Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Japanilainen ystäväni haukkui helsingin ydinkeskustaa rumaksi.

Vierailija
14.11.2018 |

Sanoi että. Such an ugly place. How can anybody live here?! En halunnut olla ilkeä mutta suutuin vähän. Myös sanoi. The people are so rude.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeyttä, mustapukuisia ilmeettömiä ihmisiä, sateen harmauttamia taloja, sunnuntaisin kadut autioita- voi hyvinkin olla ankean näköistä. Ehkä näin syksyisin pitäisi panostaa enemmän julkiseen valaistukseen.

Vierailija
62/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko suomi on ruma takapajula. Jaappaania on kaunis ja siisti ja kaikki toimii ja on hienompaa kuin täällä

Millainen Japani olisi, jos sen asukasluku olisi sama kuin Suomen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja halusit kertoa tämän meille koska..?

Suomalaisia pitää ravistaa ja opettaa tavoille! Niin juntti ja kiusaaja kansa!

Sä näytät itse olevan paras esimerkki kiusaajasta. Nimittelet koko kansaa. 

Ja toisin kuin kuvittelet niin juntissa ei ole mitään pahaa toisin kuin jossain snobissa. 

Vierailija
64/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

geishapallo kirjoitti:

Outoa. Minun japanilainen ystäväni taas ylisti arkkitehtuuria ja ihmisiä maasta taivaisiin. Jouduin jo hieman toppuuttelemaan. 

Joo, ap valitsi provoonsa nyt ihan väärän maan. Venäläiseltä toi olisi vielä voinut tullakkin, tosin heilläkin kyllä on kotikasvatus aika korkealla tasolla. 

Vierailija
65/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi että. Such an ugly place. How can anybody live here?! En halunnut olla ilkeä mutta suutuin vähän. Myös sanoi. The people are so rude.

:D

"Voisit matkustaa ihan minne muualle tahansa Suomessa. Siellä on kauniimpaa, rakennukset ovat upeampia ja ihmiset ovat ihania, suloisia ja sydämellisiä." 

Vierailija
66/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut vastata japanilaiselle ystävällesi, että eipä se Hiroshimakaan mikään maailman kaunein näky ollut reilut 70 vuotta sitten.

Et kai vaan kritisoi liittotuneiden rakkaudenpommeja ja sotarikoksia. Pommittivat muuten Saksassakin siviilikohteet maantasalle. 

Noh, mitäs näistä... voittajat kirjoittivat historian mieleisekseen jälkikäteen. 

Juuri näin, toisen maailmansodan historia on täynnä valeita ja propagandaa ja sama propaganda jatkuu tänäkin päivänä.  

Vierailija
67/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japsi on oikeassa. Helsinki oli kyllä kaunis vielä joskus 1940-luvulla. Mutta sitten se vanhojen talojen purkuvimma alkoi. Mutta kyllä Helsingistäkin löytyy vielä kauniita kadunkulmia. Esim. Katajanokalta. Ja onhan Senaatintori valkoisine kirkkoineen upea. 

Vierailija
68/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on tunkio ja nykyään kyseinen tunkio on täytetty ulkomaalaisella tuontitavaralla. 

En viitsi edes käydä koko paikassa jos ei ole aivan pakko.  

Terveisin, ex-stadilainen

Kateus vie Kalannin vedestä.

Vierailija
69/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisin kuin kuvittelet niin juntissa ei ole mitään pahaa toisin kuin jossain snobissa. 

Miksei juntissa ole pahaa? Karkea käytöskö ei mielestäsi ole mitenkään paheksuttavaa?

Vierailija
70/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on tunkio ja nykyään kyseinen tunkio on täytetty ulkomaalaisella tuontitavaralla. 

Miksi olisin kateellinen paikkakunnalle josta itse muutin pois ja vielä täysin vapaaehtoisesti...  koko kaupunki ei edes vaikuta enään suomalaiselta vaan joltain monikulttuuriselta sulatusuunilta.  

Aikaisemmin stadissa asui suomenkielisiä suomalaisia ja ruotsinkielisiä suomalaisia sulassa sovussa, nyt meno on jotain aivan muuta.  

Vierailija
71/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei juntissa ole pahaa? Karkea käytöskö ei mielestäsi ole mitenkään paheksuttavaa?

Miksi sinä oletat että juntti käyttäytyy karkeasti?  

Olen ennemmin juntti kuin joku lattea imeskelevä snobi, joka kuvittelee olevansa muita parempi. 

Vierailija
72/80 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos sanoi. Tuo vähän perspektiiviä tähän naurettavuuksiin menevään Helsingin ihannointiin.

Vierailija
73/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta japanilaisen käytöstavoilta. Tuttu on japanilaisen kanssa naimisissa ja vaimo ei kyllä sano mitään negatiivista yhtikästä mistään. 

Vierailija
74/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin kateellinen paikkakunnalle josta itse muutin pois ja vielä täysin vapaaehtoisesti...  koko kaupunki ei edes vaikuta enään suomalaiselta vaan joltain monikulttuuriselta sulatusuunilta.  

Aikaisemmin stadissa asui suomenkielisiä suomalaisia ja ruotsinkielisiä suomalaisia sulassa sovussa, nyt meno on jotain aivan muuta.  

Itse vietin 25 ensimmäistä vuottani Helsingissä, jonka jälkeen muutin pois. Mahdollisimman kauas.

Vierailija
75/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sanoa pahaa japseista. Mutta kun olen siellä ollut töissä ja asunut. Ei se japanilainenkaan yhteiskunta ole aivan normaali. Ja ainakin minun silmään japanilaiset kaupungit ja niiden rakennukset on rumia.

Vierailija
76/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa provo tai ei niin ajatus on oikea; Helsinki ON ruma kaupunki.

Vierailija
77/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset ovat niin kohteliaita, että kukaan sieltäpäin ei ole koskaan sanonut noin rumasti

Vierailija
78/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on todella RUMA paikka. Olen asunut siellä ja kokenut tämän. 

Vierailija
79/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa käyneenä voin sanoa, että eivät ne heidänkään kaupunkien modernit keskustat ole mitään silmäkarkkeja. Kioton temppelit ja vanhat kujat ovat kauniita kyllä, mutta juna-asemalla tuli kyllä ekaa kertaa saapuessa sellainen WTF-meininki ja Lahti mieleen.

Vierailija
80/80 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsinki on talvella kaunis niin unta se on vaan turhaa unelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan