Aiheeton lastensuojeluilmoitus - poliisiasia
Kun on tehty aiheeton lastensuojeluilmoitus, niin meillähän on käsittääkseni oikeus saada tietää " nimetön" soittaja. Eli miten asiaa lähdetään viemään eteenpäin? Poliisiko asian selvittää meidän pyynnöstä?
Kommentit (31)
tahalliseksi kiusanteoksi! Aika kauheeta ois jos olis jotain syytä tai huoli tehdä ilmoitus ja sitten joutuiskin itse syytetyn penkille, kun aiheettomaksi todettais! Kuin moni jättäs ilmoituksen tekemättä? Eikä sitä ilmoittajaa todellakaan sinulle paljasteta! Se ois jo isompi rikos, tietosuojan rikkominen!
Anoppi täälläkin tehtailee noita,kun erosin luuseripojastaan.
Kyllähän sen tietää kuka on vittuuntunut niin ilmoitusten tekijän arvaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
tahalliseksi kiusanteoksi! Aika kauheeta ois jos olis jotain syytä tai huoli tehdä ilmoitus ja sitten joutuiskin itse syytetyn penkille, kun aiheettomaksi todettais! Kuin moni jättäs ilmoituksen tekemättä? Eikä sitä ilmoittajaa todellakaan sinulle paljasteta! Se ois jo isompi rikos, tietosuojan rikkominen!
Pelottaako?
Muuten kirjoitat ihan paskaa mikä ei ole totta.
Huono puoli lasuissa on se että niitä käytetään paljon myös kostamiseen.. etenkin erotilanteissa ja ex:än vainoamiseen... on helppo tehdä lasu jopa nimettömänä ja luetella kaikkia mahdollisia syitä ja sitten syytön ex joutuu käytännössä puolustautumaan kaikkeen... etenkin monet miespuoliset tekevät näitä syytöksiä helposti... ja samoin jos ei vaikka tykkää naapuristaan on todella helppoa tehdä kyseinen lasu taas nimettömästi kaikilla mahdollisilla syillä... ja taas naapuri parka joutuu puolustautumaan kaikkiin syytteisiin... jne.
Suomi on onnellisin maa narsisteille, kostonhaluisille, sosiopaateille jne., ei muille...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että lastensuojeluilmoitusten kynnys on matalalla. Silloin jää myös tositapauksia enemmän haaviin. En ymmärrä, miksi sinun pitää asiasta saada korvaus, jos mitään vahinkoa ei ole tullut? Vai tuliko? Mitä?
Kotirauhan rikkominen. Yksityisyydensuoja. x perheen jäsenten määrä.
Tulonmenetyksiä työajalta voi myös tulla.
Perätön ilmianto. Toistuvana vainoaminen. Itse vähän ärsyttäisin tekijää repäisemään kunnolla.
Itsellä se loppu siihen kun totesin omalle äidilleni että se joko loppuu tai mä ruuvvaan sen pään irti paljain käsin ja laitan tikun nokkaan naapurien ihailtavaks.
En mitään moista siis tekis mut suora uskottava uhkaus on tasan ainoa mitä narsisti mummot ymmärtää, pidä kuitenkin huoli ettet jää nauhalle.
Tää on sun miehen vika ja vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi nyt ihan pähkähullua, että kuka tahansa voi ihan kiusallaan tehdä ilmoituksen lastensuojeluun. Kyllä siitä pitää se saada vastuuseen joka ilmoituksen on tehnyt, jos se on tehty kiusaamismielessä.
Niin pitäisi mutta sitä kiusantekoa voi jatkaa vuosia. Ex joutui jonkun kohteeksi. Ensin epäili muakin mutta en ollut minä. Soskut kävi ainakin kolmesti viiden vuoden aikana. Nykyään kyseisen henkilön ilmoitukset menee mappi ööhön. Sanoin sosiaalihenkilölle että tästä on tultava loppu jos ei ex tee tästä ilmoitusta poliiseille niin minä teen.
Koskaan ei kerrottu kuka tämä ilmoitusten tekijä on. Pakko olla joku joka tietää/tuntee exsän. Tuohon saisi olla kunnon sakot kiusantekoilmoituksista. Se on kaikki pois oikeista tapauksista joita eivät ehdi niitäkään kaikkia hoitamaan. Saavat olla onnellisia että minä en ole tuomari. Kiusantekoa josta lopulta kärsii lapset joilla on vaikeuksia. Saamari kun linnassa pitäminen on kallista. Yhteiskuntapalvelua oransseissa haalareissa olisi sopiva sakkojen lisäksi.
Ja sinä et ole se, joka sen harmin määrän määrittelee.
Ei niitä voida noin vain kertoa; isompi paha on se, ettei aiheellisia ilmoituksia ilmitulon pelossa uskalleta tehdä, kuin se, että jotkut loukkaantuvat mahdollisesta aiheettomasta ilmoituksesta. Ja SITÄPAITSI, soittaja on voinut saada väärän käsityksen lastenne tilanteesta - mielestäni sinun tulisi olla vain tyytyväinen että on ihmisiä jotka välittävät. Jos jakun lastensuojelu on tarkistanut asian, ei sinulla pitäisi olla nokan koputtamista. Vaikka sinua ketuttaakin.