Taidetaan laittaa tytön nimeksi Leena
Ei haluttaisi ihan kamalan yleistä nimeä, muttei mitään outoakaan. Leena tuntuu sopivalta noihin kriteereihin. Vai onko teillä tullut paljon pieniä Leenoja vastaan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Lankku-Leena niminen oli yläasteella samalla luokalla.
Meidän luokalla oli Pumpuli-Leena :D (laittoi pumpulia rintsikoihin)
Pikku-Leenoja ei ole tullut vastaan. Leenat taitavat olla mummoja jo 😀
Leena on kaunis, perinteinen suomalainen nimi. Varmasti yleistyy lähivuosina, kun 50-, 60- ja 70-luvun nimet tulevat takaisin. Suosittelen.
On tullut vastaan Marja-Leenaa ja Leena-Marjaa mutta ei koskaan pelkkää Leenaa. Kaunis nimi sinälläänkin. Suosittelen.
Zara Tindallkin nimesi vauvansa Lenaksi.
Ihana nimi, joskin vähän vetää ajatuksen tasolla Venäjän suuntaan.
Olen opettanut tuhatta yläkouluikäistä, eikä yhtään Leenaa ole tullut vastaan. Siksi kuulostaa kivalta. Konstailematon mutta ainakin vielä erikoinen nimi. Saa nähdä, tuleeko nimi ihan muotiin.
Ellejä, Emmejä, Emmoja, Iidoja, Adoja ynnä muita on tullut vastaan niin monta, ettei perässä pysy. Kovasti odottelen Auneja, Pirkkoja ja Reijoja vaihteluksi.
Itse annoin tytölleni (nyt 6-vuotias) nimeksi Maija eikä ole vielä yhtään lasta tullut vastaan kenellä olisi sama nimi, mitä hieman ihmettelen.
Leena on oikein kiva nimi! Reipas ja vähän perinteinen.
Tunnen pari 25.v Leenaa. Nuorempia Leenoja ei ole tullut vastaan.
Kiitos kommenteista, olipas kerrankin pääosin asiallisia ja positiivisia❤️ Ap
Mä tunnen myös 25-vuotiaan Leenan, en nuorempia. Meinattiin tehdä kuopuksesta Leena, mutta ei sitten kuitenkaan siihen päädytty, kun olisi muistuttanut liikaa meidän Leilan nimeä. Leena on oikein kaunis nimi.
Eikö Leena kuitenkin ole astetta liian tuore nimi? Nythän pitäisi ottaa nimiä noin sadan vuoden takaa ja Leenojen invaasio oli vasta sodan jälkeen, suurin osa Leenoista on syntynyt 40-50 -luvuilla eli samaan aikaan Ritvan, Riitan, Liisan ja Tuulan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Leena kuitenkin ole astetta liian tuore nimi? Nythän pitäisi ottaa nimiä noin sadan vuoden takaa ja Leenojen invaasio oli vasta sodan jälkeen, suurin osa Leenoista on syntynyt 40-50 -luvuilla eli samaan aikaan Ritvan, Riitan, Liisan ja Tuulan kanssa.
Jaa, kukas tällaisen asian määrää?
Lankku-Leena niminen oli yläasteella samalla luokalla.