Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2018 influenssarokotuksen haittavaikutukset

Vierailija
13.11.2018 |

Oletko saanut rokotuksesta jotain haittaa? kuumetta? tai kipuja? Mietin, että otanko ollenkaan

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakan tullut mitään oiretta, nyt viikko rokotuksesta.

Vierailija
2/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa otettiin rokotus, ei mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mulle mitään, miehellä puolestaan oli käsivarsi muutaman päivän jonkin verran kipeä.

Vierailija
4/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistoskohta oli arka yön yli.

Vierailija
5/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mitään. Kuukausi sitten otin rokotteen.

Vierailija
6/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihassärkyjä, samanlaisia kuin kuumeessa. Alkoi pistopäivän iltana ja kesti vuorokauden. Särkylääkkeillä helpotti.

Vierailija
7/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut eikä ole ongelmia ollut lukuunottamatta aikoinaan sairastettua possunuhaa. Sillon kyllä olin niin paskana että luulin loppuni koittaneen.

Vierailija
8/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään haittoja tullut. Enempi haittoja tulee, jos satun saamaan influenssan. Viimeksi 2 viikkoa kuumeessa ja neljä toipuessa. Eli 6 viikkoa 'pois pelistä'.

Vierailija
9/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päivällä otin, olin jo unohtanut koko piikin ennen kuin äsken näin tämän otsikon, joten ei ainakaan vielä mitään.

Vierailija
10/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin rokotuksilla. Joka vuosi ollaan käyty. Miehelle ei koskaan ole tullut mitään haittoja, minulla on joka vuosi rokotuksen jälkeen olkavarsi arkana muutaman päivän.

Vierailija
11/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut. En kuulu riskiryhmään. Rokotteen haittoja on listattu 7.

1. Guillain-Barre-syndrooma on harvinaisin, tuhoaa hermostoa.

2. Huimausta ja pyörtyilyä.

3. Kuumetta.

4. Kutinaa pistoalueella tai koko kehon kutinaa.

5. Kiputuntemuksia.

6. Punaisuutta tai turvotusta pistosalueella.

7. Lihaskipua.

Lähde: CDC.

hei!

CDC:n, THL:n tai lääkeyhtiöiden haittavaikutuslistat eivät sisällä oleelisimpia haittavaikutuksia. Esimerkiksi Pandemrix:in haittavaikutuslistassa ei ollut mainintaa narkolepsiasta

nuo mitä luetellaan on vain vähäisiä haittoja

Harvinaisia on varmaan niin vähän, ettei niitä luetella? Tuo lista on kuitenkin virallinen lista ja vastaa otsikon kysymykseen. Niitä voi jollain todennäköisyydellä odottaa osuvan kohdalle.

Vierailija
12/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume, lihassärky ja hirvittävä päänsärky keskellä yötä. Olin 4 vrk todella sairas, mutta päivystyksestä todettiin, että ei kannata tutkia sen enempään, rokote aiheuttaa tuollaista. Nyt on kulunut 2 vko eikä rokotuskäsi vieläkään tunnu terveeltä, sormet turpoavat ja kättä särkee.

Vierailija
13/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään haittoja tullut. Enempi haittoja tulee, jos satun saamaan influenssan. Viimeksi 2 viikkoa kuumeessa ja neljä toipuessa. Eli 6 viikkoa 'pois pelistä'.

Juuri näin on asia. Muutama vuosi sitten olin ensin influenssan takia kovassa kuumeessa viikon, jälkitautina paha keuhkoputkentulehdus joka kesti pari viikkoa, viikko toipilaana siihen päälle. Kuukauden verran siinä sairastin, ja lääkäri totesi, että tältä olisit säästynyt jos olisit sen rokotuksen ottanut. No sen kokemuksen jälkeen olen ihan suosiolla ottanut rokotuksen.

Vierailija
14/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee aina pistoskohtaan pieni patti, joka on kosketuksesta kipeä useamman päivän. Viikossa kipu lakkaa, mutta patti saattaa pysyä kuukaudenkin.

Joka kerta, kun otan asian puheeksi terveysasemalla saan saman vastauksen: "ei sen pitäisi niin käyttäytyä!".

Vierailija
15/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin on asia. Muutama vuosi sitten olin ensin influenssan takia kovassa kuumeessa viikon, jälkitautina paha keuhkoputkentulehdus joka kesti pari viikkoa, viikko toipilaana siihen päälle. Kuukauden verran siinä sairastin, ja lääkäri totesi, että tältä olisit säästynyt jos olisit sen rokotuksen ottanut. No sen kokemuksen jälkeen olen ihan suosiolla ottanut rokotuksen.

Voit tehdä lääkäristä saman tien ilmoituksen Valviraan. Rokotteen teho on ollut viimeiset kaksi vuotta todella heikko, keskimäärin 30% luokkaa. Eli rokote ei anna 100% suojaa. Näppisääntö on se, että noin 6/10 voi siitä saada jonkinlaista suojaa.

Vierailija
16/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapselle tuli nenäsuihkeesta kahden päivän korkea kuume.

Vierailija
17/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ajan oli kuumeinen olo: lihaksia ja niveliä särki, vilutti ja paleli ja väsytti. Kuume ei kuitenkaan noussut. Särkylääke auttoi. Käsi oli vähän kipeä. Oireet meni päivässä ohi.

Vierailija
18/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksessa harmittaa lähinnä se ettei joukkorokotuksia ole kaikille halukkaille, vain riskiryhmille. Perheestämme kukaan ei ole rokotukseen oikeutettu, mutta olisi kauheaa sairastua ja haluaisin suojata vauvaamme. En ymmärrä miksi vauvaperheille ei rokotetta anneta.

Vierailija
19/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksessa harmittaa lähinnä se ettei joukkorokotuksia ole kaikille halukkaille, vain riskiryhmille. Perheestämme kukaan ei ole rokotukseen oikeutettu, mutta olisi kauheaa sairastua ja haluaisin suojata vauvaamme. En ymmärrä miksi vauvaperheille ei rokotetta anneta.

Onhan se vauva oikeutettu, tai jos se on alle 6kk niin sitten te ootte oikeutettu, neuvolasta saa.

Vierailija
20/93 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole sairastunut vaikka en ole rokotusta ottanut. En ole tekemisissä epähygieenisten ihmisten kanssa. Kyllä sen huomaa ketkä eivät käsiään paljon pese.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän