Lastentarhanopettaja jolla tissit vilkkuu!
Otsikossa se tulikin: miten teidän mielestä lastentarhanopettajan tulisi pukeutua. Mikä on ns. normaalia, persoonaan kuuluvaa vaihteluväliä? Lapseni on yksityisessä tarhassa, ja siellä on eräs opettaja, joka pukeutuu...no, kauniisti sanottuna, erittäin seksikkäästi. Rumasti sanottuna niin, että tissivako vilkkuu, housut ovat niin kireät, että näyttää kuin olisi bodypaint maalaus eikä housuja ollenkaan. Läpikuultavia vaatteita, kesällä mikroshortsit jotka hätäseen peittävät pakarat. Tyypin instagram on täynnä hänen pyllistelykuvia, ja lähikuvia hänen kannikoistaan.Ylipäätään sellaisia vaatteita, jotka sopisi polttaribileisiin, bikini fitness -lavalle tai aikuisviihteeseen.
Olen sitä mieltä, että vapaa-ajalla saa todellakin pukeutua miten haluaa, etenkin jos on treenattu, niin kivahan sitä kroppaa on näyttää, antaa mennä vaan, ei ole multa pois. Kuitenkin mun mielestä pukeutuminen on aina viesti jostain. Miksi joku haluaa olla superseksikäs PÄIVÄKODISSA? Ketä varten? Lapsia? Vanhempia? Itseään varten (LOL). Itse olen töissä alalla, jossa ei varsinaisesti ole pukeutumiskoodia, mutta järkikin sen sanoo, etten menisi asiakkaalle pylly vilkkuen. Esim. kesähelteellä -vaikka mieli teki laittaa päälle se minihame -laitoin pidemmän mekon, koska en halua kiinnittää liikaa huomiota itseeni.
Miten teidän mielestä lastentarhanopettaja saa pukeutua? Mikä on asiallista ja mikä ei?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä joskus 22 vuotiaana en edes ajatellu, se tuli jotenki luonnostaan et oli tissivako näkyvillä, pillu näky läpikuultavista housuista läpi yms yms... Ja jotkut kireet trikoot mitkä oli treenatun perseen sisällä kiinni.
En edes ajatellu että oon härski, mut joskus ihmettelin ku jotkut miehet katto aina tyylii jotain haaroväliä yms yms. :DD
Nykyään, ku oon vanhempi, osaan kattoo peilii sen verran ja ymmärrän että työpaikka ei oo sellanen paikka missä esittelee itteensä, jollei sitte oo prostituoitu. :D
Sama homma, ei ihan näin härskisti ilmaistuna, mutta tunnistan kyllä tuon että nuorempana ei oikeasti tullut ajateltua miten irstaalla silmällä nuoren naisen kehoa katsotaan. En siis ihan vilpittömästi joskus teininä esim. ymmärtänyt jotain kamelinvarpaan konseptia lainkaan, että se on asia jonka varalta housut pitää tarkistaa jos ei halua tietynlaista huomiota. Vanhemmiten vasta tajunnut näitä asioita. Ei muuten ole mitenkään hauska juttu.
Tämä ei tosiaan ole sen naisen vika, joka on vain heittänyt vaatteet aamulla päälleen sen enempiä miettimättä. Niinhän miehetkin tekee. Tää on sellaisten miesten ongelma, jotka katsoo kaikkea mikä liikkuu mahdollisena panemisen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä joskus 22 vuotiaana en edes ajatellu, se tuli jotenki luonnostaan et oli tissivako näkyvillä, pillu näky läpikuultavista housuista läpi yms yms... Ja jotkut kireet trikoot mitkä oli treenatun perseen sisällä kiinni.
En edes ajatellu että oon härski, mut joskus ihmettelin ku jotkut miehet katto aina tyylii jotain haaroväliä yms yms. :DD
Nykyään, ku oon vanhempi, osaan kattoo peilii sen verran ja ymmärrän että työpaikka ei oo sellanen paikka missä esittelee itteensä, jollei sitte oo prostituoitu. :D
Sama homma, ei ihan näin härskisti ilmaistuna, mutta tunnistan kyllä tuon että nuorempana ei oikeasti tullut ajateltua miten irstaalla silmällä nuoren naisen kehoa katsotaan. En siis ihan vilpittömästi joskus teininä esim. ymmärtänyt jotain kamelinvarpaan konseptia lainkaan, että se on asia jonka varalta housut pitää tarkistaa jos ei halua tietynlaista huomiota. Vanhemmiten vasta tajunnut näitä asioita. Ei muuten ole mitenkään hauska juttu.
Tämä ei tosiaan ole sen naisen vika, joka on vain heittänyt vaatteet aamulla päälleen sen enempiä miettimättä. Niinhän miehetkin tekee. Tää on sellaisten miesten ongelma, jotka katsoo kaikkea mikä liikkuu mahdollisena panemisen kohteena.
En kyllä näin miehenä koe tuota miehen ongelmaksi, vaan sen ihmisen, joka vetää herneen nänään miehen katseen suunnasta.
Todennäköisesti juuri tuo ope tykkää olla Peppi Pitkätussun roolissa aina kun mahdollista ;)
Vierailija kirjoitti:
Voiko myös miespuolinen opettaja pukeutua noin?
Tietysti voi. Suomessa samat säännöt koskevat kaikkia ja onhan tämä tasa-arvon luvattu maa. Jos tulee kitinää, niin yhteyttä tasa-arvoviranomaisiin ja iltapäivälehtiin.
Lapseni päiväkodissa on yksi nuorehko lastenhoitaja, jolla on aina vahva meikki ja kireät melko paljastavat vaatteet. Ei häiritse, sillä hän on aidosti oikealla alalla ja rakastaa selvästi lasten kanssa olemista. Ehkä asiaan auttaa sekin, etten itsekään ole ollut mikään konservatiivisin pukeutuja saman ikäisenä.
Ja enemmän minua häiritsee hoitaja, joka on aina todella epäsiistin näköinen. Likaiset hiukset, väsähtänyt naama ja nuhjuiset päällä roikkuvat vaatteet. Ei tule mitenkään sellainen olo, että hän jaksaisi olla lapsille läsnä. Enemmän muistuttaa mielenterveyskuntoutujaa. Toki ulkonäkö voi pettää.
Tjaa, no työpaikalla on varmaan säännöt pukeutumisesta tai sitten ei. Mitä minä omien lasteni tarha- ja eskariaikoja muistan, niin yleensä tädit ja sedät olivat pukeutuneet mukavasti. Ei kovin tiukkoihin tai avonaisiin vaatteisiin - college-tyyppiset asut olivat yleisimpiä.
Ei minulla oikeastaan mitään mielipidettä siitä ole, miten henkilökunnan kuuluisi pukeutua, mutta kovin kireät vaatteet eivät varmaan ole kovin mukavat. Ja toisaalta - lapsethan niitä tissejä siellä pääasiassa katselevat, eivät esimerkiksi lasten isät. Siitähän sä taisit olla eniten huolissasi?
Ei hätää. Mä oon vast 13, ja köytön enimöksee tosi tiukkoi toppei...
Mun mielestä kireät vaatteet ok, mutta paljastelu ei sovi työpaikalle.
Ehkä hänen tarkoitus on saada isät kantamaan enemmän vastuuta lasten päiväkotiin viemisestä ja sieltä hakemisesta?
Ap: miksi vaklaat lapsesi open instaa? Creepy😨
Vierailija kirjoitti:
No kyllä päiväkodissa työskentelevän pitäis vähän kiinnittää huomiota pukeutumiseensa. Ei oo tissivako ja kireät housut ok!
Miksei? Ei tuon ikäiset lapset osaa kummastella tarhan hoitajien pukeutumista. Ainoat, jotka näkevät tämän asian pahana, ovat äidit. Ilmeisesti kateellisia tai jotain. En keksi mitään muuta syytä.
Taas joku siiderivalas on kateellinen, kun mies vie niin innoissaan lapset hoitoon :D
En ymmärrä tota tiukkojen vaatteiden kieltoa, sen sijaan ymmärrän jos tissit meinaa tippua kaula aukosta ulos niin on jo paljastelua. Luulisi olevan epämukavaa korjata paidan kaula aukkoa koko ajan ettei tissit valahda ulos. Olen huomannut että monet oikeasti iso rintaiset eivät esittele varustustaan vaan pikemminkin haluavat piilottaa, sitten on ne millä on pienemmät niin yrittää löytää huomiota keinolla millä hyvänsä vaikka sitten esittelemällä itseään. Se on kyllä enemmänkin teinien hommaa, harvemmin näkee aikuisia naisia tyrkkyinä, paitsi baarissa niitäkin näkee. Itse en ole ikinä välittänyt tissivaon esittelystä se on pikemminkin vaivaannuttavaa kun kaikkien huomio on siellä eikä kasvoissa. =D Ulkonäön perusteella ei saisi arvostella mutta kyllä väkisinkin arvostelee, itse yritän ensin tutustua ihmiseen ja syrjäyttää nämä ajatukset mielestä koska moni voi näyttää siltä aivan kauhealta b*tchiltä mutta olla todellisuudessa tosi mukava.
Mitä väliä sillä on. Lapset ei tuollaisiin asioihin kiinnitö huomiota. Lapsenkin on hyvä huomata jo pienenä että meitä ihmisiä on erilaisia ja eri tyylisiä ja naisilla on myös luonnollista olla tissit. Lasten isille se on sitä paitsi päivän piristys jos näkee lasta vietäessä tai hakiessa vilauksen ketunnenistä tai lolloista.
