Te jotka peloissanne hoette raamattua satukirjaksi, miten selitätte monet todelliset ihmeet esim. lähetystyössä?
Joita ihmisille tapahtuu. Esimerkiksi se, että lähetystyöntekijä oli joutunut uhkaavaan tilanteeseen tiettynä hetkenä ja samana hetkenä hänen ystävä täällä Suomessa (yöllä) oli nähnyt tämän kasvot ja alkanut rukoilla.
Kaikki meni hvyin.
Kommentit (61)
Toiselle ihme on toiselle 4ässää pokerissa.Jos ihminen on sekaisin se löytää ihmeitä vaikka roskiksesta ja raamattu on paperinkierrätyskamaa,vaikka sen sivut onkin surkean ohuita
Miksi jonkun pitää herätä Suomessa rukoilemaan keskellä yötä? Eihän lehtikään putoa Jumalan tietämättä. Ei Hänelle tarvitse kertoa jonkun hädästä, koska Hän tietää kaiken. Jumala myös päättää pelastaako vai ei, ei siihen tarvita esirukoilijaa Suomessa. Välillä vain Hänen valintansa tuntuvat aika oudoilta. Ehkä suojelusenkeleilläkin on TES ja tunnit ovat tulleet täyteen väärällä hetkellä.
Ennemmin ihmettelen, kuinka peloissaan ihmisraukka on kun ottaa totuutena vuosituhansien aikana yksiin kansiin kerätyt sukuluettelot ja kansantarinat?
Voi hyvänen aika. Mitä tuohon nyt sanoisi...pieni lapsi uskoo tuollaisiin juttuihin, ei aikuinen ihminen. Ihmeitä voi tapahtua, mutta ei niillä ole Raamatun, kuvitteellisen Jumalan tai rukoilun kanssa mitään tekemistä.
Peloissanne? Mitähän ihmettä mahdat tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun pitää herätä Suomessa rukoilemaan keskellä yötä? Eihän lehtikään putoa Jumalan tietämättä. Ei Hänelle tarvitse kertoa jonkun hädästä, koska Hän tietää kaiken. Jumala myös päättää pelastaako vai ei, ei siihen tarvita esirukoilijaa Suomessa. Välillä vain Hänen valintansa tuntuvat aika oudoilta. Ehkä suojelusenkeleilläkin on TES ja tunnit ovat tulleet täyteen väärällä hetkellä.
Niin, no eikö se Jeesuskin sanonut että "rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella" ja rukoili myös itse Isää. En koe olevani Jumalan yläpuolella häntä arvostellakseni, itsekin olen hänen tekoaan.
Miks Jumala ylipäätään sallii pahan olemassaolon jos se on niin kaikkivoipa? En oo koskaan tätä ymmärtänyt. Miks pitää pelolla yrittää haalia jengiä uskoon ja sinne taivaiden valtakuntaan, miksei vaan suoraan laittanu kaikkia sinne paratiisiin ja tehny pahuutta ylipäätää mahdottomaksi?
No joo, murrosikäiset ja sellaisen henkiselle tasolle jääneet viitsivät vaahdota asiasta. Minä olen aidosti sekulaari; en välitä pätkääkään. Sinä saat lukea kirjaasi tai olla lukematta. Ole hyvä vain, kaikki käy.
Mä uskon kyllä johonkin, mutten Raamattuun, vaikka siinäkin on paljon asiaa. Uskon, että ihmisten välillä voi olla outoja yhteyksiä ja kaikki tosiaan on jotenkin kytköksissä keskenään.
En ikinä sanoisi Raamattua, Koraania tai mitään muutakaan satukirjaksi. En usko mihinkään sellaiseen täysin tai edes puoliksi, mutta käyn välillä lukemassa Raamattua yhden ystäväni luona ihan mielenkiinnon takia.
Pohjimmiltaan me luultavasti uskotaan ihan samoihin asioihin. Ihmisen mieli vain ei kykene ottamaan kaikkea kerralla, eikä meidän pidäkään ymmärtää kaikkea. Itse en ole koskaan pystynyt uskomaan sokeasti tai seuraamaan ketään, mutta mulla on omat tapani ja kokemukseni.
Pidän uskoa lahjana, koska usein se tuo ihmiselle paljon hyviä asioita, jos puhutaan nyt keskivertouskovaisesta.
Koko lähetystyökin on kyseenalaista toimintaa.Mennää valkonaamana opettamaan satuja,joita ei enään edes valkonaamat jaksa kuunnella .Siinä sivussa pidetään liian läheisiä kontakteja paikallisiin lapsiin/nuoriin.Aloittajan EI TODELLAKAAN kannata aloittaa hurskastelun,ettei sellaista tapahdu.On aina tapahtunut ja aina tulee tapahtumaan.
Jos Jumala on kaikki voipa ja kaikkivaltias, niin osaako hän tehdä niin ison kiven, että ei jaksa sitä itse nostaa?
Ei näitä ihmeitä ymmärrä, ennenkuin usko ja Pyhä Henki ne avaa ja näyttää.
Muistan kyllä itsekin, kuinka aiemmin kyseenalaistin kaiken enkä millään ymmärtänyt uskovaisia. Nykyään hyvinkin. Ja itsekin olen kokenut ihmeen. Kun kerron sen, uskosta osattomat eivät usko, luulevat että liioittelen tai valehtelen tai yrittävät selittää tapahtuneen jollain muulla. Mutta minä sen koin. Uskovat ystävät iloitsevat kanssani, Herraa kiittäen.
Vierailija kirjoitti:
Joita ihmisille tapahtuu. Esimerkiksi se, että lähetystyöntekijä oli joutunut uhkaavaan tilanteeseen tiettynä hetkenä ja samana hetkenä hänen ystävä täällä Suomessa (yöllä) oli nähnyt tämän kasvot ja alkanut rukoilla.
Kaikki meni hvyin.
Tuoko oli nyt se ihme? Entäpä ne kerrat kun ei ole rukoilu auttanut?
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon kyllä johonkin, mutten Raamattuun, vaikka siinäkin on paljon asiaa. Uskon, että ihmisten välillä voi olla outoja yhteyksiä ja kaikki tosiaan on jotenkin kytköksissä keskenään.
En ikinä sanoisi Raamattua, Koraania tai mitään muutakaan satukirjaksi. En usko mihinkään sellaiseen täysin tai edes puoliksi, mutta käyn välillä lukemassa Raamattua yhden ystäväni luona ihan mielenkiinnon takia.
Pohjimmiltaan me luultavasti uskotaan ihan samoihin asioihin. Ihmisen mieli vain ei kykene ottamaan kaikkea kerralla, eikä meidän pidäkään ymmärtää kaikkea. Itse en ole koskaan pystynyt uskomaan sokeasti tai seuraamaan ketään, mutta mulla on omat tapani ja kokemukseni.
Pidän uskoa lahjana, koska usein se tuo ihmiselle paljon hyviä asioita, jos puhutaan nyt keskivertouskovaisesta.
Jos kerran olet aloittanut lukemisen niin,mitäpä jos lukisit sen ajatuksella.Jos ymmärrät lukemaasi niin huomaat sukurutsautta,insestiä,mielisairautta ym. sen lisäksi juutalaisten suorittamat kansanmurhat ym hirmuteot
Kaikki uskonnot on tehty heikkojen yksilöiden ohjailemista varten. Osa ihmisistä tarvitsee aina jotain yliluonnollista mihin uskoa kun ei muuten selvitä elämässä. Tämä on faktaa. Raamattuakin on kirkko muokkailut milloin mitenkin mieleisekseen, että voidaan ohjailla ihmisiä.
Ei raamatussa mitään pelkäämistä ole. Kun on tarpeeksi hyvä mielikuvitus niin tuolaista tapahtuu ihan luonnonuskontojenkin parissa.
Silkka satukirja se edelleen on. Koita tajuta että sillä ei ole muiden kannalta väliä mitä jollekin sun tutulle tapahtuu. Eikä mitään tekemistä uskonnon kanssa, mielikuvituksen ja alitajunnan kanssa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet aloittanut lukemisen niin,mitäpä jos lukisit sen ajatuksella.Jos ymmärrät lukemaasi niin huomaat sukurutsautta,insestiä,mielisairautta ym. sen lisäksi juutalaisten suorittamat kansanmurhat ym hirmuteot
Raamatussa tosiaan kerrotaan historiaa(kin) kaunistelematta. Mutta ei missään käsketä tekemään niin/toistamaan näitä hirmutekoja. Lähinnä kerrotaan, mihin kansojen pahat teot johtivat.
Raamattu koostuu 66 ,kirjasta. On historiaa, runoutta, kirjeitä, sananlaskuja...
harhoilla