Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoitetaan että haluaa ostaa lahjat vain kummilapsille? Ei muille lapsille.

Vierailija
14.11.2018 |

Mulla on kaksi kummilasta ja heille haluan ostaa lahjat. Veljen perheellä on kolme lasta joista yksi kummilapsi. En enää halua ostaa muille lahjoja, koska hekään eivät osta kuin heidän kummilapselle ja meillä on vain kaksi lasta. Olen vähävarainenkin kaiken lisäksi ja omat lapset tarvii lahjoja jouluna joihin pitää säästää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun pitää ilmoittaa asiasta erikseen? Senkun ostat vain kummilapselle, tuskin edes miettivät asiaa jos kerran itsekin niin tekevät.

Vierailija
2/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi ilmoitus tehdä? Viet vain lahjan kummilapselle. Eihän ne lapset varmaan edes näe sitä kun annat paketin jos uskovat joulupukkiin? Tai jos et tähän pysty, niin sitten joku halpa euron suklaapukki niille muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja veljelläni on kummallakin 3 lasta ja kumpikin ollaan yhden niistä kummeja. Noin 10 vuotta sitten ehdotin veljelleni, että ostetaan tästä lähtien lahjat vain kummilapsille ja olemme myös toimineet niin.

Vierailija
4/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee facebook jako?

Vierailija
5/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänä vuonna ostan lahjat vain kummilapsilleni." Mikäli tunnet tarvetta asiaa korostaa. Muuten viet lahjan vain kummilastasi varten.

Vierailija
6/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö pitäisi tehdä...uhriutuakseen kuinka on vähävarainen?

Vierailija
7/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ostaisinhan minä jos olisin rikas, vaan en ole. Omat lapset ensin.

ap

Vierailija
8/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä sisarusten lasten lahjoissa on oletuksena vastavuoroisuus. Tietty jos olisi itse lapseton, saattaisi silti ostaa lahjoja sisarusten lapsille, mutta itse pitäisin silloin oletuksena että saan itse jotain takaisin. Jos taas minulla on lapsia ja ostan sisarusten lapsille, oletan että omatkin lapset saavat heiltä lahjat. Sitten jos on sotkettu kummikuviot tähän ja toiset antavat lahjan vain omalle kummilapselleen, niin minäkin ostaisin vain sille kummilapselle.

Meillä oli sisarusten kesken vuosikausia tällainen lahjanvaihto, että ostimme toistemme lapsille lahjat. Sitten yhtenä jouluna kun joulun alla vein lahjoja veljen lapsille, veli sopersikin siellä ettei ole tänä vuonna ostanut meidän lapselle (meillä vain yksi lapsi) lahjaa kun ovat menossa jouluksi Dubaihin ja rahat on nyt vähissä. Olin aika typertynyt, että oli tehnyt tällaisen päätöksen kertomatta minulle ja se oli viimeinen joulu kun sen perheen lapset saivat meiltä lahjoja. Eikä ole sieltäkään päin enää lahjoja tullut meidän lapselle. Toisen veljen kanssa lahjojenvaihto on vielä voimassa.

Meillä on yksi lapsi ja monet vuodet ostimme näitä lasten lahjoja 2 + 3 ja saimme takaisin kaksi lahjaa. Että ei tämä ihan tasapainossa ole vaikka lahjoja on annettu molempiin suuntiin. Mutta tämä on ihan ok, meillä on ollut varaa ostaa ainoalle lapsellemme kaikki mitä hän tarvitsee. Se ei sen sijaan ole ok, että yhtäkkiä lakataan ostamasta eikä kerrota etukäteen.

Ap:n ei olisi alun perinkään pitänyt ostaa lahjoja muille kuin kummilapselle, jos kaikille lapsille ostaminen ei ole ollut vastavuoroista. Eikä tässä tilanteessa minusta tarvitse mitenkään erikseen ilmoittaa, ettei osta nyt lahjoja niille toisille. Kyllä ne vanhemmat huomaavat, kun sinne vie vain kummilapsen lahjan. Ja kun itsekin ovat ostaneet vain kummilapselle, niin moukkia ovat jos kehtaavat tästä jotain sanoa ääneen.

Vierailija
9/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten sen ilmoittaa nätisti, eikä moukkamaisesti? Ettei he nyt sitten osta tälle ei kummilapselle lahjaa? Kun me ei osteta kahdelle muulle lapselle lahjaa. Enkä halua korostaa vähävaraisuuttani, tietävät kyllä etten ole töissä.

ap

Vierailija
10/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin ostamaan lahjat ainoastaan kummilapsille silloin,kun perheissä alkoi olla "sinun,minun ja rakkauslapset" , ei hitto mitkään rahat olisi riittäneet lahjoa kaikkia. Lisäksi joidenkin uudet puolisot alkoivat pyytää lapsilleen aivan turhan kalliita"toivomuslahjoja" ja kun ostin itsepäisesti omaan budjettiini sopivia ,esim.lautapelin, se palautettiin (meillä ei pelata lautapelejä-saatesanoin) eli näpäytettiin että olisin vaan ostanut 'mitä pyydettiin'

Vierailija
11/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan kaikille lahjat, mutta nykyään ostan kummilapselle lahjan ja muille karkkipussit, enkä ole mitään ilmoittanut eikä kukaan ole mitenkään minulle loukkaantunut.

Suosittelisi tätä aloittajallekin välivaiheeksi. Lahja yhdelle ja pienet karkit muille. Sitten vaan pari vuoden päästä jätät ne karkitkin ostamatta, jos haluat.

Vierailija
12/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan nyt hyvissä ajoin veljellesi, että olet ajatellut tästä lähtien ostaa lahjat ainoastaan kummilapsillesi. Voit halutessasi selittää jotain esim. että kun kaikilla on nykyään niin paljon tavaraa tms.

Vierailija
13/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse sanoa. Jouluna lapsille tulee lahjoja ovista ja ikkunoista ja se paketti-roskahelvetti on tarpeeksi suuri ilmankin.!

Vierailija
14/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin ostamaan lahjat ainoastaan kummilapsille silloin,kun perheissä alkoi olla "sinun,minun ja rakkauslapset" , ei hitto mitkään rahat olisi riittäneet lahjoa kaikkia. Lisäksi joidenkin uudet puolisot alkoivat pyytää lapsilleen aivan turhan kalliita"toivomuslahjoja" ja kun ostin itsepäisesti omaan budjettiini sopivia ,esim.lautapelin, se palautettiin (meillä ei pelata lautapelejä-saatesanoin) eli näpäytettiin että olisin vaan ostanut 'mitä pyydettiin'

No tuossa tapauksessa olisin alkanut antamaan vain joulukortin ja karkkipussin koko perheelle yhteisesti, jos sitäkään

Vierailija
15/15 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse sanoa. Jouluna lapsille tulee lahjoja ovista ja ikkunoista ja se paketti-roskahelvetti on tarpeeksi suuri ilmankin.!

Kenellä näin onnellisesti on asiat? Meidän lapsille ei ole ikinä ostaneet lahjoja kuin me vanhemmat ( tai pääasiassa minä) ja siskoni kummallekin yhden lahjan. Isovanhemmat eivät ole ostaneet ( ei keksi mitään), kummit eivät ole muistaneet (rahat käytetään vain omiin lapsiin). Olisipa ollut kivaa, jos joskus jonkun toiveen olisi toteuttanut joku muu kuin me itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän