Taidetaan laittaa tytön nimeksi Leena
Ei haluttaisi ihan kamalan yleistä nimeä, muttei mitään outoakaan. Leena tuntuu sopivalta noihin kriteereihin. Vai onko teillä tullut paljon pieniä Leenoja vastaan?
Kommentit (44)
Naapurin uskovainen mummo on Leena. Muita Leenoja en tunne.
Leena on oikein kiva nimi! Tätini on Leena, mut hänellä onkin ikää +50v, eli ollut kuulemma yleinen nimi siihen aikaan. Tiedän yhden 25v Leenan joten on kaipa tuo on omassakin ikäluokassa harvinainen ja yhtään sen nuorempaa Leenaa en tiedä. Taitaa nyt olla yleisimpiä tytön nimiä Aino, Iida, Aada, Juulia -tyyliset nimet.
Vierailija kirjoitti:
"Lexus"
Luxus olisi osuvampi
Vierailija kirjoitti:
Itse annoin tytölleni (nyt 6-vuotias) nimeksi Maija eikä ole vielä yhtään lasta tullut vastaan kenellä olisi sama nimi, mitä hieman ihmettelen.
MInä taas tunnen monta pientä Maijaa ja yhden pienen Leenankin.
Näissä nimitysasioissa on suuria alueellisia vaihteluita. Just eilen juteltiin miehen kanssa Jari-nimestä. Mun kanssa koko isossa yläkoulussa ei ollut yhtään Jaria, se oli noin kymmenen vuotta meitä vanhempien nimi. Miehen kanssa taas oli samalla luokallakin kaksi Jaria. Ollaan molemmat -77.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Leena kuitenkin ole astetta liian tuore nimi? Nythän pitäisi ottaa nimiä noin sadan vuoden takaa ja Leenojen invaasio oli vasta sodan jälkeen, suurin osa Leenoista on syntynyt 40-50 -luvuilla eli samaan aikaan Ritvan, Riitan, Liisan ja Tuulan kanssa.
Nimen kierto ei ole välttämättä sataa vuotta. Nyt jo monta vuotta muodissa ollut Vilho esimerkiksi oli 1920-luvun nimi. Samoin Onni.
Ja kaikki ikäluokan muotinimet eivät tietenkään tule muotiin. Veikkaan, että Leena, Liisa ja Annikki tulevat kymmenen vuoden sisällä, Pirjo ja Raili eivät koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse annoin tytölleni (nyt 6-vuotias) nimeksi Maija eikä ole vielä yhtään lasta tullut vastaan kenellä olisi sama nimi, mitä hieman ihmettelen.
Näissä nimitysasioissa on suuria alueellisia vaihteluita. Just eilen juteltiin miehen kanssa Jari-nimestä. Mun kanssa koko isossa yläkoulussa ei ollut yhtään Jaria, se oli noin kymmenen vuotta meitä vanhempien nimi. Miehen kanssa taas oli samalla luokallakin kaksi Jaria. Ollaan molemmat -77.
Jänniä nämä ”nimi-invaasiot”, niitä on ollut aina. Meillä oli aikoinaan 80-l samalla luokalla kaksi Juhaa ja kolme Markoa. Sukututkimusta tehdessä huomaa saman asian, jotkut nimet ovat todella suosittuja ja samannimisiä ja -ikäisiä löytyy kirkonkirjoista pilvin pimein.
Ei kaikki Leenat ole mummoikäisiä, itse tunnen monta 30+ ikäistä Leenaa. Pieniä en tosin tiedä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa koulukiusausta : (
Miksi Leena nimi aiheuttaisi kiusausta? Minusta kiva nimi ja tuntenut montakin Leenaa, mukaanlukien ensi-ihastus päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa koulukiusausta : (
Miksi Leena nimi aiheuttaisi kiusausta? Minusta kiva nimi ja tuntenut montakin Leenaa, mukaanlukien ensi-ihastus päiväkodissa.
Eikö tuo kommentti viitannut noihin pariin ekaan vastaukseen, näin ainakin minä ymmärsin?
Mitä kuuluu Marja-Leena, vieläkös sun ihanteena on Beatles ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jänniä nämä ”nimi-invaasiot”, niitä on ollut aina. Meillä oli aikoinaan 80-l samalla luokalla kaksi Juhaa ja kolme Markoa. Sukututkimusta tehdessä huomaa saman asian, jotkut nimet ovat todella suosittuja ja samannimisiä ja -ikäisiä löytyy kirkonkirjoista pilvin pimein.
Muistan myös Markot ja Mikot. Ja meidän paikkakunnallamme oli jokin paikallinen Ilkka-ilmiö, eli Ilkka säilyi muodissa pitempään kuin muualla.
T. Se -77.
Ette halua yleistä nimeä?
Katsopa vrk:n sivuilta, kuinka monta leenaa on tässä maassa :D Mutta jos tarkoitit vain ikäluokassa, niin harvinainen lasten ja nuorten keskuudessa. Tuulan ohella yleisin nimi suurissa ikäluokissa.
Vierailija kirjoitti:
No meidän lähipiirissä on 5v Maija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Leena kuitenkin ole astetta liian tuore nimi? Nythän pitäisi ottaa nimiä noin sadan vuoden takaa ja Leenojen invaasio oli vasta sodan jälkeen, suurin osa Leenoista on syntynyt 40-50 -luvuilla eli samaan aikaan Ritvan, Riitan, Liisan ja Tuulan kanssa.
Nimen kierto ei ole välttämättä sataa vuotta. Nyt jo monta vuotta muodissa ollut Vilho esimerkiksi oli 1920-luvun nimi. Samoin Onni.
Ja kaikki ikäluokan muotinimet eivät tietenkään tule muotiin. Veikkaan, että Leena, Liisa ja Annikki tulevat kymmenen vuoden sisällä, Pirjo ja Raili eivät koskaan.
Meidän neljä vuotiaan toinen nimi on Pirjo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän neljä vuotiaan toinen nimi on Pirjo.
Muttei ilmeisesti kutsumanimi.
Laittakaa nimeksi Swen Patricia. Nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pieniä Maijoja on kyllä todella paljon, on suosittu retronimi. Jännä, jos et ole törmännyt. Terveisiä päiväkodista.
Oikein kiva nimi, eikä ole montaa luokassa. Itse vm-65 yhden luokkakaverin nimi aikoinaan oli Leena. Hän jännityksissään ekaluokalla pissasi tunnin aikana housuihinsa, kun ei ilmeisesti uskaltanut pyytää päästä vessaan. Opettaja hoiti asian hyvin, ei joutunut kiusatuksi.
Se toinen elämäni aikana tapaamani Leena on nykyinen työkaverini, 6-kymppinen sairaanhoitaja. Hyvä työssään, eläinrakas tyyppi.
Mun ensimmäinen some feikkiprofiili ihastuksien stalkkaukseen oli Leena Miettinen.