuussa, koska korvani eivät siedä tuulta, vaan kipeytyvät pahasti. Nyt minulla on ohut pusero villakangastakin alla, koska välikausitakkini menivät rikki. Sitten kun kylmenee, niin alan pitää neuleita talvitakin alla. Lisäksi kun vettä tihuttaa, niin laitan hupunkin päähän niin saan pitkät hiukseni suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ihmetyttää, ihan kuin olis -20, mitenkähän he pärjäävät silloin?
Oikein hyvin, miksi en pärjäisi? Luuletko oikeasti että se että jäädyttäisin itseäni syksyllä johtaisi siihen ettei talvella olisi kylmä? Onhan mulla kesälläkin esim. +20 ja +32 asteessa ihan samat vaatteet päällä, ja molemmissa lämpötiloissa pärjään. Talvella vaatteita on vielä erittäin helppo lisätä vaikka kuinka monta kerrosta jos on tarve.
Kyllä se kylmäaltistus tosiaan vaikuttaa siihen kuinka kylmän kokee, kuvitteletko ettei vaikuttaisi?
Nyt toppatakeissa kulkevat ovat juuri niitä jotka äänekkäimmin itkevät pakkasia, joka vuosi.
Nytkin täällä (Tampereella) on 9 astetta!