Japanilainen ystäväni haukkui helsingin ydinkeskustaa rumaksi.
Sanoi että. Such an ugly place. How can anybody live here?! En halunnut olla ilkeä mutta suutuin vähän. Myös sanoi. The people are so rude.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Ja halusit kertoa tämän meille koska..?
Suomalaisia pitää ravistaa ja opettaa tavoille! Niin juntti ja kiusaaja kansa!
Ihmisen täytyy itse löytää kauniit paikat. Ei niitä kukaan eteen tuo, ellei siitä maksa tai jaksa itse etsiä.
On siellä Helsingissä todella kauniitakin paikkoja, vaikka en siellä itse haluaisi koskaan asua.
Olisi voinut olla uskottava jos olisit valinnut toisen kansalaisuuden.
Minulla on joitakin japanilaisia ystäviä, ja he ovat äärimmäisen kohteliaita. He eivät koskaan mitään muuta kuin kehu, valtavilla ylisanoilla. Heidän kanssaan on melkein nolo jutella, koska en oikeasti osaa kehua niin vuolaasti kuin japanilaiset.
Japanilainen ei vierailullaan noin sanoisi. Ei todellakaan.
Kaffepulla kirjoitti:
Jaappanilaiset ovat niin esteettisiä, siistejä ja kohteliaita.
Onhan tuo steissin seutu maleksivine joutomiehineen, seinään kuseskelijoineen ja roskineen ihan hirveä paikka. Itse en kehtaisi edes viedä jaappanilaista sinne.
Oikeasti he varmaan ovat aika järkyttyneitä, eivät vain kohteliaisuuttaan sano sitä suoraan.
ei välttämättä mitään siistejä kyllä. Omakohtaista kokemusta on...
Se varmaan riippuu millasen odotukset on. Oli mullakin joku kuvitelma, että Japanissa on kaunista ja sellaisia kauniita vanhoja rakennuksia hassuine kattoineen jne. Sitten kun menin Japaniin niin pettymys oli suuri. Eihän Tokiossakaan ole kuin rumia harmaita hökkeleitä.
Japanilaisten mielestä by the way kaikki länsimaalaiset on vihaisia ja epäkohteliaita. Jos ne vaikka kysyy myyjältä kahvia ja myyjä kuulee vähän väärin ja kysyy uudelleen, että mitä? Niin se on jo japanilaisen mielestä epäkohteliasta ja töykeää.
Olen asunut Japanissa ja en usko hetkeäkään joku japanilainen olisi sanonut näin ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan riippuu millasen odotukset on. Oli mullakin joku kuvitelma, että Japanissa on kaunista ja sellaisia kauniita vanhoja rakennuksia hassuine kattoineen jne. Sitten kun menin Japaniin niin pettymys oli suuri. Eihän Tokiossakaan ole kuin rumia harmaita hökkeleitä.
Japanilaisten mielestä by the way kaikki länsimaalaiset on vihaisia ja epäkohteliaita. Jos ne vaikka kysyy myyjältä kahvia ja myyjä kuulee vähän väärin ja kysyy uudelleen, että mitä? Niin se on jo japanilaisen mielestä epäkohteliasta ja töykeää.
Ai niin ja kun anoppi ja appi matkusti lontooseen, niin niiden mielestä englantilaiset oli hirveen töykeitä ja vihasia.
Sitävastoin kun oma äitini matkusti Lontooseen, niin hän oli tosi iloinen kun ihmiset oli siellä niin ihania ja kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Japanissa ja en usko hetkeäkään joku japanilainen olisi sanonut näin ääneen.
Olen naimisissa japanilaisen kanssa ja kyllä voin uskoa :D
japanilaisista on toi jännä stereotypia olemassa, että ovat aina niin ihania ja kohteliaita. Juups. Se on vaan pintaa ja kulissia. Osaavat olla aika julmia.
Kävin juuri Helsingissä ja koko kaupunki on yhtä tietyömaata ja rakennusmaata. Taivaanranta täynnä nostokurkia. Siihen vielä roskaaminen, syljeskely ja marraskuinen harmaus niin ruma paikkahan se on, ei sitä hieno vanha arkkitehtuuri pelasta.
Helsinki on juurettomien, katkerien ihmisten kaupunki, jossa vihataan kaikkea suomalaista ja maaseudulta kotoisin olevaa. Vain urbaani víhervassarímeininkí käy, kaikki muu haukutaan lyttyyn. Ohut ja kuollut "kaupunki".
Tiedän tarkkaan, kun olen jo 20 vuotta työn vuoksi asunut täällä.
Vierailija kirjoitti:
No ei Helsinki mikään kaunis kaupunki olekaan, jos verrataan suurkaupunkeihin maailmalla ja kyllähän se ydinkeskustakin on likainen ja ruma ja aina tietyöt menossa jossain kohtaa sotkemassa maisemaa.
Ystäväsi on silti moukka. Ei tulisi mieleen ystävän kotikaupunkia tai maata alkaa päin naamaa haukkumaan.
Joo suurkaupungit onkin kauniita
Japanilainen voisi sanoa sisällöltään tuollaista, mutta tuskin noilla sanoilla.
En ole koskaan kuullut japanilaisen sanovan negaatiota englantilaiseen tai suomalaiseen tyyliin.
Uskottavampi muoto on "ei ole kovin kaunis kaupunki..."
Aika monet japanilaiset(kin) pitävät suomalaisia kylmäkiskoisina ja tunteettomina.
Mitä enemmän asuvat täällä, sitä vahvemmaksi mielipide muodostuu eikä syyttä. Onhan täällä toisten huomioiminen käytännössä tuntematon käsite.
Puolisoni on japanilainen, joten meillä on myös laaja japanilainen tuttavapiiri ja kokemusta on kertynyt.
Stadin keskustan aluuesta yleensä tykätään. Steissi, stokka, Senaatintori ja kauppatori.
Muusta ei välttämättä.
No joo, japanittaret saavat kriisiapua, kun pettyvät Pariisiin. Taudille on annetu joku nimikin. Pariisia on markkinoitu romantiikan kaupungiksi ja odotukset ovat sinne matkaavilla korkealla eikä pää sitten kestä, kun todellisuus paukahtaa päin pläsiä. En nyt kauheasti tämän takia viitsisi harnitella.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi että. Such an ugly place. How can anybody live here?! En halunnut olla ilkeä mutta suutuin vähän. Myös sanoi. The people are so rude.
Ja on oikeassa.
Voi kauheeta…… täysin totta puhui. Suomi marraskuussa, voiko maailmassa paljon ankeempaa paikkaa olla? Pakko lähteä taas jouluksi etelän aurinkoon että kestää ensi kevääseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauheeta…… täysin totta puhui. Suomi marraskuussa, voiko maailmassa paljon ankeempaa paikkaa olla? Pakko lähteä taas jouluksi etelän aurinkoon että kestää ensi kevääseen saakka.
Ovatko muut yhtä pohjoiset paikat marraskuussa sen kivempia?
Vierailija kirjoitti:
Olisi se ollut hänestä ruma kesälläkin.
Koko suomi on ruma takapajula. Jaappaania on kaunis ja siisti ja kaikki toimii ja on hienompaa kuin täällä
Italialialaiset turistitkin sanoivat ettei enään koskaan Suomeen, että ihmiset on kokoajan vihasia.