Voiko piparkakkutalon lämpöeristää hattaralla?
Liivatelehdistä meinasin ikkunat ja oven lasagnelevystä.
Kommentit (75)
Vaahtokarkkieristys on järkevämpää palomahdollisuuden kannalta katsoen.
Arveletko, että piparkakkutalon asukkaat palelevat, jos et käytä hattaraa lämpöeristeenä?
Minä tekisin hattarasta lunta. Mieluummin tietenkin vispatusta kermasta, mutta talo alkaa haista kaatopaikalta melko pian.
Palasokereista voi muurata leivinuunin.
Vierailija kirjoitti:
Vaahtokarkkieristys on järkevämpää palomahdollisuuden kannalta katsoen.
U-arvotkin lienee paremmat, toki saumoja jää paljon täytettäväksi.
Piparkakkutalosta saa riittoisamman käyttämällä eristeenä rakennusmääärysten mukaista kivivillaa ja polyuretaanivaahtoa, näin siitä riittää useammallekin jouluvieraalle maistiainen.
Vierailija kirjoitti:
Piparkakkutalosta saa riittoisamman käyttämällä eristeenä rakennusmääärysten mukaista kivivillaa ja polyuretaanivaahtoa, näin siitä riittää useammallekin jouluvieraalle maistiainen.
Noi eristeet kannattaa vaihtaa soijarouhetahnaan, niin voi vegetkin herkutella.
Onpa ihana ketju! Tämäkin aamumörökölli alkoi ihan hymyillä ^_^
No nyt puhutaan asiaa!
Olen itse miettinyt jo monta vuotta rakentaa piparkakkutalon, mutta ei mitään elementtitaloa, vaan muurata. Piparitaikina levynä uuniin ja vastapaistettuna kun se on hetken aikaa pehmeää niin aion leikata tiiliksi. Sitten sokerikuorrutteesta laastia ja eikun hommiin! Mutta ilman tätä ketjua en olisi ikimaailmassa tajunnut, että pitäähän siellä eristyskin olla. Niitä vaahtokarkkeja ajattelin. Joku vaaleankeltainen niin siinähän on ihan aito väri.
Tahinia on muuten hyvä käyttää laastina. Kokeilin viimevuonna.
Silakanruodoista saa muuten nätit kuuset siihen pihapiiriin.
Muistakaahan sitten myös kosteussulku (liivate?), ettei tuu kastepiste väärään paikkaan ja homeongelma
Mistä olette tehneet kaakelit piparkakkutalon kylppäriin? Olen kohta valmis asentamaan ne kunhan putkiremontti valmistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette tehneet kaakelit piparkakkutalon kylppäriin? Olen kohta valmis asentamaan ne kunhan putkiremontti valmistuu.
Suosittelen Brion kaakeleita. Saa monessa eri värissä. Itse laittaisin valkoiset Briot ja saumat valkoisella kuorrutteella tai hammastahnalla.
En suosittele muuraamaan sokkelia palasokerista. Meillä piparkakkutalossa tapahtunut vesivahinko turmeli sokkelin ja koko perhanan talo romahti.
Mistä tilaatte pihakivet piparkakkutalonne pihaan?
Tilasin Starkista liuskekiveä, mutta ne on niin isoja lohkareita että yksi kivi peittää koko tontin :(
Miten teette sisustustarrat? Etenkin home-tekstejä tarvitaan.
Voi, mutta miksi pitäisi?