Tyylillä kirjoitti:
Otsikossa se tulikin: miten teidän mielestä lastentarhanopettajan tulisi pukeutua. Mikä on ns. normaalia, persoonaan kuuluvaa vaihteluväliä? Lapseni on yksityisessä tarhassa, ja siellä on eräs opettaja, joka pukeutuu...no, kauniisti sanottuna, erittäin seksikkäästi. Rumasti sanottuna niin, että tissivako vilkkuu, housut ovat niin kireät, että näyttää kuin olisi bodypaint maalaus eikä housuja ollenkaan. Läpikuultavia vaatteita, kesällä mikroshortsit jotka hätäseen peittävät pakarat. Tyypin instagram on täynnä hänen pyllistelykuvia, ja lähikuvia hänen kannikoistaan.Ylipäätään sellaisia vaatteita, jotka sopisi polttaribileisiin, bikini fitness -lavalle tai aikuisviihteeseen.
Olen sitä mieltä, että vapaa-ajalla saa todellakin pukeutua miten haluaa, etenkin jos on treenattu, niin kivahan sitä kroppaa on näyttää, antaa mennä vaan, ei ole multa pois. Kuitenkin mun mielestä pukeutuminen on aina viesti jostain. Miksi joku haluaa olla superseksikäs PÄIVÄKODISSA? Ketä varten? Lapsia? Vanhempia? Itseään varten (LOL). Itse olen töissä alalla, jossa ei varsinaisesti ole pukeutumiskoodia, mutta järkikin sen sanoo, etten menisi asiakkaalle pylly vilkkuen. Esim. kesähelteellä -vaikka mieli teki laittaa päälle se minihame -laitoin pidemmän mekon, koska en halua kiinnittää liikaa huomiota itseeni.
Miten teidän mielestä lastentarhanopettaja saa pukeutua? Mikä on asiallista ja mikä ei?
Anna neidin pukeutua miten tykkää, on meille muille vähän enemmän silmäniloa!
Tapailin aikanaan yhtä lastentarhanopettajaa joka pukeutui hiukan kuvailemaasi tyyliin ja en voisi kuvitella parempaa ihmistä siihen työhön. Erittäin ammattitaitoinen, lapsia ja työtään rakastava ihminen.
Toki myös erittäin hyvän näköinen ja tämän tiedostava, ei minusta ketään tule siitä syyllistää ettei pidä tätimäisestä tyylistä.
Oksettavaa, miksi tuollainen sitten hakeutuu edes lastentarhanopettajaksi. Vaikuttaa perus some-horolta jolla ei ole muuta mielessä kuin kerätä lisää seuraajia. Surullista että nuoret naiset menevät tuohon. Kaunis voi olla tyylillä ja eleganssilla, ei näyttämällä ihan kaikkea. Kai silti nuoret naiset menevät tähän "hinnalla millä hyvänsä", jotta pysyvät Kardashinien paljastelumainingeissa ja trendeissä mukana. Sitä saa mitä tilaa: miehet ajattelevat tuollaisista naisista vaan sitä yhtä ja ainutta. Koskahan naiset oppivat hyvän maun instagrammissa ja ihan käytännössä..? Lasten ei kuulu minusta joutua murehtimaan tuollaisia asioita päiväkodissaan.
Olen isorintainen nainen. Ostan vaatekaupasta ihan tavallisia perus t-paitoja. Koska rinnat ovat isot, niin ne aina näkyvät paidan aukosta jonkin verran. En ole löytänyt niin peittäviä t-paitoja, ettei tätä ongelmaa olisi. Pitäisi ilmeisesti ruveta sitten käyttämään pelkkiä kilpikonnakauluksisia paitoja, ettei kukaan vahingossakaan häiriintyisi rinnoistani.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mut ootko (ollut) hieman yksinkertainen nuori? Kyllä mulle ja kavereilleni selvisi jo yläasteella, mitä pojat ja miehet tuijottaa. Ja jos sellaista huomiota halusi saada, tiesi kyllä miten pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Olen isorintainen nainen. Ostan vaatekaupasta ihan tavallisia perus t-paitoja. Koska rinnat ovat isot, niin ne aina näkyvät paidan aukosta jonkin verran. En ole löytänyt niin peittäviä t-paitoja, ettei tätä ongelmaa olisi. Pitäisi ilmeisesti ruveta sitten käyttämään pelkkiä kilpikonnakauluksisia paitoja, ettei kukaan vahingossakaan häiriintyisi rinnoistani.
Tässä keskustelussa ei tainnut nyt olla kyse normi T-paidoista...
Onko sulla jotain estoja tai traumoja tässä, kun kaikilla meillä on vartalo.