Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Krooniset vatsaongelmat ja ihan mahdoton työpaikan vessa :(

Vierailija
14.11.2018 |

Kärsin vatsaongelmista, jotka vaivaavat kausittain hyvinkin paljon. Esim. kevyenkin lounaan jälkeen saattavat alkaa vatsanväänteet, jotka todellakin pakottavat vessaan. Ja siellä voi pahimmillaan joutua olemaan pitkäänkin. Julkisilla paikoilla pahinta ei edes ole kivut, vaan ne äänet.......

Olen töissä pikkufirmassa, jonka toimitilat olivat aiemmin sellaiset, että vessat olivat kokonaan eri kerroksessa. Se oli ihan hyvä systeemi minun kannaltani. Mutta nyt firma on muuttanut uudempiin tiloihin, ja pelkäämäni kauhuskenaario toteutui: tila on melko pieni, vessoja on vain yksi, ja se on tasan keskellä kaikkea. Itse asiassa erään kollegan huoneen ovi on täsmälleen vessan ovea vastapäätä (ja ovet ovat aina auki meillä). Äänieristys on suorastaan vitsi: vessassa istuessa kuulee kollegojen näppäimistön naputuksen.

Asia on minulle todella, todella stressaava. Mitään muuta vessavaihtoehtoa ei ole kuin tuo yksi. En edes tiedä miksi kirjoitan tätä, ei kukaan voi varmaan tulla työpaikalleni asentamaan äänieristyksiä tai muuta... :D Mutta olisiko kenelläkään mitään ideoita, voiko asiaa helpottaa millään? Ainoastaan sen verran voin asiaan vaikuttaa, että voin yrittää käydä vessassa lounaspaikoissa, mutta ikävä kyllä "ongelmat" eivät yleensä iske tarpeeksi nopeasti...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta, oli vatsaongelmia tai ei! Onneksi työskentelen itse suurkonttorissa, jossa vessoja on tarpeeksi.

Vierailija
2/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koittaa saada se äänieristys, varmaan muitakin haittaa paperiset seinät....

Tai sitten puhuu avoimesti, meillä töissä suolistosairautta poteva kertoi asiasta avoimesti, koska huonoina aikoina joutuu ramppaamaan vessassa/jäämään saikulle koska maha niin huonona. Hyvä kun kertoi, kukaan ei ihmettele missä on jos "oudon pitkä" vessatauko tai pidempään sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen niistä työkavereistakin käy säännöllisesti paskalla. Heille siis ei tule yllätyksenä että joku muukin saattaa niin tehdä.

Vierailija
4/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan myös tuota kertomista, avoimesti vaan, toiset ymmärtävät ehkä paremmin sun vessassa ramppaamista. Ja pytyn pohjalle vähän paperia, jarruttaa vähän niitä paskan putoamisääniä.

Vierailija
5/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta!

Mua ahdistaa jo se kun monissa esim. kaksioissa vessa on pakostikin ihan olkkarissa tai keittiössä kii. Onneksi asun yksin! 🙈

Vierailija
6/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö vaivaa mitenkään helpottamaan? Jos ei ja et halua vaihtaa työpaikkaa, ei varmaan auta muu kuin hyväksyä asia. Voisiko vessan lähelle laittaa vaikka radion peittämään ääniä? Voiko vessaa äänieristää? Voisitko vaihtaa huonetta vessaa lähinnä olevan työkaverin kanssa? Pystytkö puhumaan avoimesti vatsavaivoista? Onhan se vähän noloa ehkä, mutta toki töräyttelyt yms. vessaäänet ovat ihan luonnollisia, eikä niille mitään voi, ei varsinkaan jos on kroonisia vatsaongelmia.

Meillä myös pieni toimisto, jossa vain yksi vessa, kaikki äänet kuuluu, joten tiedän tunteen.

Vierailija
7/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin vessaan radion ja laittaisin novan täysille joka kerta asioidessani. Äkkiäkös ne äänieristeet sinne jostakin löytyisi.

Vierailija
8/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ketkä ei oo itse kärsineet vatsaongelmista.

Ei ongelma oo se isolla hädällä käyminen vaan esimerkiksi ilmavaivat ja niistä tuleva meteli.

Vierailija
9/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vesihanan juoksemaan toimituksen ajaksi.

Vierailija
10/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin minulla kyseessä vain "normaalit" vessaäänet, mutta voin vakuuttaa että tilanne on moninkertaisesti pahempi :( Ja ei, ruokavalio ei asiaa paranna, minulla on todettu eräs krooninen tila joka ei tästä kauheasti parane. Tietenkin pyrin syömään hyvin, mutta se auttaa vain tiettyyn pisteeseen saakka. Ja minulla on niin suuria ongelmia hyväksyä asiaa edes oman pääni sisällä, että en kykene kertomaan tilanteesta muille....

En voi ymmärtää miksi tuollaisia toimistotiloja edes tehdään. Ja kuka sellaisia itselleen valitsee. Jos minulla olisi ollut valta valita uudet tilat, olisin hylännyt nuo saman tien. Kunnon sosiaalitilat on oltava! Mutta turha nyt itkeä, tällä mennään.

Ap

Vierailija
11/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät lounaan syömättä. Ei sitä ole pakko nauttia. Lounaaksi vettä tai lientä.

Vierailija
12/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lounas töitä tehdessäsi työpöydän ääressä ja lähde lounastauolla ulos vessaan. Sano työkavereillesi vaikka että käyt säännöllisesti fysioterapiassa lounastauoillasi.

Vierailija
13/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelma oo se isolla hädällä käyminen vaan esimerkiksi ilmavaivat ja niistä tuleva meteli.

Sinäkö luulet että varsaongelmaiset ovat ainoat ihmiset maan päällä ketkä ovat joskus pieraisseet? Ainakin työpaikkasi jokainen mies on viettänyt 6-12 kk sellaisessa persposkien rumputulessa inttiaikoinaan että yksi vatsavaivainen pikkurouva ei edes herätä mielenkiintoa, saatikka sitten jotain hämmästystä.

Niinpä. Kaikki ujostelut, stressaamiset ja jännittämiset kaiken suhteen ovat ihan turhia. Kaikilla on samoja huolia eikä kukaan ole niihin kuollut. Kunhan keskitytte oikeisiin ongelmiin, kuten katkenneisiin luihin, kaikki järjestyy.

Vierailija
14/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä <3 Tuttu ongelma.

Vierailija
15/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö luulet että varsaongelmaiset ovat ainoat ihmiset maan päällä ketkä ovat joskus pieraisseet? Ainakin työpaikkasi jokainen mies on viettänyt 6-12 kk sellaisessa persposkien rumputulessa inttiaikoinaan että yksi vatsavaivainen pikkurouva ei edes herätä mielenkiintoa, saatikka sitten jotain hämmästystä.

Piereskelevät inttipojat ei varmaan kauheasti lohduta ketään naista. Ei ainakaan minua.

Eikä ole kiva että toisten ongelmia vähätellään 😏

Vierailija
16/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat vesihanan juoksemaan toimituksen ajaksi.

Kuinka hahmotuskyvytön täytyy olla että luulee tämän toimivan? Henkilö ei itse välttämättä kuule muuta kuin veden kohinan mutta ulkopuolella olijat kuulevat kaikki äänet ja ehdottomasti vaimein niistä on veden kohina.

Vierailija
17/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko se ääniin, jos vedät vessan samalla kun ulostat? Toki joudut vetämään sen sitten uudelleen.

Entä onko etätyö mahdollista, edes parina päivänä viikossa?

Ymmärrän sun ahdistuksen, vaikkei mulla ole vatsavaivoja. Toivottavasti löytyisi joku ratkaisu.

Vierailija
18/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jop meillä töissä vessassa vaan sellaisia koppeja, jotka alhaalta ja ylhäältä auki. Ihan niinkuin jossain ala-asteella. Kuka aikuinen ihminen haluaa käydä asioillaan kun naapurissa kuunnellaan. Ymmärrän tosi hyvin ap:tä, tsemppiä.

Vierailija
19/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä wc ovi auki ja anna perseen pöristä.

Vierailija
20/50 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatioista! Mukavaa kuulla että moni ajattelee samoin, ja ymmärtää.

Meillä ei töissä olla kovin avoimia tai läheisiä tuttavia, ja joskus ihan ihmettelen miten coolin robottimaisilta muut vaikuttavat. Tarkoitan robottimaisella sitä, että ihan kuin muilla ei mitään heikkoja kohtia edes olisi. Tunnen itseni usein norsuksi posliinikaupassa muutenkin, ja tämä vessa-asia on kaikkein pahin juttu.

Meillä on kyllä etätyömahdollisuus, 1 päivä viikossa. Yritän hyödyntää sitä aina kun voin!

Ap