Yllätysraskaus 41 vuotiaan!!! Onni vai elämä pilalla?
Olen 41 ja mies on 43. Eilen tein positiivisen raskaustestin. Molemmat ollaan todella järkyttyneitä! Meillä on 15 v. kaksoset, jotka on saatu useiden koeputkihedelmöityshoitojen tuloksena. Meidän ei pitänyt saada lapsia luomusti. Ilman ehkäisyä olemme olleet 17 vuotta! 10 v. sitten tämä olisi ollut hyvä uutinen, mutta nyt tuntuu kamalalta. Abortti tuntuu mahdottomalta, mutta niin vauvakin. Voi itku, miten paljon ahdistaa!!! Toisaalta mietin, että ei kai kukaan omaa lastaan kadu, aborttia kylläkin. Mutta me ollaan liian vanhoja saamaan lapsia. Meidän piti matkustella jne.
Onko muita ollut samassa tilanteessa? Miten selvisitte?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat niin henkilökohtaisia asioita, että en neuvo suuntaan enkä toiseen. Mutta mieti tarkkaan. Mielestäni et ole liian vanha, mutta lapsi tuo mukanaan valtavan vastuun ja sen tiedät jo entuudestaan.
Ap on todennäköisesti 42v kun vauva syntyisi. Mä olen 43v ja mulla on kolme lasta (16v, 13v ja 10 v). Jos kierukkani pettäisi nyt niin tekisin 100% varmuudella abortin. Olen sanonut sen miehellenikin.
Miksikö tekisin abortin? En jaksa enää yhtään kakkavaippaa, en yhtään yövalvomisia, en yhtään imetystä enkä rintamaidon vuotamista. En jaksa kuivaksi opettelua vaipoista, en jaksa pestä enää yhtään pissavahingon jäljiltä märkää sänkyä. En jaksa keitellä puuroa hellan ääressä aamuin ja illoin. En jaksa enää päiväkotirumbaa ja vasukeskusteluja. En jaksa enää kurahousukelejä enkä halua istua hiekkalaatikon reunalla marraskuun räntäsateessa. En jaksa uhmakiukkua enkä itkupotkuraivareita. En jaksa juosta koko ajan pikkulapsen perässä ja roikottaa pikkutakiaista sylissä ja iholla. Enkä pode tästä syyllisyyttä - nyt on minun lapset tehty :)
Miksi ihmeessä et ota tai mies ota sterilisaatiota?!
Vierailija kirjoitti:
Jos on tehty kovalla vaivalla, rahalla ja keinohedelmöityksellä kaksi lasta, tuntuisi hyvin oudolta tappaa se kolmas joka olisi "omin luvin" tulossa. Että "pystyn rakastamaan Lissua ja Laria, mutta en tätä Margareettaa".
Ymmärrän että vannoutuneet velat tekevät abortteja, mutta ihminen joka on jo äiti?
Vannoutuneet velat? Tosi moni abortin tehnyt on jo äiti. Ja monesta nuorena abortin tehneestä tulee äiti.
Vierailija kirjoitti:
Miten saadaan yllättäen vauva? Ja miten voit olla raskaana siitä tietämättä?
Kenelle tämä kysymys?
Lapsi on lahja.Elämä tulee järjestymään kyllä.Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi synnytää lasta ja antaa adoptioon.Halukkaita perheitä vauvan vanhemmiksi on jonoon asti.Varmasti saisi hyvät vanhemmat.
"etkö voi synnyttää ja antaa adoptioon?" :'D Haloo! Synnyttämiseen voi kuolla tai vaikkapa saada kroppaan elinikäisiä vaurioita, esim revetä niin, että pidätyskyky menee! Synnytä oma sinä itse haiseva sinappikoneesi jos sellaisen haluat, äläkä ruinaa muita tekemään sitä puolestasi ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi synnytää lasta ja antaa adoptioon.Halukkaita perheitä vauvan vanhemmiksi on jonoon asti.Varmasti saisi hyvät vanhemmat.
No voi hyvä tavaton taas! Nainen ei halua lasta niin pitäisi kärsiä raskaus ja synnytyksen tuskat ja vauriot ja tehdä se niin kuin joku lehmä ja antaa lapsi jollekin. Ei ei ei ja ei.
Lapsenteko on naiselle hengenvaarallista ja aina vain riskialttiimpaa mitä enemmän ikää. Keho ei toimi eikå palaudu vanhempana edes sen vertaa kuin nuorempana.
Ihmettelen muuten aina sitå, ettå miksi ne ihmiset, jotka ehdottaa muille, että odota, synnytä ja anna lapsi adoptioon, eivät itse tee ja synnytä lapsia muille niille halukkaille joista tulisi rakastavia vanhempia? Se on ihan luvallista ja mikäs siinä kun se ei sen kummempaa ole, siinä sivussa niitä voi tehdä eikä tunnu missään.
