Sukulaisten puheista...
Kuulin juuri, että sukulaiseni kantavat kovasti huolta lastenkasvatuksestamme ja minun jaksamisestani.
Hulluinta on se, että molemmat sukulaiset haukkuvat minua, mutta toinen siitä, että laitan lapsille liikaa rajoja, toinen siitä, ettei heillä ole ollenkaan rajoja...
Ja minun jaksamiseni kuulemma huolettaa, kun en osaa kuulemma arvioida voimavarojani. Kukaan ei kuitenkaan minulle ole hiiskahtanutkaan, että yrittäisin jotenkin liikoja. Juu, teen kyllä töitä jne. mutta niin varmaan useimmat 4- ja 6-vuotiaiden lasten vanhemmat.
Olisittekos te vetäneet herneen miten syvälle? Lapsettomia ihmisiä ovat molemmat, toinen nähnyt minun perhettäni ehkä yhteensä noin puoli tuntia koko tänä vuonna. Viime vuonna kerran elokuussa puoli tuntia ja tunnin verran joulukuussa. Silti siis "on syvästi huolissaan jne."
Kommentit (14)
että tulkaa kertomaan sitten kun teillä on lapsia, siihen asti pidätte ne paksut turpanne rullalla!! en todellakaan jättäisi sanomatta takaisin..
naura mieluummin. Tai pyydä ne auttamaan teille kotiin jos kerran ovat niin huolissaan.
ja mikä oli kertojan motiivi? hän saattoi myös värittää tarinaa..........
on ihan ulkopuolinen.
Minä kyllä vedin herneen aika syvälle!
Ap
ei ole ollut koulumenestyjä, minä olen, samoin mieheni.
Nyt sitten lasten kouluvalinnatkin ovat vääriä, ja harrastukset jne. 6-vuotiaalla neljän tunnin eskaripäivät ja yksi liikuntaharrastus, mutta nekin liikaa vaatimista. Jne.
Lapsi on oikeasti älykäs, kolmen psykologin testaamana todettiin koulukypsäksi etuajassa jne. mutta ei. Nämä tätöset tietävät parhaiten!
Sen voi katkaista ja olla vain välittämättä siitä. Juoruilija on sivistymätön moukka, jolla ei ole käytöstapoja.
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu", tapasi mummani sanoa ja tarkoitti sitä, että ihminen paljastaa itsestään paljon olemalla juoruilija. Jätä siis jutut omaan arvoonsa.
näihin ihmisiin? Minulle tuli sellainen olo, etten jaksaisi heitä enää tavatakaan. Ja joka kerta kun tapaan, tiedän, että puhelinlangat laulavat jälleen!
Kyse on minun sukulaisistani, ei miehen.
Ja sitten ehkä mainitsisin jossain sivulausessa siitä kun "ihmiset juoruilee mitä sattuu"... Mutta katkaisisin välit, elämä on liian lyhyt tuollaisiin pahan mielen aiheuttamiin ihmissuhteisiin. Ystävät saa valita ja tällaisessa tapauksessa kuin sinunveren ei tarvitse olla vettä sakeampaa...
Ihan turhia juttuja, eikä ole mitään tietoa paljonko jutusta on edes totta. Onko hänellä voinut olla mitään muuta motiivia kertomiseen kuin pahoittaa sinun mielesi?
ei hänellä ole mitään syytä värittää suuntaan tai toiseen. On todellakin ihan ulkopuolinen, neutraali taho.
Tiedän kyllä näiden sukulaisten olleenkin tämänsuuntaista mieltä, mutta lasten takia olen yrittänyt välejä pitää. Nyt kyllä oikeasti alkaa riittää.
Ap
välittää loukkaavia höpöhöpöjuttuja eteenpäin sinulle?
vaan kertoa.
Ja totta kai sukulaisten puheet loukkaavat enemmän kuin ihan ulkopuolisten! Ei kai minun niiden ulkopuolisten kanssa samoissa kemuissa tarvitse olla koskaan tai muutenkaan missään koskaan törmäillä, jos en halua. Sukulaisiini olen luottanut ja heitä en voi koskaan välttää täysin.
halusi loukata sinua niin miksi niistä sukulaisistakaan välittäisit.
Vetäisin kyllä syvälle ja poikittain ;)!
Nostapa kissa pöydälle ensi kerran tavatessanne.