Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoitaa kilpirauhasen vajaatoimintaa itse?

Vierailija
14.11.2018 |

Otsikossa kysymys. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, johon ei ole lääkitystä. Syön mahdollisimman terveellisesti ja normaaleja annoksia, liikun 6 tuntia viikossa ja syön ravintolisiä ja D vitamiinia joka päivä. Mikään ei silti auta rumaan ulkonäköön, ikävään tunteeseen kurkussa tai rytmihäiriöihin. Ne ärsyttävät. Miten olette hoitaneet?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole lääkitystä?

Miten ajattelit korvata sen hormonivajauksen ruokavaliolla tms?

Vierailija
2/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotekaupoista voi ostaa kilpirauhaslääkkeitä. Ovat samoja kuin lääkärin määräämät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja hae lääkitys. Ei niitä hormoneja mikään ruokavalio korvaa.

Vierailija
4/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti liian lihava saadakseni lääkityksen. (170cm ja 86kg). En tosiaan tiedä miten hormonivajeen korvaan. TSH viimeksi mitattuna 8. Käsittääkseni jos on alle 10, lääkitystä ei edes anneta. Kesällä oli pitkään 10 ja välillä kävi pahempananikin, mutta nyt on taas vain se 8. Lääkärit ei näe ongelmaa.

Onneksi contourit ja hiuslisäkkeet on sentään keksitty. Olen myös aika nuori että ehkä sekin vaikuttaa, 16-vuotias.

Ap

Vierailija
5/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life myy kilpirauhashormonia. Kokeile sitä

Vierailija
6/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile karppausta ja tuplaa D vitamiinit. Hopeavettä suosittelen myös kokeilemaan ja korvaavia hormonihoitoja luontaistuotekaupoista.

Vierailija
7/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti liian lihava saadakseni lääkityksen. (170cm ja 86kg). En tosiaan tiedä miten hormonivajeen korvaan. TSH viimeksi mitattuna 8. Käsittääkseni jos on alle 10, lääkitystä ei edes anneta. Kesällä oli pitkään 10 ja välillä kävi pahempananikin, mutta nyt on taas vain se 8. Lääkärit ei näe ongelmaa.

Onneksi contourit ja hiuslisäkkeet on sentään keksitty. Olen myös aika nuori että ehkä sekin vaikuttaa, 16-vuotias.

Ap

Ei paino ole syy olla antamatta lääkitystä.

Vierailija
8/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene endolle. Minullakin tsh:n pitää olla 1-2, jotta voin hyvin.

Vierailija
9/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhashormoneja ei korvaa mikään muu kuin lääkitys, mutta kilpirauhasen vajaatoiminnan voi saada parantumaan ruokavaliomuutoksilla ja elintapojen muutoksilla. Tai tilan voi saada stabiiliksi, niin ettei tilanne enää pahene. Tärkeimmät kulmakivet ovat gluteeniton, maidoton ja soijaton ruokavalio.

Lainaa kirjastosta tai osta kirja Päivi Mäkeläisen kirja Kilpirauhasen toimintahäiriöt ja kokonaisvaltainen hoito

Vierailija
10/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karpannut ala-asteelta asti. Eipä auta, kuten ei nekään D vitamiinit tai B vitamiinit. Hopeavettä en halua juoda. Miksi luontaistiotteille niin monta alapeukkua? Ovatko sitten jotenkin haitallisia?

Ap

Vierailija
11/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhashormoneja ei korvaa mikään muu kuin lääkitys, mutta kilpirauhasen vajaatoiminnan voi saada parantumaan ruokavaliomuutoksilla ja elintapojen muutoksilla. Tai tilan voi saada stabiiliksi, niin ettei tilanne enää pahene. Tärkeimmät kulmakivet ovat gluteeniton, maidoton ja soijaton ruokavalio.

Lainaa kirjastosta tai osta kirja Päivi Mäkeläisen kirja Kilpirauhasen toimintahäiriöt ja kokonaisvaltainen hoito

Älä kirjoita humpuukia, se on vaarallista. Yleisin syy kilpirauhasen vajaatoiminnalle on Hashimoton tauti. Se on autoimmuunitauti, missä kehon omat vasta-aineet tuhoavat kilpirauhasta. Sitä ei voi estää eikä hoitaa elintavoilla, eikä parantaa yhtään millään tavalla. Mekanismina ihan sama kuin ykköstyypin diabeteksessa. Ja ainoa hoito on tyroksiini. Koko loppuelämän. Paino ei tautia synnytä, mutta paino helposti nousee, jos lääkitys ei ole riittävää.

Vierailija
12/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile maidotonta, viljatonta ja soijatonta ruokavaliota parin kuukauden ajan. Takaan että paranee.

Vierailija
13/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vitamiinien puutetta myös, ei välttämättä vajis.

Vierailija
14/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita humpuukia, se on vaarallista. Yleisin syy kilpirauhasen vajaatoiminnalle on Hashimoton tauti. Se on autoimmuunitauti, missä kehon omat vasta-aineet tuhoavat kilpirauhasta. Sitä ei voi estää eikä hoitaa elintavoilla, eikä parantaa yhtään millään tavalla. Mekanismina ihan sama kuin ykköstyypin diabeteksessa. Ja ainoa hoito on tyroksiini. Koko loppuelämän. Paino ei tautia synnytä, mutta paino helposti nousee, jos lääkitys ei ole riittävää.

Hashimoton tauti on 95%:ssa taustalla kilpirauhasen vajaatoiminnassa, mutta terveillä elämäntavoilla taudin voi saada pysäytettyä, tietenkin pitää käyttää kilpirauhaslääkitystä, mutta ruokavaliolla yms. on erittäin suuri merkitys.

Aiheesta on tehty tuhansia tutkimuksia ja kymmeniä kirjoja.

Suurin osa löytyy englanniksi. Olen niitä lukenu. Ja ihan tutkimuksiin perustuvat ne. Ja edelleen tärkeimmät ovat gluteeniton, maidoton ja soijaton. Kilpirauhassairauden laukaisee jokin tekijä (niitä on satoja) ja vaaditaan alttius, että siihen sitten sairastuu.

Kun hoidetaan ne juurisyyt ja tekijät taustalla, Hashimoton saa usein pysäytettyä, ettei oma kilpirauhanen tuhoudu kokonaan. Ja tietenkin pitää käyttää lääkitystä koko ajan rinnalla.

Tämä on tutkittua tietoa, netti täynnä kirjoituksia, lääkäreitä, jotka tästä puhuvat. 

Vierailija
15/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vitamiinin? Syön joka päivä D:tä, B:tä, C:tä ja magnesiumia sekä sinkkitabletteja. Joka päivä syön myös kasviksia ja hedelmiä ja ruokavalio terveellinen.

Ap

Vierailija
16/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hashimoton tauti on 95%:ssa taustalla kilpirauhasen vajaatoiminnassa, mutta terveillä elämäntavoilla taudin voi saada pysäytettyä, tietenkin pitää käyttää kilpirauhaslääkitystä, mutta ruokavaliolla yms. on erittäin suuri merkitys.

Aiheesta on tehty tuhansia tutkimuksia ja kymmeniä kirjoja.

Suurin osa löytyy englanniksi. Olen niitä lukenu. Ja ihan tutkimuksiin perustuvat ne. Ja edelleen tärkeimmät ovat gluteeniton, maidoton ja soijaton. Kilpirauhassairauden laukaisee jokin tekijä (niitä on satoja) ja vaaditaan alttius, että siihen sitten sairastuu.

Kun hoidetaan ne juurisyyt ja tekijät taustalla, Hashimoton saa usein pysäytettyä, ettei oma kilpirauhanen tuhoudu kokonaan. Ja tietenkin pitää käyttää lääkitystä koko ajan rinnalla.

Tämä on tutkittua tietoa, netti täynnä kirjoituksia, lääkäreitä, jotka tästä puhuvat. 

Omalla lapsella on Hashimoto, ja oikeuden endokrinologien mukaan mitään tieteellistä näyttöä ruokavalion tehosta tautiin ei ole. Kaikki lähteet, mitä itse olen löytänyt, ovat ihan netin huuhaalähteitä, tieteellisessä tutkimuksessa ei vaikutusta ole.

Vierailija
17/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hashimoton tauti, katsokaa haastattelu yllä. Tämä nainen on kirjoittanut kaksi kirjaa, kuinka hän itse sai oman Hashimotonsa pysähtymään. Ruokavaliolla ja elintapojen muutoksilla. kaikki hänen tietonsa perustuvat tuhansiin tutkimuksiin, hän kävi kaikki läpi ja yhdisti ne samaan kirjaan.

Vierailija
18/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lääkitystä ei anneta, vaan sairautta hoidetaan elintavoilla. Syö terveellisesti ja säännöllisesti, jätä maidot ja viljat pois, liiku ainakin 3h viikossa, nuku riittävästi ja huolehdi vitamiinien saannista. Värjäätkö hiuksia usein vai miksi lähtevät päästä? Olen ollut näkeväni yhteyden lihavuudella ja värjätyillä hiuksilla.😏 Meikit ja oikeanlainen treeni auttaa eroon naamaläskeistä.

Vierailija
19/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja IBS oireilevat samalla tavalla.

Vierailija
20/55 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vitamiinin? Syön joka päivä D:tä, B:tä, C:tä ja magnesiumia sekä sinkkitabletteja. Joka päivä syön myös kasviksia ja hedelmiä ja ruokavalio terveellinen.

Ap

Jodi ja seleeni on ne tärkeimmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi