Krooniset vatsaongelmat ja ihan mahdoton työpaikan vessa :(
Kärsin vatsaongelmista, jotka vaivaavat kausittain hyvinkin paljon. Esim. kevyenkin lounaan jälkeen saattavat alkaa vatsanväänteet, jotka todellakin pakottavat vessaan. Ja siellä voi pahimmillaan joutua olemaan pitkäänkin. Julkisilla paikoilla pahinta ei edes ole kivut, vaan ne äänet.......
Olen töissä pikkufirmassa, jonka toimitilat olivat aiemmin sellaiset, että vessat olivat kokonaan eri kerroksessa. Se oli ihan hyvä systeemi minun kannaltani. Mutta nyt firma on muuttanut uudempiin tiloihin, ja pelkäämäni kauhuskenaario toteutui: tila on melko pieni, vessoja on vain yksi, ja se on tasan keskellä kaikkea. Itse asiassa erään kollegan huoneen ovi on täsmälleen vessan ovea vastapäätä (ja ovet ovat aina auki meillä). Äänieristys on suorastaan vitsi: vessassa istuessa kuulee kollegojen näppäimistön naputuksen.
Asia on minulle todella, todella stressaava. Mitään muuta vessavaihtoehtoa ei ole kuin tuo yksi. En edes tiedä miksi kirjoitan tätä, ei kukaan voi varmaan tulla työpaikalleni asentamaan äänieristyksiä tai muuta... :D Mutta olisiko kenelläkään mitään ideoita, voiko asiaa helpottaa millään? Ainoastaan sen verran voin asiaan vaikuttaa, että voin yrittää käydä vessassa lounaspaikoissa, mutta ikävä kyllä "ongelmat" eivät yleensä iske tarpeeksi nopeasti...
Kommentit (50)
Ymmärrän ap:n tuskan! Minulla on divertikuloosi ja kesäisen koronan jäljiltä suolisto alkoi voimaan muutenkin todella huonosti. Vessaan pitää hädän tullessa päästä HETI, muuten voi tulla kakka housuun. Näin kävi kauhukseni kesälomareissulla peräti kahdesti, edelliset kerrat sijoittuvat jonnekin taaperoaikaan, nyt ikää on 42.
Aiemmin en ikinä käynyt kakalla julkisella paikalla, sillä aamutoimitus riitti koko päiväksi. Hyvin, hyvin harva nainen ylipäätään käy julkisissa kakalla, on harvinaista havaita tätä missään. Nykyään aamukakka ei kuitenkaan minulle riitä, joudun käymään helpostikin 5-7 kertaa päivässä. Kuitupitoinen ruoka tosiaan pahentaa vaivaa.
Työskentelen tällä hetkellä kotona, enkä tiedä voisinko palata lähityöhön näillä oireilla. Jos joutuisin ap:n kuvaamaan tilanteeseen, ei minulla varmaan olisi muuta vaihtoehtoa kuin kertoa työkavereille minun olevan herkkävatsainen. Sen enempää asiaa ei tarvinne avata, eikä kukaan siitä enempää varmasti kysykään. Kertoisin myös, että asia on minulle itsellekin uusi ja vaikea hyväksyä, aivan kuten ap kertoi.
Ap:n oloa helpottanee myös hoksaus siitä, että toisia ihmisiä kiinnostaa muiden asiat paljon vähemmän kuin kuvittelemme. Jokainen keskittyy lähinnä itseensä, omiin ongelmiinsa ja sen miettimiseen, mitä muut hänestä ajattelevat, ei varsinaisesti niihin muihin ihmisiin.
Ap on hönö, pierua pukkaa ja kaikki kuulee ja nauraa työpaikalla ; DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Laitat vesihanan juoksemaan toimituksen ajaksi.
Uskokaa nyt jumankauta vedenjuoksuttajat; se ei auta yhtään mitään. Pierut kuuluu kyllä aivan hienosti läpi, ja juokseva hana saa vaan kiinnittämään enemmän huomiota asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokainen niistä työkavereistakin käy säännöllisesti paskalla. Heille siis ei tule yllätyksenä että joku muukin saattaa niin tehdä.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten hankalia krooniset suolisto-oireet voivat olla. Lopeta siis lässytys.
Heh heh, jopa on ongelma:) Tirsk...
Armeijassa ennen vanhaan ei ollut edes ovia vessassa. Paskalla ja kusella käytiin ihan normaalisti. Ap:n kannattaisi kehittää kovempi luonto.
Mä niin ymmärrän aloittajan tuskan. Nykyään olen etätöissä, mutta kun olin vielä konttorilla, en koskaan syönyt työpäivien aikana mitään. Mulla pahimmillaan myös vessakäynti joko kestää puoli tuntia tai sitten käyntejä on viisi tunnin aikana. Ja sitä törinää ja truuttausta ja erilaisia paukahteluja ja papatusta silloin riittää.
Jos tosiaan mahdollista, älä syö lounasta, se oli mulla ainoa toimiva asia.
Itselläni hapoton vatsa, ibs ym. kivoja juttuja.
Kun ibs riehaantuu kausittain, on turha kuvitella poistuvansa kotoa. Stressi on pahin oireiden pahentaja omalla kohdallani.
Hapottomaan vatsaan auttaa hapan juotava, mutta tarkkana saa olla: vähänkin liikaa, niin alkaakin närästää.
Kuitu on paha, rasva samoin. Kunpa ei tarvitsisi syödä...
Mitä syöt, kun vatsasi toimii tuolla tavalla? Onko tutkittu?
Ap:lla on todettu suolistovaiva.