No eivät he tietenkään tee kun se on niin kamalaa.
T.2 synnytyksen vuoksi loppuelämän vauriot saanut
Vierailija kirjoitti:
No ei ole apnkään tapauksessa eli turha lässyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvä tavaton taas! Nainen ei halua lasta niin pitäisi kärsiä raskaus ja synnytyksen tuskat ja vauriot ja tehdä se niin kuin joku lehmä ja antaa lapsi jollekin. Ei ei ei ja ei.
Lapsenteko on naiselle hengenvaarallista ja aina vain riskialttiimpaa mitä enemmän ikää. Keho ei toimi eikå palaudu vanhempana edes sen vertaa kuin nuorempana.Ihmettelen muuten aina sitå, ettå miksi ne ihmiset, jotka ehdottaa muille, että odota, synnytä ja anna lapsi adoptioon, eivät itse tee ja synnytä lapsia muille niille halukkaille joista tulisi rakastavia vanhempia? Se on ihan luvallista ja mikäs siinä kun se ei sen kummempaa ole, siinä sivussa niitä voi tehdä eikä tunnu missään.
No eivät he tietenkään tee kun se on niin kamalaa.T.2 synnytyksen vuoksi loppuelämän vauriot saanut
Eri asia alkaa tehdä lasta toiselle, kuin antaa jo olemassa oleva lapsi toiselle. Ap:n tapauksessa lapsi on jo olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakosille kivat, jos ovat menossa korkeakouluun ja odottavat vanhemmilta tukea, ja yhtäkkiä vanhempien kaikki raha ja aika menee jonkin vauvan hoitoon, joka voisi yhtä hyvin melkeinpä olla kaksosten oma lapsi. Jäävät aika etäisiksi tulevalle lapselle, jos juuri lentävät pesästä eivätkä välitä pitää yhteyttä.
Kaksoset saattavat myös rakastaa "iltatähteä" aivan suunnattomasti. Monessa perheessä käy niinkin, että se iltatähti on sisarusten erityinen lemmikki.
Ja monessa kuvitellaan, että nuoret isosisarukset ovat lapsenvahteja. Kotoa muuttaneilla on kuitenkin oma elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saadaan yllättäen vauva? Ja miten voit olla raskaana siitä tietämättä?
Kenelle tämä kysymys?
Alapeukutksen sijaan voisit vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole apnkään tapauksessa eli turha lässyttää.
No mutta elämä ainakin on lahja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku väittää että moni katuu aborttiaan. En tunne yhtään sellaista. Osa on pitånyt huolen ettå ei tule yhtään lasta koko elämän aikana. Ovat tyytyväisiä että keskeyttivät raskauden.
Sitå vasten tunnen monta naista jotka katuvat sitå että eivät keskeyttåneet raskautta. Elämästä on tullut raskasta kun terveys kärsi lapsen teosta ja mies ei kantanutkaan vastuutaan vaan lähti vaikka muuta vannoi siinä kohtaa kun raskaus selvisi, työ on saattanut päättyä äitiyslomaan ja lapsi on ollut alusta asti erityistarpeinen tai vammainen.
Jokainen nainen päättää itse miten menettelee ja toivoo ettå valitsi oikein.
Minä taas tunnen useammankin katujan. Myös heitä, jotka kokevat että abortti oli oikea valinta. Vähän kuitenkin syyllisyys kalvaa mieltä, mutta järjellä yrittävät työntää syrjään.
Tunnen myös monta, jotka ovat tyytyväisiä etteivät tehneet aborttia, vaikka sitä vakavissaan miettivät. Olen inhottava ihminen, mutta aina kun he laittavat lapsestaan kuvan Faceen ylpeänä, mulle tulee ajatus, et mitäs jos kirjoittaisin et eikö ollutkin hyvä ettet tehnyt aborttia. Sairasta, hyi minua, anteeksi!
Mutta outoa, jos sinulla on oikein MONTA tuttua, jotka katuvat etteivät tehneet, ja sitten tuli vammainen lapsi, itselle vamma, ero tai työttömyys. Ei hyvin mene, mutta olisiko kuitenkin niin, että lapsi ei ole pääsyyllinen kurjaan elämään? Sairasta minusta sekin, jos ei pääse katkeruudestaan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"etkö voi synnyttää ja antaa adoptioon?" :'D Haloo! Synnyttämiseen voi kuolla tai vaikkapa saada kroppaan elinikäisiä vaurioita, esim revetä niin, että pidätyskyky menee! Synnytä oma sinä itse haiseva sinappikoneesi jos sellaisen haluat, äläkä ruinaa muita tekemään sitä puolestasi ilmaiseksi.
Elämässä voi kuolla, ylläri :D
Elinikäisen vaurion voi saada seksistäkin, kysypä muutamilta homoilta...