Lapsella korvasärky, arvauskeskus kieltäytyi ottamasta vastaan
No, olen nyt sitten 80 € köyhempi.
Ja onnellinen.
-
Mentiin yksityiselle terveysasemalle, koska arvauskeskuksen th sanoi puhelimessa, että tilannetta vaan pitää tarkkailla ja antaa Pamol F:ää, vaikka lapsi on eilisillasta ollut kovassa korvakivussa.
-
En ole sellainen äiti, joka antaa lapsensa kärsiä!
Enkä ole sellainen äiti, joka voi yli 10-vuotiaan lapsen kanssa jäädä kotiin "tarkkailemaan tilannetta" päivätolkulla.
-
No, nyt on tipat ja tropit ja tässä pienessä perheessä kaikki hyvin.
Lapsi päässee huomenna kouluunkin.
-
Ja minä töihin tienaamaan palkkaa, josta maksan veroja, jonka vuoksi olettaisin, että lastani voitaisiin hoitaa myös julkisella puolella!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Juu,ei voida.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Tärkein osa korvatulehduksen hoitoa on kivun poisto ja niin teitä neuvottiin tekemään. Joten mikä tässä on se ongelma? Jos olet sellainen äiti, joka mielummin syöttää lapselle lääkkeitä varoiksi, ei sellaista pidäkään tukea verovaroin vaan kuluista tulee vastata itse.
Tämä.
Ap, oletko jotenkin avuton?
Etkö itse osaa ostaa apteekista lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saatiin antibiootit molemminpuoliseen korvatulehdukseen uudesta lastensairaalasta, vaikuttivat toimivan oikein hyvin.
Onko teillä muilla kokemuksia korvatulehduksen antibiootittomasta hoidosta? Kuulovaurio on hoitamattoman korvatulehduksen riski, aika kova hinta olis maksaa siitä ettei vaan mitenkään tule otettua antibioottia turhaan.
Ymmärtkö sinä ollenkaan lukemaasi?
Mitä olisi pitänyt ymmärtää?
Se että joku on täällä sitä mieltä että puudutus ja särkylääkkeet ovat paras hoito jokaiseen korvatulehdukseen?
Ilmeisesti tämä joku ei ole ainakaan lääkäri koska lääkärit ovat vaikuttaneet ihan antibioottimyönteisiltä mitä tulee meidän lasten korvatulehduksiin. (Joita ei ole edes sanottavasti ollut.)
Ku-kaan ei o-le väit-tä-nyt et-tei lää-kä-riin pi-dä men-nä ol-len-kaan vaan, että tilannetta voi rauhassa tarkkailla 2-3 päivää ja oireita hoitaa kipulääkkeillä. Kuten tässä tapauskessa on ohjeistettu.
Kerrotko sinä seuraavaksi miten minä voin muuttaa terveyskeskuksen käytäntöjä alueellani?
Maksatko sinä minun sairauspoissaoloni kun lasta pitää hoitaa kotona?
Vai onko sinusta ok lääkitä lapsi päiväkotikuntoon aamulla ja pyytää antamaan korvatipat ja pamolit sitten lounasaikaan kans?
Sairas lapsi pitää joka tapauksessa hoitaa kotona. Turha antibiootti ei nopeuta paranemista sekuntiakaan.
Antibioottihan ei todellakaan auta virustulehduksessa, mutta sun mielestä on asianmukaista pitää lasta sairaana 2-3 päivää ja vanhempaa kotona hoitamassa jokaisessa korvatulehdustapauksessa.
Puhumattakaan siitä riskistä että puudutetaan oireet pois ja maksetaan siitä elinikäisellä kuulovauriolla 👍
Mielipiteensä kullakin.
Kyllä se sairas lapsi pitää joka tapauksessa kotona hoitaa. Ja riski kuulovaurioon on mitätön parin päivän seurannan aikana. Antibioottikuurin riskit ovat selvästi suuremmat.
No, kerrotko antibiootin ottamisen riskit tilanteessa jossa lääkäri on katsonut korvat ja määrännyt antibiootin?
Koska niin meillä tehdään.
Sit syödään maitohappopillereitä, hapanmaitotuotteita ja täysjyväviljaa päälle.
Toki antibioottiresistenssi on ja tulee olemaan ongelma, mutta en mä pelasta meitä kaikkia sillä että jätän syöttämättä määrätyt lääkkeet lapsilleni.
Ja vaikka sun mielestä se riski on minimaalinen, niin minä olen kuurojen elämää ja kuurojen kulttuuria vierestä seuranneena päätynyt siihen tulokseen että en ylipäätään ota riskejä lasteni aistien kanssa.
Antibioottikuuri tuhoaa suoliston limakalvon bakteereita noin puoleksitoista vuodeksi. Se altistaa vakaville tulehduksille, ja jopa syövälle. Maitohappobakteerit eivät tätä estä.
Niin tuhoaakin koska bakteerien tuhoaminen on vähän niin kuin se antibiootin idea. Ja eivät tietenkään estä kun niitä syödään sitten kun on syöty se antibioottikuuri.
Kaikilla lääkityksillä on riskinsä. Eivät ne kannattamasi kipulääkkeetkään ole vaarattomia: oliskohan kuule ihan mahahaavan ja syövän riski sielläkin?
Jos tehdään vaikka niin että sinä jätät lääkkeet syömättä lastesi kanssa kokonaan, ja minä ja lapseni syön senkin edestä? Tullaan vaikka 30 vuoden päästä vertailemaan miten menee.
Voin kertoa oman kokemukseni siitä miten menee lapsella joka on syönyt koko lapsuus-ja nuoruusajan todella runsaasti antibiootteja. Sairastuin 20-vuotiaana Crohnin tautiin joka invalidisoi pahasti. En voi edes opiskella normaalisti. En voi olla miettimättä antibioottien yhteyttä sairastumiseeni. Että kannattaa miettiä myös tätä, tuleeko sitten kovinkin syyllinen olo kun lapsen suolisto on tuhoutunut jo nuorena..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saatiin antibiootit molemminpuoliseen korvatulehdukseen uudesta lastensairaalasta, vaikuttivat toimivan oikein hyvin.
Onko teillä muilla kokemuksia korvatulehduksen antibiootittomasta hoidosta? Kuulovaurio on hoitamattoman korvatulehduksen riski, aika kova hinta olis maksaa siitä ettei vaan mitenkään tule otettua antibioottia turhaan.
Ymmärtkö sinä ollenkaan lukemaasi?
Mitä olisi pitänyt ymmärtää?
Se että joku on täällä sitä mieltä että puudutus ja särkylääkkeet ovat paras hoito jokaiseen korvatulehdukseen?
Ilmeisesti tämä joku ei ole ainakaan lääkäri koska lääkärit ovat vaikuttaneet ihan antibioottimyönteisiltä mitä tulee meidän lasten korvatulehduksiin. (Joita ei ole edes sanottavasti ollut.)
Ku-kaan ei o-le väit-tä-nyt et-tei lää-kä-riin pi-dä men-nä ol-len-kaan vaan, että tilannetta voi rauhassa tarkkailla 2-3 päivää ja oireita hoitaa kipulääkkeillä. Kuten tässä tapauskessa on ohjeistettu.
Kerrotko sinä seuraavaksi miten minä voin muuttaa terveyskeskuksen käytäntöjä alueellani?
Maksatko sinä minun sairauspoissaoloni kun lasta pitää hoitaa kotona?
Vai onko sinusta ok lääkitä lapsi päiväkotikuntoon aamulla ja pyytää antamaan korvatipat ja pamolit sitten lounasaikaan kans?
Sairas lapsi pitää joka tapauksessa hoitaa kotona. Turha antibiootti ei nopeuta paranemista sekuntiakaan.
Antibioottihan ei todellakaan auta virustulehduksessa, mutta sun mielestä on asianmukaista pitää lasta sairaana 2-3 päivää ja vanhempaa kotona hoitamassa jokaisessa korvatulehdustapauksessa.
Puhumattakaan siitä riskistä että puudutetaan oireet pois ja maksetaan siitä elinikäisellä kuulovauriolla 👍
Mielipiteensä kullakin.
Kyllä se sairas lapsi pitää joka tapauksessa kotona hoitaa. Ja riski kuulovaurioon on mitätön parin päivän seurannan aikana. Antibioottikuurin riskit ovat selvästi suuremmat.
No, kerrotko antibiootin ottamisen riskit tilanteessa jossa lääkäri on katsonut korvat ja määrännyt antibiootin?
Koska niin meillä tehdään.
Sit syödään maitohappopillereitä, hapanmaitotuotteita ja täysjyväviljaa päälle.
Toki antibioottiresistenssi on ja tulee olemaan ongelma, mutta en mä pelasta meitä kaikkia sillä että jätän syöttämättä määrätyt lääkkeet lapsilleni.
Ja vaikka sun mielestä se riski on minimaalinen, niin minä olen kuurojen elämää ja kuurojen kulttuuria vierestä seuranneena päätynyt siihen tulokseen että en ylipäätään ota riskejä lasteni aistien kanssa.
Antibioottikuuri tuhoaa suoliston limakalvon bakteereita noin puoleksitoista vuodeksi. Se altistaa vakaville tulehduksille, ja jopa syövälle. Maitohappobakteerit eivät tätä estä.
Niin tuhoaakin koska bakteerien tuhoaminen on vähän niin kuin se antibiootin idea. Ja eivät tietenkään estä kun niitä syödään sitten kun on syöty se antibioottikuuri.
Kaikilla lääkityksillä on riskinsä. Eivät ne kannattamasi kipulääkkeetkään ole vaarattomia: oliskohan kuule ihan mahahaavan ja syövän riski sielläkin?
Jos tehdään vaikka niin että sinä jätät lääkkeet syömättä lastesi kanssa kokonaan, ja minä ja lapseni syön senkin edestä? Tullaan vaikka 30 vuoden päästä vertailemaan miten menee.
Voin kertoa oman kokemukseni siitä miten menee lapsella joka on syönyt koko lapsuus-ja nuoruusajan todella runsaasti antibiootteja. Sairastuin 20-vuotiaana Crohnin tautiin joka invalidisoi pahasti. En voi edes opiskella normaalisti. En voi olla miettimättä antibioottien yhteyttä sairastumiseeni. Että kannattaa miettiä myös tätä, tuleeko sitten kovinkin syyllinen olo kun lapsen suolisto on tuhoutunut jo nuorena..
Näin juuri. Minusta lääketieteen asiantuntijoita kannattaa kuunnella eikä vain uhota vaativansa yksityiseltä toisenlaista hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein osa korvatulehduksen hoitoa on kivun poisto ja niin teitä neuvottiin tekemään. Joten mikä tässä on se ongelma? Jos olet sellainen äiti, joka mielummin syöttää lapselle lääkkeitä varoiksi, ei sellaista pidäkään tukea verovaroin vaan kuluista tulee vastata itse.
Tämä.
Etkö itse osaa ostaa apteekista lääkkeitä?
Mitenkäs siellä voidaan?
.
.
.
.
En ole avuton, en nuori enkä ensikertaa korvatulehduksen kanssa tekemisissä, vaikkei meillä kierteistä onneksi puhuta.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, on kaikki hyvin.
.
Ja LAPSI VOI MENNÄ HUOMENNA KOULUUN, koska ei ole kuumetta ja muutenkin osaa ruotsia paremmin kuin minä.
.
Edelleen kiukuttaa se, ettei veronmaksaja saa hoitoa edes lapselleen, vaan kuvitellaan tilanne.
Onneksi lapsi on 12-v. eikä 2-v.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Etkö itse osaa ostaa apteekista lääkkeitä?Mitenkäs siellä voidaan?
.
.
.
.
En ole avuton, en nuori enkä ensikertaa korvatulehduksen kanssa tekemisissä, vaikkei meillä kierteistä onneksi puhuta.
.
Ja LAPSI VOI MENNÄ HUOMENNA KOULUUN, koska ei ole kuumetta ja muutenkin osaa ruotsia paremmin kuin minä.
.
Edelleen kiukuttaa se, ettei veronmaksaja saa hoitoa edes lapselleen, vaan kuvitellaan tilanne.
ap
Onko sinulla kokemuksellista vertailupohjaa ettei lastasi olisi hoidettu, jos olisit ottanut yhteyttää 2-3 päivän päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Etkö itse osaa ostaa apteekista lääkkeitä?Mitenkäs siellä voidaan?
.
.
.
.
.
.
ap
Pitäisikö vaatia veroäyreihin tuntuvia korotuksia, että voitasiin luopua kaikista hoitosuosituksista ja kuka tahansa voisi kävellä lääkäriin joka kolotuksesta heti?
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää voi hyvin odottaa kipulääkkeen kera. Turhia kuureja en lapsilleni anna. Aina saanut julkiselta hyvää hoitoa minä ja lapseni. Tämänkin jälkeen pyydän ottamaan pika crp:n
Ja lisään vielä, että elämän aikana ovat kumpikin syöneet vain kaksi kuuria! Toinen korvatulehdukseen toinen angiinaan. Näin molemmilla. Me vanhemmat ollaan oltu sen ajan lapsia että syötiin lääkkeitä kuin leipää. Kuurit ei pure jos niitä turhaan syödään. Antibiootin kanssa aina annettava maitohappobakteerit, joita jatkan lapsille vielä viikon kuurin jälkeen suoliston takia.
Sehän oli halpaa, jos maksoi vain 80 euroa.
Verovaroin avustetaan myös yksityistä terveyshuoltoa.
Miksi aikuisten korvatulehduksiin määrätään aina antibiootit? Ainakin työterveydessä.
Voi herranjetas.
Vakuutus?
Mun lapsi on vakuutettu.
Hienoille ihmisille joku vakuutus on vitsin paikka.
Nauretaan ja hohotetaan ihmisille ihan vuolaasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisten korvatulehduksiin määrätään aina antibiootit? Ainakin työterveydessä.
Vastaus löytyy tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyi yksi pizzaa syövä mätäkorva. En silti saanut vastausta. Miksi aikuiselle määrätään AINA antibiootit korvatulehdukseen? Ei kehoiteta tarkkailuun burana kourassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyi yksi pizzaa syövä mätäkorva. En silti saanut vastausta. Miksi aikuiselle määrätään AINA antibiootit korvatulehdukseen? Ei kehoiteta tarkkailuun burana kourassa?
Miljoonabisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa laiskuttasi et viitsi edes lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on halvempaa. Valitettavasti. Lääkärinajat maksavat enemmän kuin antibioottikuuri, joten valitaan huonompi mutta halvempi hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvatulehdusta valtaosin hoidetaan antibiootein, koska itsestään paranevaa ja antibioottihoitoa vaativaa tulehdusta ei käytännössä voi erottaa toisistaan. Korvatulehdusta voitaisiin toki jäädä seuraamaan ilman lääkitystä ja aloittaa lääkitys vain siinä tapauksessa, että oireet ja tulehdus jatkuvat. Mutta tämä edyllyttäisi uutta lääkärikäyntiä muutaman päivän sisällä, minkä vuoksi useimmiten päädytään suoraan antibioottilääkitykseen, koska se on helpompaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa laiskuttasi et viitsi edes lukea?
Voi. Oliko luukun kiskot tänään jäänyt rasvaamatta vai mikä lähäriä harmittaa?
Ilmiselvä provo, ei kukaan ole näin tietämätön!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri teki mulle työterveys noin. Että tarkkaillaan ja palataan asiaan. Aikuisten korvatulehduksia hoidetaan näin, ei tuo mikään hoitovirhe ollut. Toki se vähän ihmetytti, ettei lääkärin mielestä tarvita edes saikkua, mutta suostui sentään murahtelun jälkeen pari päivää kirjoittamaan.
Korvakipuiselle lapselle annetaan tulehduskipulääkettä, ei viedä heti lääkäriin. Tippoja ja lääkkeitä saa apteekista ilman reseptiäkin. Se se vasta verovarojen haaskausta on jos jokaisen pikkuasian takia viedään päivystykseen/lääkäriin ja lisäksi oikeasti sairaita jää sen takia hoitamatta.
Ja kipeää lasta ei kuulu viedä hoitoon/kouluun.