Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö mies mielestänne liian pitkälle, otti 11-vuotiaan huoneesta oven pois kun lapsi paiskoi sitä

Vierailija
15.11.2018 |

11v on puhelinkiellossa kun ei noudattanut ruutuaikaa. Tästä suuttuneena paiskoi oveaan kymmenisen kertaa. Mies otti koko oven saranoiltaan ja vei autotalliin.

Oliko liian raju seuraus noin "pienelle" kiukuttelulle?

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsetkin tyhmenneet, jos joka ikinen asia pitää erikseen selittää eikä ajattele itse aivoillaan yhtään mitään mikä meni väärin?

Oppivat vain selittelemään tekojaan ja jotkut jopa yrittävät puhua itsensä pois pulasta ja sysätä syypäisyyttä muille vaikka itse käyttäytyi huonosti eikä edes tajua sitä, kun vässykkä vanhempi on sössöttänyt soosoota.

Vierailija
82/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana mies sulla ap!

Niin, ja ap.lle voi käydä samoin, kun ei tottele miestään. On se niin ihana mies.

Lastahan tuossa opetetaan noudattamaan sovittuja sääntöjä + opetetaan käytöstapoja. Luulen, että ap ei aikuisena ihmisenä tarvitse vastaavia toimenpiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä selittelemistä siinä on, että ovia paiskoo ja ovi otetaan pois sen seurauksena? Kyllä luulis jo tuon ikäisen tajuavan ilman selittämistäkin asian.

Selittelijät ovat epävarmoja itse.

Vierailija
84/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kuulostaa hipiltä, mutta kyllähän oven pois ottaminen on aika raju rangaistus. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen, jopa lapsella.

Pitäisi olla joku hieman parempi keino opettaa että ovia ei paiskota. 11 v kuitenkin on jo suhteellisen iso.

Ja kuitenkin kuulostat.

Vierailija
85/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa sitä Hilja-parkaa. Vuosia Nukkumatti lyönyt Hiljaa oveen.

Vierailija
86/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla parempia keinoja, mutta KUKAAN EI KOSKAAN KERRO MITÄ NE KEINOT OVAT!!?? XD

Aika tyhjiä nämä kukkisten kommentit 🙄

Vierailija
87/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla taas lapsenvihaajat vastaamassa. Ja varsinkin peukuttamassa. Miettikääpä kohdallenne 11 vuotiaana moinen kohtelu. Jotkut teistä varmaan saanutkin sen kohtelun ja nyt jakaa sitä totuutena omille lapsille.

Ap:n lapsi elää hetken ilman ovea kun ei totellut sääntöjä mutta sun lapsi (jos on) pääseekin aikuisena viettämään aikaa lukittujen ovien takana kun ei ole koskaan tarvinnut mennä sääntöjen mukaan.

Vierailija
88/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lasua tekemään viedystä ovesta.

Ei hemmetti mitä jeesusteluja.

Mitä muita rikkeitä äkkipikainen vanhempi on tehnyt?

Vierailija
89/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen lapsi. Ovien hakkaamisesta se alkaa.

Lisää ruutuaikaa ja lisää Fortniteä.

Onko nuorempia sisaruksia? Jos on, on vain ajan kysymys milloin hakkaa sisaruksen päätä lattiaan.

Vierailija
90/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla taas lapsenvihaajat vastaamassa. Ja varsinkin peukuttamassa. Miettikääpä kohdallenne 11 vuotiaana moinen kohtelu. Jotkut teistä varmaan saanutkin sen kohtelun ja nyt jakaa sitä totuutena omille lapsille.

Ap:n lapsi elää hetken ilman ovea kun ei totellut sääntöjä mutta sun lapsi (jos on) pääseekin aikuisena viettämään aikaa lukittujen ovien takana kun ei ole koskaan tarvinnut mennä sääntöjen mukaan.

Kylläpä ne häkkilinnut on enemmän niitä kovalla kurilla kasvatettuja, rangaistuja ja hankeen ajettuja kuin keskustelemalla kasvatettuja.

Vierailija
91/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ne häkkilinnut on enemmän niitä kovalla kurilla kasvatettuja, rangaistuja ja hankeen ajettuja kuin keskustelemalla kasvatettuja.

Keskustelemalla kasvatettuja??

Mistä lähtien teinit/lapset ovat ketään kuunnelleet?

Itse en ainakaan kuunnellut, ei kiinnostanut.

-ohis

Vierailija
92/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun joutuu turvautumaan tuollaisiin rangaistuksiin on jo mennyt pieleen pahasti. 

Mutta kyllähän tuo pinnallisesti tulee varmasti auttamaan eli lopettaa oven paukuttelun (nyt tietysti ei voikaan) tulevaisuudessa. 

Ei noilla keinoin kuitenkaan pureuduta todellisiin ongelmiin. 

Joo, kyllä on kasvatus mennyt täysin pieleen jos lapsi/teini joskus näyttää mieltään eikä aina vaan kiltisti tottele ja käyttäydy nätisti. Mihin todellisiin ongelmiin? Ihan kuin taustalla olisi pakko olla jotain suuria ongelmia jos teini-ikää lähestyvä tyttö vähän paiskoo ovia.

Teinit nyt saa raivareita ja on ihan normaalia. Se joka tätä ei ymmärrä niin vasta onkin ongelmissa teinin kanssa.

Eivät ole mitään tahdottomia vahanukkeja.

Oven paiskominen on ongelmista se pienin.

Ja siihen on ihan lääketiett.faktat - teinin hormoonit hyrrää vuoristorataa ja aivoissa tapahtuu suuria mullistuksia, joka ei voi olla vaikuttamatta teinin henkiseen ja ruumiilliseen tasoon, halusi sitä vanhemmat sitä tai ei. Eikä kolmas aivolohko kehity sen nopeammin, vaikka ap. tai miehensä poistaisi kaikki ovet. Se jatkuu teinin elämässä n.20-ikävuoteen asti.

Ihan samalla tavalla käy arvot mammoille, eikä ympäristö ymmärrä naisten käytöstä ja se on kestettävä, kun ovat raskaana tai on vaihdevuodet, jo pelkästään hormoonihöyryjen takia, joka on pikkujuttu teinin kehitykseen verrattuna. Monessa perheessä ja työpaikoilla pirttihirmussa on kestämistä.

Ja arvon mammoille ei voi sanoa edes puolta sanaa tai ojentaa heidän käytöksestä, kun he laittavat sen kuitenkin hormoonihöyryjen piikkiin, ei itsensä tai huonon käytöksen.

Vierailija
93/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla parempia keinoja, mutta KUKAAN EI KOSKAAN KERRO MITÄ NE KEINOT OVAT!!?? XD

Aika tyhjiä nämä kukkisten kommentit 🙄

Lasta kasvatetaan ihan yksi vuotiaasta asti, eikä aloiteta sitä kasvattamista hätäpäissään 11 vuotiaana kun ongelma on leviämässä käsiin. Tosin tässä tapauksessa taisi olla eka kerta kun lapsi näytti mieltään vanhemmilleen epäoikeudenmukaisesta käytöksestä. Tarina ei kerro kuinka monta minuuttia se alkuperäinen rikos (eli ruutuajan ylitys) kesti, siitä määräämättömäksi ajaksi puhelimen pois otto tuntuu esiteinistä lopulliselta. Olisi ollut aiheellista vaikka kertoa se aika puhelinta pois otettaessa.

Vierailija
94/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun mielestä. Pari päivää ilman ovea, niin eiköhän seuraavalla kerralla muista että ovien paiskominen on huonoa käytöstä ja täysin turhaa. Tuon ikäisellä on olemassa säännöt, ja niitä pitää noudattaa. Musta toi ruutuajan noudattaminen on tärkeää. Harmittaa saa, siitä voi puhua ja asioita sitä kautta ratkoa. Mutta ovien paukuttelu, turha huutaminen tai tavaroiden heittely on ehdoton NOUNOU! Seuraamukset on hyvä olla.

Vierailija
95/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapsetkin tyhmenneet, jos joka ikinen asia pitää erikseen selittää eikä ajattele itse aivoillaan yhtään mitään mikä meni väärin?

Oppivat vain selittelemään tekojaan ja jotkut jopa yrittävät puhua itsensä pois pulasta ja sysätä syypäisyyttä muille vaikka itse käyttäytyi huonosti eikä edes tajua sitä, kun vässykkä vanhempi on sössöttänyt soosoota.

Ei ole nykyajan ilmiö. Olen lähes 70v ja muistan teininä itsekin paiskoneen ovia ja näin teki myös muut sisaret. Ja omat teinit 80-90-luvulla. Siihen maailman aikaan siitä ei vain tehty numeroa, koska se kuului teinien kehitysvaiheeseen, eikä tullut mieleen ottaa ovea pois. Ehkä silloin teinien kehitysvaiheesta tiedettiin enemmän, kun koulusta saatiin opasvihkosia.

Tiedän myös aikuisten harrastavan ovien paiskomista, kun asun krs-talossa, niin lähes joka viikkoinen ilmiö, vaikka perheessä ei olisi teiniä. Joskus sattui myös työpaikalla.

Vierailija
96/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokenu ton oven poiston teininä.

Empähän paiskonu sen jälkeen ku sain oven takasi.

Toimi!

Vierailija
97/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelemalla kasvatettuja??

Mistä lähtien teinit/lapset ovat ketään kuunnelleet?

Itse en ainakaan kuunnellut, ei kiinnostanut.

-ohis

Oletko häkkilintu? Mitä pahoja sä oot tehnyt? Se että sä et joitain tee ei tarkoita sitä että muut ei tee.

Vierailija
98/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea.

Yks mies poisti keittiöstä kaapinovet, kun vaimonsa jätti ne aina auki. Vaimo oli tuumannut, että jos ne ei ole tunnin sisällä takaisin, avioero.

Minä miehenä olisin vastannut tuohon vain että lupaatko?

Vierailija
99/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea.

Yks mies poisti keittiöstä kaapinovet, kun vaimonsa jätti ne aina auki. Vaimo oli tuumannut, että jos ne ei ole tunnin sisällä takaisin, avioero.

Minä miehenä olisin vastannut tuohon vain että lupaatko?

Tyypillinen saamaton kaksilahkeinen, elämänsä päätökset jättää vaimolle.

Vierailija
100/199 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin tein kun teinit paisko ovea koko ajan raivonpuuskissaan. Oppivat olemaan.

No, mä pieksin isäni 16-vuotiaana, treenattuna ja isompana kuin isäni. Oppipahan olemaan.

Niin minäkin tein, mutta tämä tilanne on nyt ihan toistas luokkaa mitä isäpuoli minulle koko lapsuuden ajan teki.

Mä en noihin uusperhekuvioihin ole ajautunut vaan muutin yksin asumaan sen jälkeen kun meni sukset ristiin faijan kanssa. Hyvät välit on nykyään, kunnioitetaan toinen toisiamme aikuisina. Silti kukaan ei tulee enää hyppimään silmillleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi