Olen tehnyt jännän havainnon pariskunnista! (Töissäni soitan pariskunnille, erikseen naiselle ja miehelle)
Työssäni siis soittelen pariskunnille, erikseen kummallekin. Todella usein on niin, että se pariskunnan mies on todella mukava (ainakin minulle). Ja nainen on puolestaan minulle erittäin *ittumainen suoraan sanottuna siinä puhelimessa. Mistä johtuu? Jännä juttu.
Kommentit (58)
Soitat työpäivän päättyessä kun mies makaa sohvalla odottamassa ruokaa ja nainen ei ehtisi sun kanssa puhua kun se kokkaa, siivoaa ja katsoo lasten läksyt kaikki yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen asiakaspalvelutyössä....joo miesasiakkaat on ystävällisempiä. En tiedä mistä johtuu. Varsinkin 50+ naiset ovat todella töykeitä ja täynnä omaa tärkeyttään. Tekevät myös valituksia eniten, vaikka usein kannattaisi katsoa peiliin...
Enemmin kuin huomaatkaan olet itse nainen 50+, ei kannata suhtautua omaan tulevaisuuteen noin negatiivisesti.
Asiakaspalvelussa olen kyllä huomannut että kuka tahansa ulkonäöstä riippumatta voi olla ilkeä ja kamala asiakas. Pahimmat huudot olen saanut nuorelta perheenäidiltä, mutta hän tuli pyytämään anteeksi jälkikäteen. Moukkamaista ja vähättelevää käytöstä olen saanut ehkä eniten n. 50+ miehiltä.
Mun mies ei ainakaan kuulu tohon ryhmään. On tyly ja nauttii, jos pääsee vähän näpäyttämään tai rähisemään :(
Miksihän mulla ei ole tällaisia kokemuksia miehistä ja naisista? Uliprovoa veikkaan minäkin. Olin pitkään puhelinasiakaspalvelutyössä, ja keskimäärin naiset ja miehet olivat asiakkaina hyvin samanlaisia, enimmäkseen kohteliaita ja yhteistyökykyisiä. Todella veemäisistä asiakkaista suurin osa oli miehiä, itse asiassa mieleen ei ole jäänyt yhtään todella epäkohteliasta naista, mutta ihan varmasti heitäkin oli (siitä on jo kauan, kun nuo hommat lopetin). Mutta ns. normaalissa kanssakäymisessä ei mitään havaittavaa eroa.
Yleensä asiakaspalvelijat ovat ystävällisempiä miehille. Ehkä pelkäävät vihaista miestä enemmän kuin vihaista naista, ja aloittavat siksi ystävällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minulle ilkeimpiä olivat nuorena kesätyöläisenä keski-ikäiset perheelliset miehet. Sitä kettuilun ja pätemisen määrää :/
Olen tehnyt saman havainnon. Olen ollut viimekesät töissä eräässä ravintolassa ja joka ikinen kesä pahimmat asiakaskontaktit ovat nimenomaan varhaiskeski-ikäisiä tai sitä vanhempia perheenisiä, yleensä vielä niin että koko muu perhe on läsnä kun mies yrittää läksyttää minua vääränlaisesta annoksesta tms. Viime kesänä sain annettua takaisin, kun jälleen tällainen v****pää tuli tärkeänä ja huutaen tekemään tilausta. Ihmettelin jo tilausta kirjoittaessani miehen tapaa eritellä epäselvästi annokseen kuuluvat lisukkeet ja palata muuttamaan aiempaa annostilausta ja vaihtaa juoma jne. Varmistin häneltä kahdesti että tilaus on oikeanlainen ja kirjoitin sen kahdelle lapulle joista toisen ojensin heti miehelle kuitin kanssa. Kun vein ruoan pöytään, alkoi tämä sättiä minua kuin vähä-älyistä, todella suureen ääneen, päätään pudistellen. "Ei hyvänen aika kun ei likka tajua". Siinä kohtaa sanoin TODELLA SELKEÄLLÄ äänellä että tavaappas se tilauslappusi, tismalleen tilauksenmukaiset annokset ovat herran nenän edessä. Olin niin ehdottoman selkeä ja puhuin lujasti että mies vain mutisi jotain ruokaansa ja kääntyi selin minuun penkillään, alkoi puhua perheelleen niitä näitä. Aloin siis tunnistaa nuo tapaukset jotka ilmeisesti vain egonsa takia halusivat aiheuttaa tilanteita joissa pääsee läksyttämään nuorta naista. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset, varsinkin jotka ovat liikkeellä perheensä + lastenlasten kanssa, ovat toinen hankala asiakasryhmä. Heihin toimii hymyilevä, mutta avoimen ylimielinen tyyli. Ärsyyntyvät ja hämmentyvät mutta eivät pysty vastaamaan menemättä henkilökohtaisuuksiin johon minä taas pystyisin työntekijänä puuttumaan erittäin napakasti ja nolaamaan naisen. "Kuulinko oikein, nyt on rouva sellainen tilanne että haen esimieheni paikalle, jatkapas hänen kanssaan. Siirtykää siksi aikaa tuohon jonon sivuun että pääseen palvelemaan muita asiakkaita".
Suomalaiset naiset ovat luonnostaan katkeria. Eli jos kuulostat mukavalta ihmiseltä, ottaa se usein pataan muita naisia Sama kauneudessa: jos olet sattunut syntymään puoleensavetäväksi, saat osaksesi katkeran kirpeää käyttäytymistä muilta. Ja auta armias, jos olet näitä molempia. ;D
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat luonnostaan katkeria. Eli jos kuulostat mukavalta ihmiseltä, ottaa se usein pataan muita naisia Sama kauneudessa: jos olet sattunut syntymään puoleensavetäväksi, saat osaksesi katkeran kirpeää käyttäytymistä muilta. Ja auta armias, jos olet näitä molempia. ;D
Mielenkiintoista! Tunnen paljon suomalaisia naisia, ja yksi harrastukseni on erittäin naisvaltainen (ratsastus). Tunnen harrastukseni kautta monia erilaisia naisporukoita, eikä kyllä katkeruus ole lainkaan määrittävä piirre. Mutta tiedätkö, kuka kuulostaa katkeralta? Sinä. Luepa viestisi.
28, toivottavasti tajuat vaihtaa alaa. Asiakaspalvelu ei kuulosta sinulle sopivalta.
Asiallisuus tehoaa aina, ylimielisyys harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minulle ilkeimpiä olivat nuorena kesätyöläisenä keski-ikäiset perheelliset miehet. Sitä kettuilun ja pätemisen määrää :/
Olen tehnyt saman havainnon. Olen ollut viimekesät töissä eräässä ravintolassa ja joka ikinen kesä pahimmat asiakaskontaktit ovat nimenomaan varhaiskeski-ikäisiä tai sitä vanhempia perheenisiä, yleensä vielä niin että koko muu perhe on läsnä kun mies yrittää läksyttää minua vääränlaisesta annoksesta tms. Viime kesänä sain annettua takaisin, kun jälleen tällainen v****pää tuli tärkeänä ja huutaen tekemään tilausta. Ihmettelin jo tilausta kirjoittaessani miehen tapaa eritellä epäselvästi annokseen kuuluvat lisukkeet ja palata muuttamaan aiempaa annostilausta ja vaihtaa juoma jne. Varmistin häneltä kahdesti että tilaus on oikeanlainen ja kirjoitin sen kahdelle lapulle joista toisen ojensin heti miehelle kuitin kanssa. Kun vein ruoan pöytään, alkoi tämä sättiä minua kuin vähä-älyistä, todella suureen ääneen, päätään pudistellen. "Ei hyvänen aika kun ei likka tajua". Siinä kohtaa sanoin TODELLA SELKEÄLLÄ äänellä että tavaappas se tilauslappusi, tismalleen tilauksenmukaiset annokset ovat herran nenän edessä. Olin niin ehdottoman selkeä ja puhuin lujasti että mies vain mutisi jotain ruokaansa ja kääntyi selin minuun penkillään, alkoi puhua perheelleen niitä näitä. Aloin siis tunnistaa nuo tapaukset jotka ilmeisesti vain egonsa takia halusivat aiheuttaa tilanteita joissa pääsee läksyttämään nuorta naista. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset, varsinkin jotka ovat liikkeellä perheensä + lastenlasten kanssa, ovat toinen hankala asiakasryhmä. Heihin toimii hymyilevä, mutta avoimen ylimielinen tyyli. Ärsyyntyvät ja hämmentyvät mutta eivät pysty vastaamaan menemättä henkilökohtaisuuksiin johon minä taas pystyisin työntekijänä puuttumaan erittäin napakasti ja nolaamaan naisen. "Kuulinko oikein, nyt on rouva sellainen tilanne että haen esimieheni paikalle, jatkapas hänen kanssaan. Siirtykää siksi aikaa tuohon jonon sivuun että pääseen palvelemaan muita asiakkaita".
Ihan loistavaa! Hyvä sinä! 😄 Onneksi joku osaa ja pystyy antamaan näille vähän takaisin.
Redditissä on alue nimeltään "I don't work here, lady", joissa kerrotaan lähinnä tarinoita siitä, miten kaupassa/missätahansa asiakas erehtyy kuvittelemaan toista asiakasta työntekijäksi ja huutaa naama punaisena kiroillen ja sättien kun ei asiakaspalvelua yllättäen saakaan. Tarinoita lukemalla huomaa nopeasti, että tuo "lady" ei ole tuossa ihan sattumalta, vaan valtaosa tarinoista kertoo tosiaan keski-ikäisistä naisista riehujina.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, mä olen mukava ja ystävällinen, sekä puoleensavetävä, miehet juoksee perässä ja monta kertaa ihmettelevät että "näköiseni" on niin maat jalassa tyyppiä. Näin itsekehuna;) . Ei mua naiset kohtele tietääkseni sen vuoksi huonommin, ihan yhtä ystävällistä käytöstä saa heiltä niin ystävinä, työkavereina kuin asiakaspalvelutilanteissa, kuin miehiltäkin. Joku ihmetteli työtä jossa pitää soittaa erikseen kummallekin puolisolle. Itse olen tällaisessa työssä, ei kuitenkaan mitään myyntityötä tai kiinteistövälitystä tms. Kyllä pahin huutaja oli kerran puhelimessa mieshenkilö, yhtä ilkeitä tai mukavia osaavat olla naiset sekä miehet. Tuota työtä olen kuitenkin pari vuotta tehnyt, siinä olisi kyllä huomannut jos toinen sukupuoli olisi erityisen hankalaa. Koko keskustelulla on näköjään jotain naisten haukkumista haettu. Sukupuoli ei määritä ihmisten mukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä, jos mies tulee lääkärin vastaanotolle, vaimo tulee yleensä mukaan ja tietää paremmin miehet vaivat. Mies on kiltisti hiljaa.
Aha. En ole kertaakaan ollut mieheni kanssa lääkärissä, toisin kuin mies änkesi joka kerran vastaanotolle mukaan kun olin paksuna.
Vierailija kirjoitti:
Toisinpäinkin:
Olin lapseni kanssa sairaalan osastolla. Oli mielenkiintoista huomata kuinka eri tavoin hoitajat kohtelivat muiden potilaiden äitejä ja isiä. Isille oltiin ystävällisiä ja palveluhenkisiä, äideille kylmiä ja tiukkoja. Esim. jos sairas lapsi ei syönyt sairaalan ruokaa, äidille tiuskastiin, että kyllä pitää syödä että tervehtyy. Isälle sanottiin, että haluaisikohan se lapsi vaikka jäätelöä ruoan tilalle.
Jostain syystä kuvitellaan edelleen, että isät eivät kasvata lapsiaan...
Vierailija kirjoitti:
Redditissä on alue nimeltään "I don't work here, lady", joissa kerrotaan lähinnä tarinoita siitä, miten kaupassa/missätahansa asiakas erehtyy kuvittelemaan toista asiakasta työntekijäksi ja huutaa naama punaisena kiroillen ja sättien kun ei asiakaspalvelua yllättäen saakaan. Tarinoita lukemalla huomaa nopeasti, että tuo "lady" ei ole tuossa ihan sattumalta, vaan valtaosa tarinoista kertoo tosiaan keski-ikäisistä naisista riehujina.
Ihan sattumaa naisvihasivustolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä, jos mies tulee lääkärin vastaanotolle, vaimo tulee yleensä mukaan ja tietää paremmin miehet vaivat. Mies on kiltisti hiljaa.
Sama tulos, kun mietin kokemuksia omalta työuralta.
Iso osa miehistä on jäänyt emännän tossun alle, suorastaan kynnysmatoksi. Vaimo määrää ja päättää kaikesta. Mies alistuu ja kärsii tai on nyhverö, joka ei osaa pitää puoliaan.
Ei nämä miehet alistu, vaan ihan tietoisesti jättäytyvät lapsen asemaan. Siinä sitten vaimo toimii, kuin äiti lapsensa kanssa. Sanoo, että ”kokeiltaisiinko yhtä suurempaa kokoa”? ”Otetaan tämä punainen, kun se sopii niiden sinisten housujen kanssa”.
Mitä se kertoo miehestä, joka muutenkin ihan pikkujuttuja takia, joutuu menemään yhdessä vaimon kanssa vaikka ostoksille?
Vai uskotko, että jossain rautakaupassakin naiset päättävät mikä porakone ostetaan? Eipä noiden kauppojen myyjät valita tuollaisesta tossumiehestä.
Kyllä se on niin, että sitä mitä mies ei oikein tykkää tehdä, niin sen hän delegoi naiselle ja on siihen itse ihan tyytyväinen vaikka kaupassa näyttääkin reppanalta tai toisinsanoen isokokoiselta pojalta, joka shoppailee maksavan äitinsä kanssa.
Soitat sukupuolitautipolilta ensin miehelle testitulokset ja hoito-ohjeet, ja sitten kun mies ei uskalla kohdata asiaa itse niin soitat hänen puolestaan seuraavaksi naiselle "eräs asiakkaamme nimesi teidät aiemmaksi seksikumppanikseen, minkä johdosta soitamme että teillä saattaa olla kuppa" -puhelun.
Toisinpäinkin:
Olin lapseni kanssa sairaalan osastolla. Oli mielenkiintoista huomata kuinka eri tavoin hoitajat kohtelivat muiden potilaiden äitejä ja isiä. Isille oltiin ystävällisiä ja palveluhenkisiä, äideille kylmiä ja tiukkoja. Esim. jos sairas lapsi ei syönyt sairaalan ruokaa, äidille tiuskastiin, että kyllä pitää syödä että tervehtyy. Isälle sanottiin, että haluaisikohan se lapsi vaikka jäätelöä ruoan tilalle.