Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö alemmalla AMK inssin papereilla opiskelemaan yliopistoon maisteriksi?

Vierailija
14.11.2018 |

Tajusin ettei näillä AMK:n papereilla tee mitään. Turha lukea AMK:ssa maisteriksi kun se on samanlainen sontapaperi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne paperit vaan se mitä sä osaat.

Vierailija
2/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet osaamaton ja huono työntekijä? Tunnen monia AMK-inssejä, joilla on hyvät työpaikat (ja liksat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet osaamaton ja huono työntekijä? Tunnen monia AMK-inssejä, joilla on hyvät työpaikat (ja liksat).

En työntekijänä ole huono,vaan AMK:ssa ei ole saanut tarpeeksi laadukasta opetusta jotta kehtaisin sano olevani insinööri. Fysiikan ja matematiikan osaaminen on ei ole sillä tasolla mitä sen pitäisi olla - AP

Vierailija
4/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En työntekijänä ole huono,vaan AMK:ssa ei ole saanut tarpeeksi laadukasta opetusta jotta kehtaisin sano olevani insinööri. Fysiikan ja matematiikan osaaminen on ei ole sillä tasolla mitä sen pitäisi olla - AP

Olisit vaan itse opiskellut enemmän. Turha sun on koulutusta syyttää siitä, että et osaa asiaa X, vieläpä vuonna 2018, kun netti on täynnä ilmaista apua ja esim. avoimet yliopistot tarjoaa ties mitä kursseja.

Vierailija
5/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaan itse opiskellut enemmän. Turha sun on koulutusta syyttää siitä, että et osaa asiaa X, vieläpä vuonna 2018, kun netti on täynnä ilmaista apua ja esim. avoimet yliopistot tarjoaa ties mitä kursseja.

AMK:ssa ei ole enää lähiopetusta, joten totta h*lvetissä mä syytän koulutusta! Jos mä menen kouluun, niin oletan saavani opetusta ilman, että kaikki tieto pitää hakea itse netistä. Tiedättekö te ollenkaan miten huonossa jamassa opetus on nykyään koulussa?

Vierailija
6/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt vain kertoa vastauksen aloituksen kysymykseen ja lopettaa turha v*ttuilu?

Vierailija
7/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän suomalaisia nykyään vaivaa kun kysyy mitä tahansa, niin ketjuun pitää tulla v*ttuilemaan ja purkamaan omaa pahaa oloaan? Normaalin vastauksen saaminen on todella vaikeaa.

Vierailija
8/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku nyt vain kertoa vastauksen aloituksen kysymykseen ja lopettaa turha v*ttuilu?

VASTAUS: Pääsee. DI opinnot kestää muistaakseni 2 vuotta, jos on insinööri amk koulutus. Esim LUT on paikka, jossa tuttu jatkoi insinööristä eteenpäin ja on nyt DI.

Vierailija
9/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VASTAUS: Pääsee. DI opinnot kestää muistaakseni 2 vuotta, jos on insinööri amk koulutus. Esim LUT on paikka, jossa tuttu jatkoi insinööristä eteenpäin ja on nyt DI.

Kiitos, tämä vastaus tuo toivoa elämään. Olisi harmittanut hukata tuo koulutus kokonaan ja aloittaa yliopisto kandinopinnoilla. - AP

Vierailija
10/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin tuttu jatkoi TAMK:sta TTY:lle opiskelemaan DI:ksi. Kestää kaksi vuotta. Tulijoita oli reilusti ja ka:n mukaan otetaan sisään. Vaikka opinnot amk:ssa ottaisi päähän, kannattaa huolehtia, että ka on vähintään 3,5.

Vierailija
11/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pääsee. Jonkin verran vaaditaan siltaopintoja ylipistosta riippuen. LUT:issa on erityisiä koulutusohjelmia, jotka on suunnattu AMK-taustaisille, työssäkäyville ihmisille. Muissa kouluissa taitaa painottua enemmän lähiopetukseen.

Vierailija
12/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset apukouluun.

Vierailija
13/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit jatkaa opiskelua. Lukea vaikka tohtoriksi saakka jos siltä tuntuu.

Vierailija
14/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö sinne insinööri kouluun yhteishaussa?

Vierailija
15/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKM:ssa ei opiskella maisteriksi.

Vierailija
16/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä vastaus tuo toivoa elämään. Olisi harmittanut hukata tuo koulutus kokonaan ja aloittaa yliopisto kandinopinnoilla. - AP

Ruotsissahan on tosi hyviä tekniikan puolen yliopistoja ja niissä englanninkielisiä ohjelmia. Chalmers jne.

Vierailija
17/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK:ssa ei ole enää lähiopetusta, joten totta h*lvetissä mä syytän koulutusta! Jos mä menen kouluun, niin oletan saavani opetusta ilman, että kaikki tieto pitää hakea itse netistä. Tiedättekö te ollenkaan miten huonossa jamassa opetus on nykyään koulussa?

Joo, korkeakoulut digitalisoituvat ja opintoja hoidetaan enemmän koneella, mutta arvaas mitä? Niin tehdään työelämässäkin.

Olen opiskellut AMK inssialaa ja meillä oli ainakin etäopiskelukertoihin aina materiaalit moodlessa. Matikat, kemiat ja fysiikat eivät taas ikinä olleet etänä (ellei maikka ollut esim. koulutuksessa ja tunnit peruttu, jolloin tehtävät ja materiaalit olivat jälleen kerran moodlessa.) Ja jos tälle linjalle lähdetään, niin meillä ei kyllä ollut yhtään pakollisia kursseja, jotka olisi suoritettu itsekseen, aina oli kontaktitunnit vähintään kerran viikosta. Yksi ainoa valitsemistani kursseista oli täysin etänä ja sekin oli joku digikurssi, joista oli luentonauhotteet ja silloin tällöin opettajan streamaamia luentoja.

Lopetin kahden vuoden jälkeen tuossa elokuussa sen takia, ettei kyseinen ala kiinnostanut kuitenkaan tarpeeksi, nyt olen hakemassa ihan toista linjaa. Ei ollut kyllä opetuksen saatavuudesta kiinni.

Vierailija
18/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Aallossa joskus valitsemassa amk:sta tulleita insinöörejä maisteriohjelmaan. Meidän puolella vähimmäisvaatimuksena on amk:sta nelosen keskiarvo.

Vierailija
19/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne kandiopinnot on ihan hyvä valinta, jos on niin tomppeli ettei 3-5v ole oppinut amk-tason luonnontieteitä.

Vierailija
20/32 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne kandiopinnot on ihan hyvä valinta, jos on niin tomppeli ettei 3-5v ole oppinut amk-tason luonnontieteitä.

Ei AMK:ssa opeteta luonnontieteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä