Lastentarhanopettaja jolla tissit vilkkuu!
Otsikossa se tulikin: miten teidän mielestä lastentarhanopettajan tulisi pukeutua. Mikä on ns. normaalia, persoonaan kuuluvaa vaihteluväliä? Lapseni on yksityisessä tarhassa, ja siellä on eräs opettaja, joka pukeutuu...no, kauniisti sanottuna, erittäin seksikkäästi. Rumasti sanottuna niin, että tissivako vilkkuu, housut ovat niin kireät, että näyttää kuin olisi bodypaint maalaus eikä housuja ollenkaan. Läpikuultavia vaatteita, kesällä mikroshortsit jotka hätäseen peittävät pakarat. Tyypin instagram on täynnä hänen pyllistelykuvia, ja lähikuvia hänen kannikoistaan.Ylipäätään sellaisia vaatteita, jotka sopisi polttaribileisiin, bikini fitness -lavalle tai aikuisviihteeseen.
Olen sitä mieltä, että vapaa-ajalla saa todellakin pukeutua miten haluaa, etenkin jos on treenattu, niin kivahan sitä kroppaa on näyttää, antaa mennä vaan, ei ole multa pois. Kuitenkin mun mielestä pukeutuminen on aina viesti jostain. Miksi joku haluaa olla superseksikäs PÄIVÄKODISSA? Ketä varten? Lapsia? Vanhempia? Itseään varten (LOL). Itse olen töissä alalla, jossa ei varsinaisesti ole pukeutumiskoodia, mutta järkikin sen sanoo, etten menisi asiakkaalle pylly vilkkuen. Esim. kesähelteellä -vaikka mieli teki laittaa päälle se minihame -laitoin pidemmän mekon, koska en halua kiinnittää liikaa huomiota itseeni.
Miten teidän mielestä lastentarhanopettaja saa pukeutua? Mikä on asiallista ja mikä ei?
Kommentit (55)
Onko hän lastentarhanopettaja vai lähihoitaja, joka erikoitunut lapsiin. Mietin vain...
Oikea osoite asiallisen pukeutumisen osalta on päiväkodin esimies joka antaa palautteen työntekijälle.
Loistavaa! Tällä tavalla isät ottavat enemmän roolia lasten hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen isorintainen nainen. Ostan vaatekaupasta ihan tavallisia perus t-paitoja. Koska rinnat ovat isot, niin ne aina näkyvät paidan aukosta jonkin verran. En ole löytänyt niin peittäviä t-paitoja, ettei tätä ongelmaa olisi. Pitäisi ilmeisesti ruveta sitten käyttämään pelkkiä kilpikonnakauluksisia paitoja, ettei kukaan vahingossakaan häiriintyisi rinnoistani.
Sama homma, että hyvät, kiinteät ja keskimääräistä isommat rinnat löytyy, lisäksi hoikka kroppa ja kauniit kasvot sekä pitkät hiukset (lisäksi olen akateeminen taloustieteitä lukenut nainen ..eli älliäkin on).. pienirintaiset saavat paljastella rintansa ihan vapaasti nänninsä ja rintansaja jos olet isorintainen niin ovat sitten katkearia muut naiset.. miehiä ei haittaa. Samaa olen kokenut ja varsinkin vaatealalla kun olin töissä miesten osastolla niin naiskollegat olivat tosi kateellisia, kaikenlisäksi olen hoikka muuten ja hyväkroppainen nainen ja käännän päitä lähes tulkoon aina missä vaan liikun. Käytän myös ihan tavallisia t-paitoja yms peittäviä normaaleita vaatteita, mutta ei sille mitään voi että poven koko on mikä on..mutta onneksi ainakin saa olla hiljaa tyytyväinen mitä luoja on suonut. Antaa lattarintojen sitten olla katkeria ja hankkia silareita..ja miesten ihastella. Hauskaa vaan on kun huomaa jonkun miehen kuolaavan sua, vaikka et voi omalle kropalle mitään :D.
Pitäisikö hommata peittävä printti t-paita "These are my brain".
Maksulliset on maksullisia, päiväkodin työntekijät päiväkodin työntekijöitä, joiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa muksuja kun vanhemmat on pois. Jos olisin päiväkodin johtaja niin en palkkaisi hutsun näköistä töihin. No, kai on niin matalat palkat että pakko näyttää kaikki (jopa se kamelinvarvas ja tissivako, että saisi edes sitä huomiota tai munaa). Huomiopalkalla jos ei muuten sitten :D! Itse kannatan eleganssia pukeutumisessa.
Varmaan niitä 2-6-vuotiaita lapsia kiinnostaa aivan helvetisti että miltä tarhatäti näyttää.
Mielenkiintoisia kommentteja ja pohdintaa. Vastaan pariin kommenttiin:
1. Väittämä, että olen "creepy", koska "kyylään" instagramia. No, sitä ei tarvitse mitenkään vakoilla, koska se on julkinen ja toiseksi pääosassa on tyypin pylly. Eikä siinä mitään, mutta pitäisitkö luotettavana esimerkiksi kirurgia tai sijoitusneuvojaa, jonka pylly on ensimmäinen ja viimeinen, joka henkilön googlamalla löytyy. Tai tuomaria, joka kävelee istuntosaliin tiukoissa nahkahousuissa? Aivan, en minäkään.
2. Väittämä, että olen kateellinen siiderivalas. No, en käytä alkoholia, ja painoindeksini on 22.2 eli normaali. Voisitko haukkua joksikin muuksi. Esim. "vanha" ja "ruma" ovat vielä käyttämättä.
3. Väittämä, että lapset eivät välitä, miten pukeudutaan. Aivan, eivät niin. Mitä tällä pukeutumisella sitten halutaan viestiä, ja kenelle. Pukeutuminen on aina vahva viesti, oli se millainen tahansa. Ketä varten tarvitsee olla eroottinen päiväkodissa. Niitä isejäkö? :D Vakavasti puhuttuna, aika outoa.
Vierailija kirjoitti:
Maksulliset on maksullisia, päiväkodin työntekijät päiväkodin työntekijöitä, joiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa muksuja kun vanhemmat on pois. Jos olisin päiväkodin johtaja niin en palkkaisi hutsun näköistä töihin. No, kai on niin matalat palkat että pakko näyttää kaikki (jopa se kamelinvarvas ja tissivako, että saisi edes sitä huomiota tai munaa). Huomiopalkalla jos ei muuten sitten :D! Itse kannatan eleganssia pukeutumisessa.
Enpä nyt tiedä, mutta sinä olet ainakin ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä nyt tiedä, mutta sinä olet ainakin ilkeä.
Niin ja jos olisit maininnut tässä jonkun lto:n tunnistettavasti, voisit saada kunnianloukkaussyytteen kommentistasi? Kannattaa vähän miettiä mitä nettiin suoltaa...
Miksi vuonna 2018 vielä joku kyselee ketä varten nainen pukeutuu? No empätiiä. Ketä varten sä pukeudut? Miehes? Lapses?
Ihmisille paljastava pukeutuminen merkitsee eri asioita, se mikä on toiselle paljastavaa on toiselle ihan normaali asu.
Minusta töissä pitää olla ns. asian mukaisesti pukeutunut, mutta ei päiväkodissa ole niin tarkkaa mitä esim. oikeudessa.
Mikä päiväkodissa sitten edes olisi "oikea asu"? Marimekon Iloinen mekko leggarit, vai ehkä raitapaitaa farkkujen kanssa?
Jos työ ei edellytä mitään tiettyä (ja jos edellyttää, niin silloin yleensä on _työvaatteet_, esim. sairaalat ym.) vaatetusta, niin kai silloin voi laittaa ne omat vaatteet?
Esim. ns. normaali t-paita ja lyhyet shortsit helteellä on minusta ihan ok. "rintojen esittelyä" moni tekee vahingossa, esim, kesällä moni kotona varmaan katsonut että on ihan asiallinen paita, mutta kun punertaa "naama ohjaustangon päällä" niin tissit onkin ihan esillä. Voisin kuvitella että sama voi käydä päiväkodissa jossa kumartellaan ym. mitä harva kotona peilin edessä tekee...
Tulimme siis tulokseen, päiväkotien hoitajat saavat pukeutua töihin tiukkoihin, paljastaviin ja seksikkäisiin asuihin. Lapset ei välitä, mutta isukit ja äidit tykkää.
Hulvaton ketju.
Mutta siis nojoo. Ei kovin asiallista. Toisaalta ei meillä päiväkodissa ole mitään työasuja, joten omat vaatteet on jokaisella ja erilaiset persoonat niissäkin sitten tietty näkyy. Totta että esim. koulussa ohjeistetaan asialliseen pukeutumiseen. Mutta ohjeistus on pelkkä ohjeistus. Nykyään yksilön vapaus on sen verran tärkeä juttu, että ei päiväkodinjohtaja oikein voi noihin puketumisiin puuttua, ellei joku nyt oikeasti saavu työpaikalle tissit paljaana tai läpinäkyvissä pikkareissa. Ei vaan ole asiallista pomon alkaa arvostella kenenkään kaula-aukon senttimääriä tai housujen liiallista kireyttä. Sitten jos olisi työpuvut; niitä voisi velvoittaa käyttämään.
Eli summa summarum. Ei sun auta varmaan muuta kuin kestää kyseisen lto:n pukeutumistyyli. Toki voit hänelle oman mielipiteesi ilmaista suoraan ja toivoa muutosta, mutta loppupeleissä en kyllä minäkään ymmärrä miksi sinua noin kovin vaivaa toisen pukeutuminen?
insta kertoisi