Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallisesti! Seuraako tuosta brexitistä mitään hyvää UK:lle?

Vierailija
15.11.2018 |

Ihan oikeasti. Onko siinä heidän kannaltaan yhtään mitään positiivista?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kalliiksi Briteille. Pelkästään EU:n tietosuoja-asetus tekee sen, että brittifirmat tulevat menettämään paljon ulkomaalaisia asiakkaita ja alkihankintasopimuksia ja ulkoistuksia ei enää tehdä Britanniaan. Esimerkiksi monet pankit tulevat siirtämään konttorinsa EU:n alueelle ja esim. geenilaboratoriot menettävät yhteistyösopimuksia ja asiakkaita EU:n alueelta.

Talous korjaa itse itsensä. Turha pelotella. 70 miljoonaa ihmistä ja jotkut luulee ettei ketään kiinnosta tehdä businesta niiden kanssa. Herätkää jo

Kuulostat ihan vasemmistopoliitikolta joka odottaa että suomen talous korjaa itsensä mutta kummasti vuosia vaan kuluu eikä sitä korjausta näy.

Tai no, vasemmistopoliitikot on vaiheessa kaksi jossa leikitään että suomen talous on kaikista tunnusluvuista ja kansainvälisistä vertailuista huolimatta aivan loistavassa kunnossa.

Vierailija
62/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakeja ei enää säädettäisi EU:ssa jossa salaisissa äänestyksissä byrokraatit valitsevat toisiaan huippuvirkoihin. Kukaan kansalainen ei ole valinnut esim Junckeria mihinkään EU-tehtävään.

UK ei kuuluisi liittovaltioon jota ajetaan kuin käärmettä pyssyyn vaikka esim ranskalaiset ja hollantilaiset äänestivät sitä vastaan.

Britit voivat tehdä itsenäisesti kauppasopimuksia. EU:lla ei ole vapaakauppasopimusta esim kiinan kanssa.

UK voi saada kalastusvetensä takaisin.

UK voi saada rajansa takaisin. Merkelin Eurooppaan kutsumien miljoonien kouluttamattomien ja sopeutumiskyvyttömien vastaanottaminen eläteiksi voi loppua UK:n osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin, saavat itsenäisyytensä takaisin ja voivat itse päättää kuka maahan tulee ja kuka ei.

Tuossahan ne kaksi tärkeää asiaa jo mainittiinkin niin ei tarvi kirjoittaa.

Vierailija
64/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan siinä itsemääräämisoikeutta enemmän. Toisaalta tulee todennäköisesti isoja taloudellisia tappioita.

Itsemääräämisoikeutta?!?

Kyllä joutuvat jatkossakin menemään EU:n sanojen mukaan ja maksamaankin siitä lystistä, mutta EIVÄT voi itse enää vaikuttaa päätöksiin! Todella huono tilanne...

Vierailija
65/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britit harhautettiin äänestämään lupaamalla EU:n hyvät puolet ilman huonoja.Tämä sopimus on Britannialle painajainen.

Vierailija
66/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin, saavat itsenäisyytensä takaisin ja voivat itse päättää kuka maahan tulee ja kuka ei.

Tuossahan ne kaksi tärkeää asiaa jo mainittiinkin niin ei tarvi kirjoittaa.

Mutta kun eivät saa!! Tällä valheella säätiin myös tämä hullu päätös.

Eivät saa itsenäisyyttään takaisin! EU on niin nivoutunut, että UK joutuu jatkossakin noudattamaan säännöksiä tai itse asiassa on halvempaa noudattaa kun rakentaa omaa infraa monessa asiassa.

Eivät voi myöskään päättää kuka tulee maahan ja kuka ei, koska niin monta brittiä asuu Euroopassa. Jos UK kieltää muiden pääsyn saarelleen, niin sitten laitetaan rajat kiinni myös toiseen suuntaan ja siihen heillä ei ole varaa. 

Vierailija
67/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen politologi ja sanoisin, että eipä tuolla mitään saavuteta.

Vierailija
68/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin uk ikinä enää on merkittävä toimija. Kuihtuu ja kuolee.

Lue historiaa ja opi. Kyllä uk pärjää ihan niinkuin ennenkin

Uk tulee tästä varmasti jollain tavalla selviytymään. Mutta ei helpolla. Ja Lontoo menettää asemansa, joka sillä oli Euroopan taloudellisena pääkaupunkina, eikä se sitä saa takaisin. Kyllä se tuo kurjuutta monille. Samoin kaupankäynnin vaikeutuminen.

Ainoa voittaja tässä on Putinin Venäjä. Ja tietysti ne EU-alueet, jonne siirtyvät nyt pankit ja muut yhtiöt Lontoosta.

Eritteletkö hiukan miten "Putinin Venäjä" tässä voittaa? 

UK riisuttiin vaikutusvallasta jo toisen maailmansodan jälkeen, kun NL:n suosiollisella avustuksella entiset imperiumin osat yksi toisensa jälkeen itsenäistyivät. 

UK:n merkityksestä nykymaailmassa kertoo kaiken olennaisen esimerkiksi se miten Venäjä siellä toimii. Milloin on poloniumia jonkun lasissa, milloin muita mömmöjä ja paljon muuta vähemmän julkisuutta saanutta. UK ei pysty takaamaan kansalaistensa turvallisuutta edes omalla maaperällään. Venäjä toimii UK:ssa kuin jossain Somaliassa. Täysin välittämättä paikallisesta valtiovallasta. Edes Suomessa ei tehdä tuollaista. Eli Venäjä välittää enemmän Suomen mielipiteestä ja vastareaktiosta kuin UK:n. 

Venäjä pyrkii heikentämään Euroopan Unionin vaikutusvaltaa ja yhtenäisyyttä. Siksi se tukee monin eri tavoin liikkeitä, jotka pyrkivät irti EU:sta. Vahva EU on uhka Venäjän valta-aseman kasvulle Euroopassa.

Juuri näin!

Samaa Venäjä haki USA:n vaaleihin sekoontuessaan. Kannattaa katsoa Areenan dokkari aiheesta - aika silmiä avaava dokkari siitä mitä itänaapurissa tapahtuu ja miten maailmaa sekoitetaan Facen avulla.

Vierailija
69/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä menettävät eron myötä. Kalliin vuosimaksun Brysselin palveluksista?

Luuletko että EU.n ulkopuolinen Norja maksaa huvikseen miltei miljardi euroa EU.lle vuodessa saadakseen kuulua Euroopan talousalueeseen? Vastaan itse. Ei huvikseen, vaan koska se hyötyy selvää rahaa näistä sopimuksista.

https://www.regjeringen.no/en/topics/european-policy/Norways-relations-…

Vähän eri tilanne brittien kohdalla. Bittien tulisi vaatia maksua itse.

Vierailija
70/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat itse jatkossa valkata, hyviä siirtolaisia ja jättää moniosaajat muille

Vierailija
71/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brexitin hyvä puoli on se, että ymmärretään millaiseen kaaoksen valtio voi joutua populistipoliitikon (Boris Johnson) valheiden tähden.

Vierailija
72/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brexitin hyvä puoli on se, että ymmärretään millaiseen kaaoksen valtio voi joutua populistipoliitikon (Boris Johnson) valheiden tähden.

Tarvitaan siihen myös jääräpäisesti hölmö (may) ja monta muuta jotka ei vaan saa hanuriaan irti penkistä ja ärjäise että eiköhän riitä tämä sekoilu ja pakki päälle.

Vierailija
73/73 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo edut olisivat mahdollisia jos May ei olisi alun alkaenkin ollut remainer. Hän neuvotteli tarkoituksella paketin jota tuskin kukaan Britanniassa hyväksyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi