Vinkkejä köyhälle
Olen köyhä opiskelija, mitä kannattaisi syödä ? Halpaa ruokaa?
Mitä kannattaa ostaa joululahjaksi perheelle pienellä budjetilla?
Kommentit (5)
Ota postin tuomat mainokset vastaan ja etsi niistä tarjoukset. Tee ostoslista ja kierrä keräämässä tarjoukset kerran viikossa. Jos lähelläsi on Prisma, ota selvää, saako sieltä -30% tuotteita -60%:lla klo 21 jälkeen. Käytä kausikasviksia. Säilö ja pakasta. Syö oppilaitoksessa niin paljon kuin jaksat ja painottaen kalleimpia ainesosia esim kalaa. Lidl on muuten edullisin, mutta esim Citymarketista kannattaa ostaa euron päivinä enemmänkin ruokaa.
Tee joululahjaksi vaikka itse fudgeja ja laita nättiin pakettiin.
Linssit, kikherneet, hernerouhe ja soijarouhe on ainakin halpoja proteiininlähteitä ja niistä voi tehdä vaikka mitä (keittoja, pihvejä, pyöryköitä, pastakastikkeita, curryja, patoja jne.).
Itse teen sinappia. Ihan kouluruualla pärjään arjet. Viikoloppuna pidetään kavereiden kanssa nyyttäreitä.
Ruokaa kannattaa laittaa ainakin kahdeksi päiväksi kerralla esim. Vokkikasviksia ja joukkoon nakkeja tai kanasuikaleita, kasviskeittoa (löytyy pakastimestakin) 400gr, maksaa n. 1,50 e. makaronilaatikko, josta tulee moneksi päiväksi. Joululahjaksi olen joskus ostanut sukkapaketin ja jakanut sieltä jokaiselle yhdet sukat. Lisäksi suklaalevyn tai pieni rasia vihreitä kuulia.