Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luen asioita herkästi rivien välistä, onko muita herkkiä?

Vierailija
15.11.2018 |

Onko minulla jokin kuudes aisti? Olen muutenkin herkkä. Joskus se ahdistaa miten herkästi tiedostan ja ymmärrän asioita joita toinen ihminen ei välttämättä edes haluaisi minun niin suoraan ymmärtävän.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän rasittavalta.

Vierailija
2/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilen, et teet paljon vääriä tulkintoja...

Vierailija
4/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa herkkä vaistoamaan toisten ihmisten tunteita ja reaktiota. Elin väkivaltaisessa perheessä, joten opin tarkkailemaan ympäristöä, milloin pitää paeta. On siitä nykyisessä ammatissa ollut hyötyä, kun huomaa helposti, milloin joku valehtelee tms.

Vierailija
5/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole herkkä, mutta olen tarkkaavainen, ja mieluummin kuuntelen kuin puhun. Tästä syystä esim. ei ole kertaakaan kenenkään "meille tulee vauva!" -uutiset tulleet yllätyksenä, vaikka niin on pitänyt esittää. 

Vierailija
6/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat entiseltä ystävältäni. Luki liikaa rivienvälistä ihan päinmäntyä. Hermot meni lopulta siihen kaveriin.

Vierailija
7/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole herkkä, mutta olen tarkkaavainen, ja mieluummin kuuntelen kuin puhun. Tästä syystä esim. ei ole kertaakaan kenenkään "meille tulee vauva!" -uutiset tulleet yllätyksenä, vaikka niin on pitänyt esittää. 

Juuri näin. Aloituksen kaltainen herkkyys ja rivien välistä lukeminen tarkoittaa pääsääntöisesti joka sivulauseen henkilökohtaisesti ottavaa mielensäpahoittajsa.

Vierailija
8/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 herkkää ystävää ja USEIN saa olla sanomassa ja korjaamassa että tässä käytöksessäNI, reaktiossani jne ei ole sinua kohtaan mitään sanomaa/viestiä/ei liity sinuun mitenkään. Rasittavaa. Oon itsekin herkkä ja joutunut opettelemaan että muiden reaktiot, tunteet yms ei liity minuun mitenkään. 

Vierailija
9/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli tuollainen, luki muka aina rivien välistä kaikenlaista, ja väitti sitten että tarkoitin muuta kuin sanoin. Teki toki tulkintojaan myös muiden kun mun kohdalla. Todella rasittavaa, ja pidemmän päälle sietämätöntä.

Vierailija
10/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kamalaa, kun joku oikeasti puhuu rivienvälistä. En tiedä miten suhtautua, esittääkö etten ymmärrä, vai tartunko asiaan, jonka hän tahtoo sanoa. Tosi monet eivät puhu rivien välistä, mutta jotkut kyllä. Sekin on kamalaa, kun joskus joku on luullut minun yrittävän sanoa jotain mitä en ole yrittänyt sanoa. Olisi hyvä, jos ihmisestä tietäisi ennalta kuuluuko hän rivienvälistä-puhujiin tai rivienvälitulkkaajiin vai ei kumpiinkaan.

Vierailija
11/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 herkkää ystävää ja USEIN saa olla sanomassa ja korjaamassa että tässä käytöksessäNI, reaktiossani jne ei ole sinua kohtaan mitään sanomaa/viestiä/ei liity sinuun mitenkään. Rasittavaa. Oon itsekin herkkä ja joutunut opettelemaan että muiden reaktiot, tunteet yms ei liity minuun mitenkään. 

Tässä hyvä pointti. Aloittaja ei ole kertonut itsestään sen enempää, mutta kannattaa tosiaan opetella, että toisten reaktiot eivät automaattisesti liity sinuun, tai sinun ei tarvitse toimia, jos aistit toisesta jotain. Ymmärrän, että se ei välttämättä ole helppoa, mutta tulee helpottamaan sinun ja läheistesi elämää.

Mulla on täti, joka on erityisen herkkä vaistoamaan toisten ihmisten asenteita, ajatuksia ja tunteita. En tiedä, onko se tämä, joka tekee hänestä hieman vainoharhaisen, vai onko se eri piirre, mutta hankalaa se silti kaikille on. Tietenkin hän on luonteeltaan muutenkin hieman kulmikas, vaikka toisaalta on hyvin avulias ja aidosti haluaa ihmisille hyvää. Hän usein puhuu (toisista ihmisistä) asioita, joita monet pitävät ihan tuulesta temmattuina. Monesti myöhemmin paljastuu, että oli hänen puheissaan tottakin. Muut eivät vain näe ja aisti asioita samalla tavalla. Hän joutuu usein konflikteihin, koska vaistoaa toisten asenteet, ja toisaalta itse kiihdyttää niitä. Hankalaa on kaikille. En väitä, että sitä aloittaja olet tällainen, mutta kannattaa tarkastella omaa kykyä myös tältä kannalta. Siinä on varmasti paljon hyvää, mutta se voi toimia myös kirouksena, kuten tätini kohdalla. 

Vierailija
12/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla jokin kuudes aisti? Olen muutenkin herkkä. Joskus se ahdistaa miten herkästi tiedostan ja ymmärrän asioita joita toinen ihminen ei välttämättä edes haluaisi minun niin suoraan ymmärtävän.

En. Minä ymmärrän suoraa ja rehellistä puhetta.

Karaise itsesi.

Vierailija
13/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap. Tuo on joskus raskasta.

Ei välttämättä tarkoita sitä että ap olisi tyly ja ärsyttävä. Tuo ominaisuus on kallisarvoinen ja hyvä esimerkiksi esimiestyössä. On aina askeleen edellä.

Vierailija
14/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös hyvä intuitio.

Kehuin yhtä tuttua somessa. Tuttu meni oudon vaisuksi. Yhtäkkiä sen päivityksiä ei enää näkynyt. Muutamien kuukausien päästä katsoin hänen sometiliä. Oli poistanut sen. Uuteen ei ollut enää kutsunut minua.

Veikkaan yhteisen tuttumme haukkuneen minua ja koska tuo tuttu on tämän jota kehuin kaveri, ei kehtaa olla minun kaveri. Harmillista, koska olimme tuon toisenkin kanssa joskus kavereita, mutta osoitti somessa ettei halua olla tekemisissä.

Vierailija
15/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat entiseltä ystävältäni. Luki liikaa rivienvälistä ihan päinmäntyä. Hermot meni lopulta siihen kaveriin.

Kerro lisää. Kiinnostaa tietää esimerkkejä.

Vierailija
16/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös hyvä intuitio.

Kehuin yhtä tuttua somessa. Tuttu meni oudon vaisuksi. Yhtäkkiä sen päivityksiä ei enää näkynyt. Muutamien kuukausien päästä katsoin hänen sometiliä. Oli poistanut sen. Uuteen ei ollut enää kutsunut minua.

Veikkaan yhteisen tuttumme haukkuneen minua ja koska tuo tuttu on tämän jota kehuin kaveri, ei kehtaa olla minun kaveri. Harmillista, koska olimme tuon toisenkin kanssa joskus kavereita, mutta osoitti somessa ettei halua olla tekemisissä.

Sori väärä ketju!

Vierailija
17/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihan oikeasti kommunikoivat jatkuvasti ns. Rivien välistä tavalla. Rasittavimpia ihmisiä joita tiedän. Eivät syystä kuulu lähimpiin ihmisiini. He myös kuvittelevat muiden toimivan samalla tavalla kuin he itse ja löytävävät koko ajan piilomerkituksiä muiden puheesta. Kommunikointi on tosi raskasta.

Vierailija
18/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika herkkä, mutta ajattelen että ihmisillä on oikeus yksityisyyteensä. En tunkeile tulkintoineni, enkä myöskään pidä niitä kivenkovana faktana. En loukkaannu, jos huomaan ettei joku pidä minusta; pääasia että käyttäytyy peruskohteliaasti.

Hyötyä tästä on ollut usein, esimerkiksi kun mukavanoloisesta ihmisestä tulee olo, että ei pidä luottaa. Myöhemmin sitten joku tulee varoittamaan samaa. Voi myös hyödyntää huomaavaisuutena; jos huomaan, että jollakin on vaikea olla jossain tilanteessa, pyrin helpottamaan hänen oloaan vaivihkaa.

Vierailija
19/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihan oikeasti kommunikoivat jatkuvasti ns. Rivien välistä tavalla. Rasittavimpia ihmisiä joita tiedän. Eivät syystä kuulu lähimpiin ihmisiini. He myös kuvittelevat muiden toimivan samalla tavalla kuin he itse ja löytävävät koko ajan piilomerkituksiä muiden puheesta. Kommunikointi on tosi raskasta.

Kiinnostavaa, olisiko tästä esimerkkejä?

Vierailija
20/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne ajattelee olevansa älykkäitä kun pystyvät laukomaan loukkauksia päin naamaa niin että kuvittelee, että toinen ei tajua. Sitten toisena osapuolena tulee outo tilanne että sanooko käsittänensä typerän loukkauksen vai ns pelastaako sosiaalinen tilanne ja esittää, ettei tajunnut. You name it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme