Voiko piparkakkutalon lämpöeristää hattaralla?
Liivatelehdistä meinasin ikkunat ja oven lasagnelevystä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette tehneet kaakelit piparkakkutalon kylppäriin? Olen kohta valmis asentamaan ne kunhan putkiremontti valmistuu.
Purkkatyynyistä tietenkin. Riittää kun nuolaset toiselta puolelta ja painat seinään kiinni. Toimii myös kosteuseristeenä, eikä pierutkaan kuulu olohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kattopaanut?
Mä tein hapankorpuista. Se näyttää pärekaton ja huopakaton risteytykseltä. Hieno on.
Yläpohja kannattaa eristää kunnolla, varmaan ihan täyteen hattaraa vaan.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele muuraamaan sokkelia palasokerista. Meillä piparkakkutalossa tapahtunut vesivahinko turmeli sokkelin ja koko perhanan talo romahti.
Meilläkin kävi vesivahinko ja hattaraeriste suli osittain epämääräiseksi mömmöksi. Seuraavan kerran käytän kyllä vaahtokarkkia.
Cannelloniputki pamahti! Millä paikkaisitte? Vai kannattaako tehdä iso putkiremppa kerralla ja asennuttaa bucatinit?
Vierailija kirjoitti:
Cannelloniputki pamahti! Millä paikkaisitte? Vai kannattaako tehdä iso putkiremppa kerralla ja asennuttaa bucatinit?
Kyllä Bucatini kannattaa. Sopii yhteen myös Macaroni-sarjan kanssa.
Miten on onnistunut uima-altaan rakennus piparkakkutalon pihaan? Käykö purkkatyynyt laatoiksi pohjaan?
Fettuccine- pastasta saa ainakin terassin ja kuistin. Voisi kokeilla myös asentaa siitä lautalattian.
Vierailija kirjoitti:
Miten teette sisustustarrat? Etenkin home-tekstejä tarvitaan.
Ulkoiset homeet saadaan taloon kosteussulun pettäessä kuin kotimaisella rakennustyömaalla.
Harmi, että rakennusduud nautti työaikana 12 miestä väkevämpää.
Itse eristin omakotitaloni tuolla "sokerivillalla". Ampiaiset tosin riesana kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten on onnistunut uima-altaan rakennus piparkakkutalon pihaan? Käykö purkkatyynyt laatoiksi pohjaan?
Taco-veneestä saa oivan kylpyammeen - miksei uima-altaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä kellarin rakentamiseen?
Kellaria varten pöytään pitää sahata reikä. Samalla kannattaa rakentaa salaojat ja putkisto. Koskaan et voi tietää milloin pöydällä sattuu vesivahinko, et taatusti halua kosteusvaurioita piparkakkutaloosi.
Vege vaihtoehtona eristeeksi voi laitella weetabixiä. Muuten hyvä mutta kosteudelle arka koska ei ole homesuojattua. Käy myös karsinaan pahnoiksi piparipossulle
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette tehneet kaakelit piparkakkutalon kylppäriin? Olen kohta valmis asentamaan ne kunhan putkiremontti valmistuu.
Leikkaan aurajuustosta neliskanttisia palasia niin tulee todella upeat marmorikuvioidut kaakelit! Sitä paitsi piparkakku ja homejuustohan on klassinen yhdistelmä. Ja voi siitä aurajuustosta muitakin kuvioita leikellä, mihin vain nyt maromorointia haluaa. Ripaus ylellisyyttä.
Minä rakennan piparkakkutaloon ruohokaton. Rairuohon siemeniä ja kastelua.
Naapuri oli rakentanut piparkakkutaloonsa lisäsiiven ja vielä kuorruttanut sen rubysuklaalla. Mitä ne luulee olevansa?
Yks joulu olin rakentanut leivinuunin punaisella elintarvikevärillä värjätyistä
Sirkku sokeripaloista. Niin oli Noita majoittunut piparkakkutaloon omin lupineen.
Tapaninpäivän ilta oli karmea! Hannu ja Kerttu olivat taapertaneet piparkakkutaloni
pihaan syömään ranskalaisia pastilleja.
Noita oli houkutellut Hannun ja Kertun sisään.
Illalla nousi paha haju ja käry sokeripalasavupiipusta.
Sen jälkeen en Hannua ja Kerttua nähnyt.
Ja Noita oli pulskistunut niin paljon että luutansa ei kyennyt nousemaan ilmaan paksu Noita kyydissä.
😞😢
Vierailija kirjoitti:
Mistä kattopaanut?
Kävisikö vuoltuja lakritsisiivuja?
Sulatetulla suklaalla tai sokerikuorrutteella voi ainakin tehdä kohokirjoitusta seiniin.
Itse taiteilin makkariin ajattoman live, love, laugh- tekstin.