Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kotityö teillä on odottanut tekijäänsä jo vaikka kuinka pitkään?

Vierailija
13.11.2018 |

Onko viime jouluiset verhot edelleen pyykkikorin pohjalla?
Onko eteisen seinä odottanut maalipintaa 5 vuotta?
Onko uuni jo niin likainen, ettei sinne näe edes sisälle enää?

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat sisältä, uuni sekä Kylppäri plus sauna. Myös kodinhoitohuone pitäisi hinkata, koska kissa majailee siellä paljon.

Olen harkinnut siivoojan tilaamista pelkästään tuonne kylppäriin ja khh:seen. Oiskohan siinä mitään järkeä? Ei millään jaksaisi alkaa hinkkaamaan noita kaakeleita yms.

Vierailija
122/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keittiön kaappien tai lähinnä vaan yksi hylly pitäisi käydä läpi ja järjestellä. Pikku juttu, mutta yli vuoden jo ollut tehtävälistalla. Roskiskaappi on sellainen että joskus vain pyyhkäisen näkyvimmät liat. Perusteellista pesua se ei ole saanut vuoteen. Jääkaappia ei ole varmasti pesty kuukausiin.

Olin todella pitkään yhden lapsen yh ja aina oli koti siistinä. Sitten kun muutin miehen kanssa yhteen ja saimme kaksi lasta niin asia on muuttunut. Toki kotonamme on edelleen keskitasoa siistimpää. Tai ainakaan en ole vieraillut yhtä siistissä kodissa kertaakaan.

Mutta kun mies ei siivoa. Joudun nykyään siivoamaan monen ihmisen sotkut. Pienet lapset eivät osaa vielä siivota. Mutta yritys on kyllä täysi 10. Toivotaan, että auttavat isompanakin yhtä innokkaasti äitiään. Kaikenlaisia sisustukseen liittyviä juttuja täällä onkin sitten enemmän kesken tai aloittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialistat. Tuskin saadaan koskaan projektia maaliin.

Vierailija
124/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton jälkeen osa tavaroista tungettiin kaappiin pois silmistä; tietokoneen osia, kirjoja, vaatteita, työkaluja, sähkötarvikkeita.  Kahteen vuoteen en ole kaappia juuri availlut. Muuten koti siisti ja paikat järjestyksessä ja puhtaat.  Pitäähän yksi ongelmakohta olla, niin tuntee inhimillisyyttä.

Vierailija
125/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapin takaa imurointi. Inhoan sitä, mutta paloriskin takia täytyisi kerta vuoteen ainakin tehdä. Viime kerrasta 2,5v...No ennen joulua teen!

Kerran nostin jääkaapin paikoiltaan mutta ei sen takana ollut mitään siivottavaa, joten en ole sen koommin vaivautunut.

Vierailija
126/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju, jonka huomasin juuri, kun olin saanut vietyä lastenhuoneiden matot mattopesulaan. Se homma ei kauan kestänyt, mutta oli silti pari vuotta odottanut... 😊

Ikkunat tältä vuodelta myös pesemättä. Ensi keväänä uusi yritys.

Vierailija
127/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutilan lattian, seinien, yms. ja saunan pesu.

Vaatehuone.

Ylä- ja ala-varaston raivaus.

Akuutein siivouskohde on kuitenkin em. kylpyhuone. Aivan karmaa katsottavaa, vaikka muutoin elämme siististi. Millään en jaksaisi jynssäämistä aloittaa. Ei puhettakaan, että siivouspäivinä jaksaisin mitään muuta kuin kylppärin lattian imuroinnin ja pyyhkimisen tolulla. Enkä aina edes sitä. Saunatilat eivät pysy meillä siistinä, ei niin millään! Miten muilla?

(Vinkkejä otetaan vastaan!)

Vierailija
128/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuikkari.

Vierailija
129/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verhojen ompelu, uunin puhdistus ja lapsen pienten vaateiden raivaus jotka nyt odotavat tekijäänsä. Siivouskaapikin pitäisi siivota kun mies tunkee sinne tavaraa koko ajan mutta ei omille paikoilleen.

Vierailija
130/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessan peilikaapin loisteputki on palanut vuosi sitten :D Ei vaan olla saatu aikaiseksi lähteä ostamaan tai vastaavasti ollaan tultu kauppaan ja muistettu asia, mutta ei olla voitu ostaa, koska ei tiedetä mikä siihen sopii. Pitäisi olla se perkuleen putki mukana. Asia ei suuresti ole häirinnyt kun vessassa on myös kattovalo.

Viekää se autoon, onpahan mukana, jos sattuu muistumaan lampun osto mieleen.

Mä tein noin ja sain kun sainkin ostettua uuden parin kuukauden sisällä ;)

Mullakin wessan peilikaapin loisteputki rikki. Katossa ei ole muuta valoa.

Ratkaisin pulman muutaman kuukauden kuluttua ostamalla sellaisen pattereilla toimivan kosketuksesta syttyvän ja sammuvan valon.

Onhan siellä vähän pimeää joten olen nyt ostanut toisen patterivalon kun olin pattereitakin tarjouksessa.

Vierailija
131/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan wessan seinät ja lattiat pitäis pestä. Mikähän siinä on niin vaikeaa.

Ei ne näytä likaiselta mutta kun 3 vuotta on kaakelit olleet niin ehkä joku päivä

pesen.

Vierailija
132/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön kaappien päältä sen rasvakerroksen poistaminen.

Tiedän sen siellä tiedän olevan, mutta olen kamalan korkeanpaikankammoinen ja omaan surkean tasapainoaistin.

Lue laiska.

Sitten kun joskus olet saanut pestyä ne rasvakerrokset pois laita vaikka sanomalehtiä sinne kaappien päälle niin sitten jatkossa vain vaihdat puhtaat lehdet rasvaisten tilalle.

Vierailija
133/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lojuu lattialla kiinnittämättä mitä listoja.

Hyllyjä tai tauluja ei saa seinille.

5 vuotta tässä on odoteltu ihmettä kuin kuuta nousevaa, mutta mitään ei tapahdu.

Ja mies motkottaa kun on sekaista.

Totta helvetissä on sekaista kun talossa ei ole kaappeja eikä täällä saa edes hyllyjä seinille että saisi edes jotain säilytyspaikkoja.

Taulutkin vaan ovat lattialla kasassa kun ei niitä seinällekään saa.

Nyt on tilanne päällä palohälyttimien kanssa. Kaikki piippailevat muutaman minuutin välein, enkä minä yletä niitä ottamaan pois katosta. Pitää varmaan etsiä joku harjanvarsi jolla ne saisi tökittyä alas.

Pitää varmaan palkata joku remonttifirma kiinnityshommiin. Vaikka eipä tuo mies siitäkään tietenkään tykkää.

Vierailija
134/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuten siistiä, mutta riippunut naulakossa 3 kuukautta 2 paria tissiliivejä, jotka ripustin siihen kuivumaan. Juu, ei käy paljon vieraita täällä. :D

Kerran en pessyt vessaa 4 kuukauteen.

Vierailija
135/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upouusi bleiseri ollut silittämättä yli 2 vuotta :D Pistin siihen vielä melko paljon rahaa.

Onneksi on klassista mallia, ei mene vanhaksi. Saan ensi viikolla uuden höyryraudan, jos tulisi sitten vihdoin silitettyä se käyttökelpoiseen kuntoon.

Vierailija
136/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan wessan seinät ja lattiat pitäis pestä. Mikähän siinä on niin vaikeaa.

Ei ne näytä likaiselta mutta kun 3 vuotta on kaakelit olleet niin ehkä joku päivä

pesen.

Mulla uusittiin kylppäri neljä vuotta sitten eikä ole sen koommin seiniä pesty. Mitä niitä pesemään, kun ei näytä likaiselta.

Vierailija
137/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia säilyttää jotai kukkapurkkeja sängyn alla ? Miksei niitä voinut jättää sinne parvekkeelle säkissä ? Uunin lampun osto ei ketään konkurssiin vie

Vierailija
138/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanat oon vaihtanu viimeks 5 vuotta sitten..

Siallekkin vaihdetaan välillä pahnat.

Vierailija
139/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

klaus19 kirjoitti:

Pitäisikö teidän laiskojen yh-mammojen nostaa ne leveät perseet siitä kotisohvalta ja vaikka tehdä ne tekemättömät kotityöt? :) Ei ne häviä ulisemalla täällä palstalla jossa ihmisten äö on pienempi kuin kengän numero.

Niin että miesten ei tarvii tehdä mitään? Mä olen reissutyössä ja vain viikonloput kotona, siltikin meinaa kaikki kotityöt jäädä mulle. Mies elää kuin pellossa. Eipä sitä si jaksa itsekkään siivota ku toinen vaan sotkee.

Mulla ois kanssa uunin pesu ja ikkunoiden pesu prokkiksena, sitten kun on aikaa...

Vierailija
140/224 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martalle töitä kirjoitti:

Näitä lukiessa miettii miten patalaiskoja ämmiä täällää pyörii.

Jos samassa taloudessa asuu muitakin aikuisia, niin ei ole pelkästään naisten laiskuudesta kyse.

Just tämä, eletään paskan keskellä kun ei muutkaan tee ..periaatteesta pidetään kiinni vaikka kämppä mätänis, älyttömän lapsellista ja typerää. Siitä on turha toista syyttää jos omakin siisteys on syvältä, ihminen jota ei sotkut ja tekemättömät ahdista on luonteeltaan välinpitämätön ja epäsiisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi