Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan pessyt pyykkejäsi talopesulassa?

Vierailija
14.11.2018 |

Vai onko sinulla aina ollut oma kone?
Miten on toiminut pesuvuorot, onko ollut ongelmia, millaisia?

Oletko koskaan pessyt pyykkejäsi talopesulassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti juuri hankkia oma pesukone, mutta jää hankkimatta. Talon pyykkitupa on ilmainen ja sähkön hinta tapissa. Kun on vielä mahdollisuus hurruttaa pyykkikonetta taloyhtiön piikkiin, niin todellakin käytän tilaisuutta hyväkseni. 

Vierailija
42/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma kone mutta en ole käyttänyt vuosiin. Talopesula toimii niin hyvin että pitänyt roudata tuo rakkine kaatikselle tilaa viemästä kunhan saisin aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.  Nyt olen epätietoinen, saako siellä vuokralaiset pestä pyykkiään.  Asuttu on 2, 5 vuotta, jouduin viemäriremontin takia käymään, ehkä jatkossakin.  Pelkään vain että joku kiukkuinen ihminen sanoo ettei saisi.  Kun useimmat täällä ovat omistusasujia.

Kaikki asukkaat saavat käyttää pesutupaa.

Vierailija
44/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sosialismia, joten pesen pyykkini ihan omalla koneella.

Vierailija
45/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun ostin oman koneen pesin aina pyykkituvassa. Kerran olin vahingossa varannut yhden tunnin pidemmän ajan kuin koneen saa varata ja joku oli kirjoittanut vihaisen viestin siihen varaukseni viereen.

Muuten ei ole ollut mitään ongelmia. Pyykit ovat saaneet olla ihan rauhassa kuivaushuoneessa.

Vierailija
46/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on talopesula?

99 % ymmärtää tämän sanan ja siitä 1 %sta 99 % arvaa mitä tarkoitetaan.

Vierailija
47/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen lähes kaiken pesutuvassa, vaikka on omakin kone. Iso säästö vedessä (vesimittari) ja sähkössä.

Ekat koneelliset liinavaatteita 95 asteessa, ja vasta sitten 40C hienopesuohjelma.

Vierailija
48/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyykki pääsi ruuhkautumaan, niin oma kone pesi ja talon kone piti ottaa apuun.  Mutta vain sen kerran on käynyt niin.

Vierailija
49/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Siihen jäi toisilta tuntikausia pesuaikaa ja pesin aina omani ilmaiseksi vain pesuaineen maksaen. Siihen laitettiin kolikoita ja toiset laittoi liikaa ja se jäi aina seuraaville pesuajaksi. Käytin sitä hyväksi ja joskus sain pestyä useita koneellisia ilmaiseksi. Toisessa kerrostalossa taasen systeemi meni rikki ja sitä ei uusittu tarkoituksella ja sai pestyä ilmaiseksi niin pesin niin paljon kuin ennätin. Oli vielä iso talouskone, joten peitot ja muut isot meni usein siihen.

Vierailija
50/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.  Nyt olen epätietoinen, saako siellä vuokralaiset pestä pyykkiään.  Asuttu on 2, 5 vuotta, jouduin viemäriremontin takia käymään, ehkä jatkossakin.  Pelkään vain että joku kiukkuinen ihminen sanoo ettei saisi.  Kun useimmat täällä ovat omistusasujia.

Tietysti sitä saa käyttää kaikki talon asukkaat, myös vuokralla asuvat.

Vierailija
51/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ekassa asunnossa ei ollut paikkaa pyykkikoneelle, joten pyykit pesin pesutuvassa. Kone oli iänikuisen vanha, mm. Vedet piti laskea siihen itse letkulla. Kuivaushuonekin oli aina varattu. Sen jälkeen päätin, etten enää koskaan muuta asuntoon, johon ei saa omaa pyykkikonetta.

Nyt olen muuttamassa kerrostaloon, oma pesutorni on, mutta taloyhtiön pesula on ilmainen. Aion varmasti käyttää ainakin isommalle pyykille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi