Olen tehnyt jännän havainnon pariskunnista! (Töissäni soitan pariskunnille, erikseen naiselle ja miehelle)
Työssäni siis soittelen pariskunnille, erikseen kummallekin. Todella usein on niin, että se pariskunnan mies on todella mukava (ainakin minulle). Ja nainen on puolestaan minulle erittäin *ittumainen suoraan sanottuna siinä puhelimessa. Mistä johtuu? Jännä juttu.
Kommentit (58)
Vi ttumaisin asiakas on mies yli 50v. Oon M 24 ihan katseenkestävä ja ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minulle ilkeimpiä olivat nuorena kesätyöläisenä keski-ikäiset perheelliset miehet. Sitä kettuilun ja pätemisen määrää :/
Olen tehnyt saman havainnon. Olen ollut viimekesät töissä eräässä ravintolassa ja joka ikinen kesä pahimmat asiakaskontaktit ovat nimenomaan varhaiskeski-ikäisiä tai sitä vanhempia perheenisiä, yleensä vielä niin että koko muu perhe on läsnä kun mies yrittää läksyttää minua vääränlaisesta annoksesta tms. Viime kesänä sain annettua takaisin, kun jälleen tällainen v****pää tuli tärkeänä ja huutaen tekemään tilausta. Ihmettelin jo tilausta kirjoittaessani miehen tapaa eritellä epäselvästi annokseen kuuluvat lisukkeet ja palata muuttamaan aiempaa annostilausta ja vaihtaa juoma jne. Varmistin häneltä kahdesti että tilaus on oikeanlainen ja kirjoitin sen kahdelle lapulle joista toisen ojensin heti miehelle kuitin kanssa. Kun vein ruoan pöytään, alkoi tämä sättiä minua kuin vähä-älyistä, todella suureen ääneen, päätään pudistellen. "Ei hyvänen aika kun ei likka tajua". Siinä kohtaa sanoin TODELLA SELKEÄLLÄ äänellä että tavaappas se tilauslappusi, tismalleen tilauksenmukaiset annokset ovat herran nenän edessä. Olin niin ehdottoman selkeä ja puhuin lujasti että mies vain mutisi jotain ruokaansa ja kääntyi selin minuun penkillään, alkoi puhua perheelleen niitä näitä. Aloin siis tunnistaa nuo tapaukset jotka ilmeisesti vain egonsa takia halusivat aiheuttaa tilanteita joissa pääsee läksyttämään nuorta naista. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset, varsinkin jotka ovat liikkeellä perheensä + lastenlasten kanssa, ovat toinen hankala asiakasryhmä. Heihin toimii hymyilevä, mutta avoimen ylimielinen tyyli. Ärsyyntyvät ja hämmentyvät mutta eivät pysty vastaamaan menemättä henkilökohtaisuuksiin johon minä taas pystyisin työntekijänä puuttumaan erittäin napakasti ja nolaamaan naisen. "Kuulinko oikein, nyt on rouva sellainen tilanne että haen esimieheni paikalle, jatkapas hänen kanssaan. Siirtykää siksi aikaa tuohon jonon sivuun että pääseen palvelemaan muita asiakkaita".
Oon aina asiakaspalvelijoille kiltti (tai neutraali), mutta jos kuulisin, että aspa tylyttää jotakuta huonosti käyttäytyvää siten että esim. "napakasti nolaa" tms. mistä rehentelit, en tulisi putiikkiisi tai mikä hampurilaispaikka nyt sitten kyseessä olikaan, toiste. Hyvä idea, ettet ala itse setviä ja riidellä vaan pyydät esimiehen ja jatkat muiden asiakkaiden palvelemista, mutta voit varmaan tehdä sen syrjään ohjaamisen hienotunteisesti? Muuten jonoa nolottaa sekä sen huonosti käyttäytyvän ihmisen että herneen nenään vetäneen aspan puolesta.
Nainen on naiselle susi. Miksi? Miksi teille on niin tärkeää saada painaa se toinen nainen maan rakoon jos vain mahdollisuus tarjoutuu?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi. Miksi? Miksi teille on niin tärkeää saada painaa se toinen nainen maan rakoon jos vain mahdollisuus tarjoutuu?
Missä piireissä oikein liikut? En ole eläessäni törmännyt tällaiseen :O
Eikä tämä liity myöskään aloitukseen mitenkään.
Jos soitat kotiin, naisella on todennäköisesti tuhat rautaa tulessa, ruuanlaittoa, pyykinpesua, siivousta, mies makoilee sohvalla ja lukee sanomalehteä. Kummalla on paremmin aikaa jutella puhelinmyyjän kanssa, kysyn vaan. Ainakin meillä mies jaksaa jaaritella joka ikisen lehtimyyjän kanssa tooooodella pitkään.
Jaa ap soittelee jostain rahastohuijausfirmasta ja koittaa bookata tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä, jos mies tulee lääkärin vastaanotolle, vaimo tulee yleensä mukaan ja tietää paremmin miehet vaivat. Mies on kiltisti hiljaa.
Ei sulla käynyt mielessä että siellä kotona mies valittaa vaivojaan alituiseen mutta lääkärille ei sitten uskalla puhua? En väitä tietäväni miehen vaivoja paremmin mutta toki tahdon kuulla ja ymmärtää mitä hoitoa mies saa, itse hän on niin toivonut ja halunnut. En minä halua olla holhooja aikuiselle miehelle. Eikä kyseessä ole mikään helposti hoidettava sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä asiakaspalvelijat ovat ystävällisempiä miehille. Ehkä pelkäävät vihaista miestä enemmän kuin vihaista naista, ja aloittavat siksi ystävällisemmin.
Itse aspana antaisin vinkin jos olet tekemisissä oletettavasti pariskunnan kanssa, ole miehelle ystävällinen, mutta naiselle vielä hunajaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä asiakaspalvelijat ovat ystävällisempiä miehille. Ehkä pelkäävät vihaista miestä enemmän kuin vihaista naista, ja aloittavat siksi ystävällisemmin.
Itse aspana antaisin vinkin jos olet tekemisissä oletettavasti pariskunnan kanssa, ole miehelle ystävällinen, mutta naiselle vielä hunajaisempi.
Jos siis olet itse nainen!
Vierailija kirjoitti:
Work on your people skills, woman.
Tämä. Kyse on vain asiakaspalvelutaidoista.
Itse keskustelen viikoittain tunteja puhelimessa asiakkaiden kanssa - en ole kohdannut ilmiötä. Veemäiset asiakkaat on asia erikseen.
Jos on todellisuudessa hyvä asiakaspalvelija, osaa puhua asiakkaalle kuin tämä haluaa hänelle puhuttavan. Ihmistyypit oppii tunnistamaan ja kärttyisenkin kuuloinen ihminen voi puhelun lopuksi olla iloinen.
Harjoitus tekee mestarin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat luonnostaan katkeria. Eli jos kuulostat mukavalta ihmiseltä, ottaa se usein pataan muita naisia Sama kauneudessa: jos olet sattunut syntymään puoleensavetäväksi, saat osaksesi katkeran kirpeää käyttäytymistä muilta. Ja auta armias, jos olet näitä molempia. ;D
Mielenkiintoista! Tunnen paljon suomalaisia naisia, ja yksi harrastukseni on erittäin naisvaltainen (ratsastus). Tunnen harrastukseni kautta monia erilaisia naisporukoita, eikä kyllä katkeruus ole lainkaan määrittävä piirre. Mutta tiedätkö, kuka kuulostaa katkeralta? Sinä. Luepa viestisi.
Jospa siellä sinun harrastusporukassa ei liiemmin esiinny mukavia ja/tai puoleensavetäviä naisia? :D
Miesten ja naisten erilaisuus tai käyttäytyminen on usein erilaista ja se näkyi sairaalassa. Mistä se johtuu, sitä voi kysyä? Olen eläkkeellä ( esh) ja totesin ja totesimme työkavereiden kesken sen, että miespotilaat olivat voittopuolisesti tyytyväisempiä ja kiitollisempia potilaita ja hoidettavia. Akuuttisairaanhoidon puolella. Nämä kokemukset tulivat kymmenien vuosien aikana. Kaikki potilaat olivat samanarvoisia ja heitä hoidettiin mahdollisimman hyvin ja työmoraali oli korkea. Siitä saimme erityiskiitosta mm. työtovereilta, lääkäreiltä ja tietysti miespotilailta, joskus toki naispotilailtakin. Haikea olo on usein, kun muistelen työtovereita ja niitä aikoja. Aina oli mukava tunne mennä töihin.
Olisi mielessä monia yksityiskohtiakin esittää erilaisuudesta, mutta jääköön. Sanottakoon se, että ikäryhmässä yli 50 - vuotiaat erot näkyivät selvimmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen tyytyväinen, kun miestäni palvelee esim vaateostoksilla ammattitaitoinen ja miellyttävä naismyyjä. Jättäydyn tarkoituksella kauemmaksi.
Kiva saada toisen naisen näkemys mieheni pukeutumiseen. Monesti voittaa omat lukkiutuneet, sillä saan uusia ideoita.
Minä taas en missään nimessä yleensä halua sen myyjän mielipidettä, heillä kun on kuitenkin tavotteena saada vaate myydyksi sopi se sitten käyttäjälleen tai ei. Eikä se myyjä voi tietää kerta näkemältä minkä tyylinen joku henkilö on ja millaiseen käyttöön vaate tulee. Sitapaitsi myyjän näkemys jonkun tyylin suhteen on pitkälti samanlainen henkilöstä riippumatta, joten voit olla varma että kuuntelemalla myyjää tulee miehesi tyylillä varustettuja miehiä vastaan kadulla yhtenään.
Ainut mihin myyjältä voi saada päteviä neuvoja on vaatteen malliin, istuvuuteen ja oikeaan kokoon liittyvissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minulle ilkeimpiä olivat nuorena kesätyöläisenä keski-ikäiset perheelliset miehet. Sitä kettuilun ja pätemisen määrää :/
Olen tehnyt saman havainnon. Olen ollut viimekesät töissä eräässä ravintolassa ja joka ikinen kesä pahimmat asiakaskontaktit ovat nimenomaan varhaiskeski-ikäisiä tai sitä vanhempia perheenisiä, yleensä vielä niin että koko muu perhe on läsnä kun mies yrittää läksyttää minua vääränlaisesta annoksesta tms. Viime kesänä sain annettua takaisin, kun jälleen tällainen v****pää tuli tärkeänä ja huutaen tekemään tilausta. Ihmettelin jo tilausta kirjoittaessani miehen tapaa eritellä epäselvästi annokseen kuuluvat lisukkeet ja palata muuttamaan aiempaa annostilausta ja vaihtaa juoma jne. Varmistin häneltä kahdesti että tilaus on oikeanlainen ja kirjoitin sen kahdelle lapulle joista toisen ojensin heti miehelle kuitin kanssa. Kun vein ruoan pöytään, alkoi tämä sättiä minua kuin vähä-älyistä, todella suureen ääneen, päätään pudistellen. "Ei hyvänen aika kun ei likka tajua". Siinä kohtaa sanoin TODELLA SELKEÄLLÄ äänellä että tavaappas se tilauslappusi, tismalleen tilauksenmukaiset annokset ovat herran nenän edessä. Olin niin ehdottoman selkeä ja puhuin lujasti että mies vain mutisi jotain ruokaansa ja kääntyi selin minuun penkillään, alkoi puhua perheelleen niitä näitä. Aloin siis tunnistaa nuo tapaukset jotka ilmeisesti vain egonsa takia halusivat aiheuttaa tilanteita joissa pääsee läksyttämään nuorta naista. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset, varsinkin jotka ovat liikkeellä perheensä + lastenlasten kanssa, ovat toinen hankala asiakasryhmä. Heihin toimii hymyilevä, mutta avoimen ylimielinen tyyli. Ärsyyntyvät ja hämmentyvät mutta eivät pysty vastaamaan menemättä henkilökohtaisuuksiin johon minä taas pystyisin työntekijänä puuttumaan erittäin napakasti ja nolaamaan naisen. "Kuulinko oikein, nyt on rouva sellainen tilanne että haen esimieheni paikalle, jatkapas hänen kanssaan. Siirtykää siksi aikaa tuohon jonon sivuun että pääseen palvelemaan muita asiakkaita".
Oon aina asiakaspalvelijoille kiltti (tai neutraali), mutta jos kuulisin, että aspa tylyttää jotakuta huonosti käyttäytyvää siten että esim. "napakasti nolaa" tms. mistä rehentelit, en tulisi putiikkiisi tai mikä hampurilaispaikka nyt sitten kyseessä olikaan, toiste. Hyvä idea, ettet ala itse setviä ja riidellä vaan pyydät esimiehen ja jatkat muiden asiakkaiden palvelemista, mutta voit varmaan tehdä sen syrjään ohjaamisen hienotunteisesti? Muuten jonoa nolottaa sekä sen huonosti käyttäytyvän ihmisen että herneen nenään vetäneen aspan puolesta.
Samaa mieltä. Urpolle asiakkaalle itse ojentaisin tilauslapun myös, mutta rauhallisesti ja ystävällisesti, asiakasta (ja itseäni) julkisesti nolaamatta, ja pyytäisin erittelemään mikä tilauksessa ei osunut kohdalleen. Sinänsä hyvä tapa tuo todistusaineiston säilyttäminen ja tarvittaessa käyttö😊
Aloitus kuulostaa keksityltä. Mikä ihmeen työ on sellainen, että siinä soitetaan pariskunnan kummallekin osapuolelle erikseen? Soittaako tää ihminen lehtimyyjänä ensin naiselle ja sitten tämän miehelle? Ja mistä hän tietää soittavansa puolisoille, koska nykyään monet pitää omat sukunimensä tai ei ole naimisissakaan keskenään.
Vaikka miten miettisin, en keksi työtä, jossa pitäisi erikseen haastatella kumpaakin puolisoa. Kenties perheneuvoja? Mutta heidän kanssaan ei keskustella puhelimessa.
Minun miehelle saa ap tulla soittamaan vaikka miten hunajaisella äänellä, mies on silkka asiaihminen. Ja antaa tulla kyllä täydeltä laidalta, jos asia niin vaatii, ottamatta huomioon onko siellä mies vai nainen toisessa päässä. Minulle itsellenikin on aivan sama, kumpaa sukupuolta asiakaspalvelija on. Tärkeintä on saada se palvelu.
Ei varmaan johdu siitä, että teillä sossuilla on sellainen arvomaailma, että mitä tahansa äiti on tehnyt se on väärin, samalla kun mitä tahansa se mies on tehnyt niin se on niiiin ihana ja yrittää kaikkensa.
Kumma juttu. Kyllä minulle naiset on ihan yhtä ystävällisiä puhelimessa. Johtuneeko puhetavasta tai muista (käytös)tavoista?
Naiset taitavat helpommin mennä tunteella tilanteisiin, miehet taas osaavat monesti ottaa rennommin. Olen kyllä huomannut, että naisten ei aina ole helppoa olla toiselle naiselle ystävällinen, mikä on jokseenkin outoa.
Mutta jos siirretään tilanne esimerkiksi liikenteeseen, niin kyllä veemäisin kuski on keski-ikäinen, tai tätä vanhempi äijä. Ja mitä hienompi, tai surkeampi auto on alla, sitä veemäisempi on käytös.