Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puoliso olla asuntolainan takaajana?

Vierailija
12.11.2018 |

Ollaan ostamassa isompaa asuntoa. Itse olen ensiasunnon ostaja, joten olisi järkevää, että minä ostaisin talon yksin, jolloin ei tarvitsisi maksaa varainsiirtoveroa. Säästöjä minulla on jo riittävästi, mutta jos pankki vaatii lisäksi henkilötakauksen, niin voiko aviomies toimia takaajana. Hänellä lähes velaton okt, jota ei olla myymässä, vaan se jää vapaa-ajan asunnoksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin otettiin viime vuonna asuntolaina, ja meillä on henkilötakaajat, kaksi kappaletta.... Meillä ei ollut omia säästöjä kuin muutama tonni, siksi jouduimme pyytämään takaajat. Toki takaajamme talous tarkistettiin, että millä maksaa jos me emme pystykkään. Kiinnittivät meitä varten lohkon talostaan. Onneksi asuntolainamme on sen verran pieni kun asumme maalla, ja miehellä hyvät tulot, niin takaajillamme ei ole hätää. Otimme myös takaisinmaksu turvan kaiken varalta.

Vierailija
22/22 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin otettiin viime vuonna asuntolaina, ja meillä on henkilötakaajat, kaksi kappaletta.... Meillä ei ollut omia säästöjä kuin muutama tonni, siksi jouduimme pyytämään takaajat. Toki takaajamme talous tarkistettiin, että millä maksaa jos me emme pystykkään. Kiinnittivät meitä varten lohkon talostaan. Onneksi asuntolainamme on sen verran pieni kun asumme maalla, ja miehellä hyvät tulot, niin takaajillamme ei ole hätää. Otimme myös takaisinmaksu turvan kaiken varalta.

Eli teillä nimenomaan _ei ole_ pelkkää henkilötakausta, vaan takauksena toimii se kiinnitysosuus takaajien talosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi