Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luen asioita herkästi rivien välistä, onko muita herkkiä?

Vierailija
15.11.2018 |

Onko minulla jokin kuudes aisti? Olen muutenkin herkkä. Joskus se ahdistaa miten herkästi tiedostan ja ymmärrän asioita joita toinen ihminen ei välttämättä edes haluaisi minun niin suoraan ymmärtävän.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaverini esitteli kaverin, joka oli hänen mielestään kiva. Vaistosin kuitenkin jotain tosi pahaa, mutta eihän sellainen sovi, kaverien pitää olla sosiaalisia ja blaablaablaa.

Huonosti kävi. Luottakaa intuitioon. Se on aivan se ensimmäinen tunne. Turvatkaa selustanne.

Vierailija
22/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lääkitys ihan kohdallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä liikkuu tällaisen ihmisen päässä?

Vierailija
24/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nuo ovat uskon asioita. Ja vaaralliseksi menee, jos ihminen luulee omat oletuksensa todeksi.

Vierailija
25/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaverini esitteli kaverin, joka oli hänen mielestään kiva. Vaistosin kuitenkin jotain tosi pahaa, mutta eihän sellainen sovi, kaverien pitää olla sosiaalisia ja blaablaablaa.

Huonosti kävi. Luottakaa intuitioon. Se on aivan se ensimmäinen tunne. Turvatkaa selustanne.

Tuossa on ehkä kyse hieman eri asiasta. Intuitio on itseasiassa todistettu kokemusperäiseksi tiedoksi, jonka aivot vaan prosessoi läpi niin nopeasti, ettei itsekään tiedä, että intuition takana on ajatusprosessi. Kyse on oppimisesta, olet oppinut havaitsemaan tiettyjä vaaran merkkejä, että kun ihminen on jonkinlainen niin näitä riskejä on.

Eri asia on nuo ihmiset, jotka joka ihmisestä ja tilanteesta muka älyävät sellaista, mitä ei ole ja uskovat omiin ajatuksiin kuin faktoihin.

Vierailija
26/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on aika hankala mielenterveysongelma ihmissuhteiden kannalta kun ”vaistoat” ja ”tiedät” mitä salaperäistä toinen sanomiseensa sisällyttää. Aina on varmasti syytä vähän loukkaantua. Ja varmasti raskaudetkin ”vaistoaa” kun unohtaa vaan ne joiden kohdalla luuli vaistoavansa mutta ei se ollutkaan raskaana.

Mäkin joo muutama vuosi sitten ”vaistosin” puolitutun raskauden kun muutama kk häiden jälkeen kieltäytyi skumpasta juhlissa. Olikin sit raskaana selvisi myöhemmin, tuli upea olo siitä millainen uniikki lumihiutale olin kun ”tiesin”.

Eräs sukulainen on kans tällainen tietäjä. Tietäjät tietää. Paremmin tietävät kuin asian sanoja itse mitä sanominen tarkotti. Tällä tietäjällä takkuaa ihmissuhteet pahasti, kukahan tietäjä tietäis miks :D

Vierailija
27/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseasiiassa mitä enemmän tekee itsestään pellen niiin sitä enemmän sitä aistii.

Vierailija
28/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Intuitio" kertoo sen mikä on jo järkiperäistä faktaa tai henkilön omaa toiveajattelua. Olenko oikeassa?

Vierailija
29/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap. Tuo on joskus raskasta.

Ei välttämättä tarkoita sitä että ap olisi tyly ja ärsyttävä. Tuo ominaisuus on kallisarvoinen ja hyvä esimerkiksi esimiestyössä. On aina askeleen edellä.

Just joo, mielensäpahoittajat ja joka sanasta salaisia merkityksiä löytävät ovat tosiaan parasta esimiesainesta.

Vierailija
30/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 herkkää ystävää ja USEIN saa olla sanomassa ja korjaamassa että tässä käytöksessäNI, reaktiossani jne ei ole sinua kohtaan mitään sanomaa/viestiä/ei liity sinuun mitenkään. Rasittavaa. Oon itsekin herkkä ja joutunut opettelemaan että muiden reaktiot, tunteet yms ei liity minuun mitenkään. 

Herkkä ei ole sama kuin yliherkkä. Itse en ota juurikaan mistään itseeni, koska ymmärrän ja "tiedän" toisten syyt toiminnan takana. Lisäksi auttaa sen tiedostaminen, että suuri osa ihmisistä on aika itsekeskeisiä, ei heitä kiinnosta joten miksi olettaisin heidän ajattelevan minusta jotain. Se on aina hauska huomata itse tarkkaavaisena, miten monet ei huomio asioita juurikaan, touhottavat vaan menemän, "aijaa!", "oho, hups" jne.

Usein käy kyllä niin, että ennustaa tapahtumien kulun tai muiden reaktiot juuri kuin ne sitten menevätkin, tuntuu välillä supervoimalta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän