Milloin vauva alkaa näyttää omat piirteensä?
Olen ihan ihmeissäni! Oletin että siskoni pojasta tulisi tummapiirteinen, koska vauvan äidin eli minun puolen suku on suomalaisia keskimäärin tummempipiirteisiä. Vauva on nyt vuoden ja hän on ihan vaalea ja hänellä ei näy juuri lainkaan esimerkiksi kulmakarvoja? Enkä sano tätä siksi että vauvassa olisi yhtään mitään vikaa, vaan siksi että luulisin vauvan jo vuoden ikäisenä muuttuneen itsensälaiseksi. Eli tuleeko heidän pojastaan pellavapäinen ja "väritön"....
Kommentit (5)
Meidän lapsi näytti vasta kouluikäisenä.
Yllättävää miten vaaleita vauvoja tummat ihmiset saavat. Mutta tosiaankin, joskus tuossa 2-3 vuoden iässä alkavat piirteet hahmottua sellaisiksi mistä voi jopa tunnistaa henkilön aikuisenakin. Monilla vauvoilla on syvänsiniset silmät ja kuitenkaan kenelläkään (?) aikuisella ei sellaisia ole.
Mä olen suomalaiseksi tosi tumma, ja olen ollut sitä syntymästäni. Kolme lastani ovat vaaleita. Äitini oli tumma, isäni vaalea. Lasteni isä vaalea.
Ei se tummuus dominoi, ellei kyseessä ole tyyliin espanjalainen tai arabi, jolla koko suku tumma.
Eipä sitä voi kovin tarkkaa tietää. Geenit ilmenevät yksilöillä eri tavoin. Mä itse olen ruskea hiuksinen ja ruskea silmäinen ja mieheni aasialaistaustainen. Eka lapsi oli selvästi tumma. Tummat hiukset, ruskeat silmät, hieman tumma iho. Sitten syntyi toinen lapsi, joka oli aivan vaalea iholtaan, harmaat silmät ja ihan kalju, se vähä ihokarvoitus oli aivan valkoista. Mutta nyt vuoden iässä iho on jo vähän tummunut, silmät aivan ruskeat ja päähän kasvanut tumman ruskeaa tukkaa. Silti on edelleen jotenkin vaaleamman oloinen kuin isosisaruksensa. Molemmat kuitenkin yhtä rakkaita ja kauniita.
Jätä se sika - ansaitset parempaa!