Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudelleenkouluttautuvalle naiselle tyrkytetään aina hoitoalaa miltei ainoana vaihtoehtona?

Vierailija
13.11.2018 |

Tai sosiaalialaa. Eikö 30-40v naiselle ole enää mitään käyttöä muilla aloilla? Helvetti sentään.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 lisää, että en ole enää lapsentekoiässä, enkä jää kotiin enää hoitamaan sairasta lasta. Nyt on vientiä työmarkkinoilla niin paljon kuin ehtii tehdä, ja palkkaa saa pyytää. Tehkää lapset nuorena niin pääsette tähän aikaisemmin.

Vierailija
42/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin muuten työkkärissä suoraan, että jos mulle hoitoala on vaihtoehto, sitten on its ari ihan varteenotettava vaihtoehto, koska en todellakaan sovellu. Eivät sanoneet vastaan, kun sanoin hakevani insinöörialalle. Kouluttauduin siis osin työttömyyskorvauksella. t. se raksainssi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta helkutissa lähihoitajiksi ja kunta tai kaupunki työllistää niin saavat saikuttaa rauhassa.

Vierailija
44/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentajana on yllättävänkin paljon naisia. Tulee työn kautta vastaan. T. se raksainssi. Ihan hyvä ala, jos on kädentaitoja. Sähköasentajalla pitää olla vakaat kädet. 

Vierailija
45/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhaketoimiston virkailijoiden ammattitaito riitä pidemmälle. Itse pitää ottaa härkää sarvista kiinni, jos aikoo saada jotain aikaiseksi.

Vierailija
46/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin yt-neuvotteluissa työttömäksi, pitkältä uralta media-alalta 52 vuotiaana ja te -toimisto patisti minut lähihoitajaksi, karenssin uhalla. Kävin koulun Diakissa helsingissä, inhosin työharjoitteluita, sain kuitenkin lähihoitajan pätevyyden. Tein 2 lyhyttä sijaisuutta vanhusten hoivapaikoissa. En ole sopiva alalle, inhoan eritteitä, olen epäsosiaalinen, inhoan kosketusta vieraan ihmisen kanssa ja en ole empaattinen. Minun kaltaisiani pakoitetaan lähihoitajiksi, te-toimiston käskystä.

Ottaisin mieluummin karenssin kuin tuon. En vain pystyisi lähihoitajaksi ja tuntisin sen kouluttautumisen, jos siihenkään pystyisin, olevan niin järjetöntä tuhlausta että en kykenisi siihen.

Ei minuakaan kiinnosta. Tuskinpa se hoitotyö ketään kiinnostaa, mutta se on ala, jossa tulevaisuudessakin löytyy töitä. Minä täytän jo 60 vuotta ensi vuonna ja aloitan lähihoitajaopinnot. Olen ollut sairauden takia (toispuolinen halvaus) pois työelämästä yli 10 vuotta. Mieluummin otan tuon opiskelupaikan kuin karenssin. Ennätän kuitenkin olemaan työelämssä vielä muutaman vuoden ennen kuin jään eläkkeelle (eläkeikäni on 64v 3kk).

Vierailija
47/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työssä ei varmaankaan tarvitse autoa. Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Ne nykyään vaaditaan melkein joka paikkaan. Minutkin koulutetaan lähihoitajaksi (olen 58v.)

Vierailija
48/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys: kannattaako lähihoitajaksi kouluttaa kuusikymppisiä?

Vierailija
49/49 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys: kannattaako lähihoitajaksi kouluttaa kuusikymppisiä?

Mieluummin koulutukseen kuin työttömänä olemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan