Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos läheisesi lapsi huostaanotettaisiin

Vierailija
15.11.2018 |

ottaisitko lapsen hoiviisi? Lapsesi tai sisaruksesi tai muuten läheisen ihmisen lapsen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni nykyisin ei huostaanotettuja lapsia sijoiteta sukulaisperheisiin kuin poikkeustapauksissa (huostaanoton syynä esim. vanhemman vakava sairaus). Oletusarvona sukulaiset huolehtii ilman rahallista korvausta.

Vierailija
2/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tyttären (eli lasteni ainoan serkun) voisin ottaa. Paraiksi yöksi voisin tarjota yösijan (ja tottakai hoidon) oikeastaan kelle vaan tutulle lapselle, muttas sitä pidemmäksi aikaa en luultavastikkaan ottaisi. Eli en olisi valmis "sotkemaan" meidän tällä hetkellä ihan kohtuullisesti sujuvaa arkea ottamalla perheenjäseneksi "vieraan lapsen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni nykyisin ei huostaanotettuja lapsia sijoiteta sukulaisperheisiin kuin poikkeustapauksissa (huostaanoton syynä esim. vanhemman vakava sairaus). Oletusarvona sukulaiset huolehtii ilman rahallista korvausta.

Ensisijaisesti aina sukulaisperheisiin. Korvaus kuuluu heille, kuten muillekin sijaisperheille.

Vierailija
4/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ottaisin.

Vierailija
5/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan heti. Huostaanotto on aika rankka prosessi myös vanhemman pääkopalle. Siinä on vihaa, katkeruutta, häpeää, itsesyytöksiä. En olisi valmis ottamaan sitä kuraa niskaani läheiseltä ihmiseltä. Ulkopuolisen on helpompi käsitellä asiaa objektiivisesti.

Eri asia, jos asiasta käytäisiin keskustelua etukäteen.

Vierailija
6/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin sijoituspäätöstä tehdessä on pohdittava sukulaissijoituksen mahdollisuus. Se kuinka tarkoin vaihtoehdot kartoitetaan riippuu sosiallityöntekijästä. Käytännössä aika harvoin lähisuvusta löytyy ihmistä, jolla olisi sekä halu, että kyky huolehtia lapsesta ja vieläpä tulla toimeen biologisten vanhempien kanssa (joille voi olla kova pala, kun ei saakkaan enää olla mukana lastensa päivittäisessä arjessa).

Vierailija
7/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen tytön ottaisin. Tietysti.

Muiden lapsia voisin pitää isoimman hädän yli. Siis lähimmän ystäväni lapsia.

Meillä itsellä on jo neljä lasta eli ei mikään pikkujuttu olisi ottaa lisää. Varsinkaan jos tulisi kerralla useampi kuin yksi.

Vierailija
8/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, ettet ole yhtään kartalla. Suunta on nimenomaan sukulais- tai ainakin perhesijoitukset aina kun se on mahdollista. 

Vierailija
9/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa minä tekisin, mitä tehdä täytyy, koska minä olen sellainen.

Mutta en usko, että se olisi herkkua, enkä usko, että välttämättä olisin oikea henkilö sellaiseen. Huostaanottovaiheessa lapset on yleensä jo ihan sekaisin, oireilee, kapinoi, käyttää väkivaltaa ja päihteitä ja lintsaa. En minä osaisi sellaista hoitaa.

Vierailija
10/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa minä tekisin, mitä tehdä täytyy, koska minä olen sellainen.

Mutta en usko, että se olisi herkkua, enkä usko, että välttämättä olisin oikea henkilö sellaiseen. Huostaanottovaiheessa lapset on yleensä jo ihan sekaisin, oireilee, kapinoi, käyttää väkivaltaa ja päihteitä ja lintsaa. En minä osaisi sellaista hoitaa.

Pieniäkin lapsia joudutaan ottamaan huostaan.

Vierailija
11/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin annettaisiin läheisen perheeseen. Vaarana, että lapsi ajautuu takaisin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän