Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun uni ei tule

Vierailija
13.11.2018 |

Kun uni ei tule, niin mitä teette?
Olen turvautunut luontaislääkkeisiin ja tsopikloniin. Hirveitä pelkotiloja, jotka eivät halua mennä pois. Minua kiusataan myös, olen aika vanha ja sitä on jatkunut lapsuudesta saakka. Helposti ihmiset löytävät kyykytettävän. En oikein osaa antaa rennosti ja napakasti takaisin. Olen ehkä hieman oppinut, enkä aina välitä mitä toiset ajattelevat - ainahan ne luulevat olevans aoikeassa.

Niin, lääkitystä luontaistuotteita: valeriaanaa, melissaa, humalaa, laventelia ja melatoniinia. Nyt viimeisimpänä illan ja yön uneen kärsimyskukka ekstraktia.

Mitä te käytätte?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuijanukutusta jo vuosikymmeniä.

Vierailija
2/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko muka oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nykyään toimivat keinot: Valeriana (Dormiplant tabletit) + Aswhagandha rauhoittava yrtti

Sitten nukkumaan mennessä Calm meditaatioappista unisatu päälle. En helposti saa nukuttua jos on ihan hiljaista, alkaa ajatukset kiertää ja tulla epämääräistä pelkoa. Nuo sleep storyt on auttaneet tähän ihan valtavasti. Usein kuuntelen samoja suosikkisatuja, koska ne jo tuntee ja on hyvää kokemusta että ne auttavat. Suosikkini on sellainen jossa leppoisa naisääni kertoo luontoääniä taustalla havaijin maisemista ja kävelystä rannalla ja viidakossa.

Vierailija
4/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen vuorokausirytmi, kirkasvalolamppu ja illalla huoneen pitäminen hämäränä auttaa.

Vierailija
5/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että luet kirjaa Miina ja Manu kierrättävät. Takaan, ettei nukahtamisvaikeuksia ole enää koskaan.

Vierailija
6/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen illalla jotain rentouttavaa kirjaa. Jos uni ei tule 15-30 min sisällä, nousen sängystä ja alan tehdä jotain tylsää kuten siivoilen väsyneenä. Sitten palaan sänkyyn.

Vierailija
7/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto rentouttaa. Ap vois myös jhyötyä terapiasta.

Vierailija
8/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että luet kirjaa Miina ja Manu kierrättävät. Takaan, ettei nukahtamisvaikeuksia ole enää koskaan.

Hauska :D Tuolla Calm appissa on myös näitä tylsiä tarinoita. Esim. eräässä unelias miesääni lukee 40 minuuttia GDPR:ää eli EU:n tietoturvalakia. Toisessa luetaan tarkkaa kasvitieteellistä kuvausta jostain Sequoia suvun puusta. 

Itselleni nuo tylsät jutut ei kyllä oikein toimi, koska ne käyvät ärsyttämään, ja ärsyyntyneenä ei nukuta. Mulle täytyy olla sellainen joka vetoaa mielikuvitukseen, niin että voin kuvitella olevani sisällä siinä tarinassa ja sitten jatkaa siitä uneen. 

Vierailija
9/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa pelkotiloistanne niin ehkä ne laukeavat pois stressaamasta. On hyvä saada perspektiiviä omiin ajatuksiin niin voi nähdä ne uudessa valossa ja kokea ne jopa turhiksi.

Vierailija
10/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutelkaa pelkotiloistanne niin ehkä ne laukeavat pois stressaamasta. On hyvä saada perspektiiviä omiin ajatuksiin niin voi nähdä ne uudessa valossa ja kokea ne jopa turhiksi.

Ei auta. Tiedän itsekin pelkotilani täysin epärationaalisiksi ja turhiksi, eikä se mitenkään estä niitä tulemasta. Pelkään esim. ufoja ja henkiolentoja vaikken edes usko sellaisiin. Samoin pelkään äkkikuolemaa ja sekoamista.

Vierailija
11/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten valitin hyvälle ystävälle stressiä ja univaikeuksia, hän kehoitti juomaan kupillisen lämmintä kaakaota ennen nukkumaanmenoa. Kun kuppi on tyhjä, valot pois ja pehkuihin. Tämä neuvo toimii itselläni tosi hyvin. En tee tätä joka ilta, vaan ainoastaan silloin, kun on univaikeuksia.

Vierailija
12/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaljaa. 4-6 isoa kaljaa auttaa minut aina nukahtamaan. 

Vierailija
13/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvittelisin että tuo peiton paino auttaisi nukkumaan. Itse nukun tämän yön erittäin kevyellä ja halvalla tilapäispeitolla johon en edes lakanaa laittanut. Melkein joudun pitelemään kiinni ettei tämä putoa päältä. Lakanasta olisin saanut vähän lisäpainoa mutta koska vain tämä yö niin en jaksanut. Oma peittoni on pesussa. Miten pirussa saan unta! Per ke le.

Vierailija
14/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyin hotellissa ja peitto oli raskaampi kuin omani. Nukahdin todella nopeasti.

Vierailija
15/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa, että syön ison banaanin tai kaksi pienempää noin puoli tuntia ennen sänkyyn menoa.

Vierailija
16/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni painopeitto olisi ihan tosi ahdistava ajatus. Yleensä potkin kaikki peitot päältäni pois kun ahdistaa, tuntuu että ne painaa kasaan enkä saa henkeä.

Vierailija
17/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten valitin hyvälle ystävälle stressiä ja univaikeuksia, hän kehoitti juomaan kupillisen lämmintä kaakaota ennen nukkumaanmenoa. Kun kuppi on tyhjä, valot pois ja pehkuihin. Tämä neuvo toimii itselläni tosi hyvin. En tee tätä joka ilta, vaan ainoastaan silloin, kun on univaikeuksia.

Itse asiassa joillakin herkkäunisilla kaakaon sisältämä kofeiini vaikeuttaa unen saamista. Sen takia esim. Tummaa suklaata ei kannata syödä illalla, jos on kofeiiniherkkä.

Vierailija
18/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä vakavaa kun ei pysty nukkumaan riittävästi.

Vaikka minulla ei olisi edes stressiä niin uni jättää tulematta. Muutama tunti yössä ei riitä, muistamattomus ja keskittymishäiriöt ovat seurausta.

Vierailija
19/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa nukahtamisvaikeuksiin lihasrelaksantti tai jopa burana.

Tosin yleensä nukahdan helposti, mutta herään aamuyöllä. Siihen auttaa aika hyvin pitkävaikutteinen melatoniini. Jos herään keskellä yötä, niin nousen ylös ja menen olkkariin lukemaan jotain tylsähköä lehteä tai kirjaa. Opettelin myös aikaistamaan nukkumaanmenoa tunnilla.

Näillä toimenpiteillä olen alkanut nukkua paljon paremmin kuin aiemmin. 

Vierailija
20/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sellainen ongelma, että nukahdan kyllä suht helposti mutta herään aina n. 2 tuntia ennen heräämistä. todella ärsyttävää, koska tiedän että saisin vielä nukkua mutta uni ei vaan tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan