Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon saamassa aika ison summan rahaa. Huimaa ja oksettaa.

Vierailija
12.11.2018 |

Sain tietää viikko sitten, että saan ennakkoperintönä aika ison summan rahaa (40 000). Tuo on mulle valtava summa rahaa, sillä olen elänyt koko elämäni kädestä suuhun minimituloilla. Mua on koko viikon ajan huimannut ja tosi epätodellinen olo. Paha ja huono olo. Tuntuu vaan niin epätodellisesta. En todellakaan tiedä mitä teen tuollaisella summalla rahaa. Raha ei todellakaan aina tuo onnea.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittele ihan rauhassa. Kukaan ei pakota sinua tekemään niillä rahoilla yhtään mitään.

Hyviä neuvoja on tullut: pistä ne sivuun omalle tilille. Älä kerro, että sinulla on rahaa. Älä suotta muuta elämäntyyliäsi.

Tuo summa on ihan mukavan kokoinen, mutta mikään omaisuus se ei ole. Sillä saattaa nippa nappa päästä kiinni omistusasuntoon - toisaalta asumisoikeusasuntokin voisi olla vaihtoehto. Jos siis ajattelet pysyä samalla paikkakunnalla. Asumisoikeuskämpässä saisit sen rahan piiloon siihen asuntoon ja rahat pois sitten kun muutat toisaalle.

Opintolainan maksamista pois en välttämättä suosittele minäkään. Jos se sinua ahdistaa, niin onhan siinäkin että kokeilet velatonta elämää. Mutta mieluummin kannattaa sijoittaa rahat ja ehkä tehdä tai hankkia jotain mistä olet haaveillut.

Vierailija
22/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kohtuu pieni summa.Jos olet työssä käyvä,et tod näk ole tienannut vuodessa tuon vertaa,jos kaikki on mennyt saman tien.

Maksa velkasi pois ,jos on , ja puskurirahaa pahan päivän varalle on hyvä olla tuon verran.

Jos tuommonen asia huippaa tai oksettaa ,et ole kyllä ns terve.

Mikäli tuo on ennakkoperintöä,ja ahdistaa,niin ilmoita perinnönantajalle hyvissä ajoin,ettei ainakaan enempää sinulle jätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on opintolainaa 15 000, mutta mietin kannattaako sitä maksaa kerralla pois?

Joo taidan hetken aikaa miettiä mitä teen.

Ajattelin myös lahjoittaa rahaa jonnekin, missä se oikeasti päätyy muillekin kuin johtajan taskuun.

Ap

Tuo on niin pieni summa, että kannattaa kahdesti miettiää sitä lahjoittamista. Opintolaina tietysti pois ja velat, jos niitä on. Kuulostat niin aralta, että onnenonkijat ovat alta aikayksikön ovellasi. Ei kannata mainostaa, että saat rahaa.

Vierailija
25/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, Mä oon saamassa perintöä noin 70 000€-verot (perukirjoitus prosessi on käynnissä) Enkä pidä sitä mitenkään isona/ maata mullistavana summana. Mietin järkeviä, hajautettuja sijoituksia, joissa olisi suht varma tuotto. Ja jatkan muuta elämää ihan niinkuin ennenkin; myös asuntolsinan maksua.

Vierailija
26/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan heti sijoita niitä kauheasti, kohta on halpoja asuntoja myynnissä kun korot nousee.

Riippuen missä asut, oman pikku yksiön saa pikkupaikkakunnalta 50 000 hintaan, sellaisen missä yhtiövastike on jotain 200- 250 euroa.

Jos olet elänyt kädestä suuhun, ajattele miltä tuntuu että olisi sellainen turva, ei tarvitsisi vuokraa maksaa.

Vuokra tuollaisesta yksiöstä on ehkä 500- 600, säästäisit 250-300 kuussa.

Vierailija
27/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on opintolainaa 15 000, mutta mietin kannattaako sitä maksaa kerralla pois?

Ajattelin myös lahjoittaa rahaa jonnekin, missä se oikeasti päätyy muillekin kuin johtajan taskuun.

Ap

Tuo on niin pieni summa, että kannattaa kahdesti miettiää sitä lahjoittamista. Opintolaina tietysti pois ja velat, jos niitä on. Kuulostat niin aralta, että onnenonkijat ovat alta aikayksikön ovellasi. Ei kannata mainostaa, että saat rahaa.

Ai kun kiva sulle. Meitä muita ei kiinnosta.

Vierailija
28/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro rahoista muille. Tarvitsijoita löytyy ja huomaat pian, että kaikki meni eikä mitään jäänyt.

Älä kerro kellekään. Mun poikaystävä näki vahingossa mun tiliotteen, ja alkoi sen jälkeen painostaa tonnien lainaa hänelle.

Vierailija
29/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna maksaisin sen opintovelan ensin pois ja jättäisin loput rahat säästötilille, vähän korkeakorkoisemmalle vaikka ei sitä korkoa missään juuri maksetakaan. Anna rahojen olla siellä, älä käytä ylimääräiseen kuin vain ehkä jos haluat kerran matkustaa jonnekin tms. Muuten pyri pitämään tuo rahamäärä tuollaisena ainakin vuosi. Sinä aikana voit vähän tutustua vaikkapa osakemarkkinoihin (osakkeet ovat nyt kalliita ja saattavat hyvinkin laskea vuoden aikana). Sitten voisit vaikka vähän sijoittaa niitä rahoja osakemarkkinoille, kun olet ensin siihen puoleen perehtynyt. Saisit tuottoa omaisuudelle. Tai jos sinulla on asunnon ostamisen tarve niin ehkä sellaiseen.

Mutta älä tässä vaiheessa tuhlaa, äläkä anna hyväntekeväisyyteen. Älä tee juuri mitään. Tuo summa on hyvä olla sinulla itselläsi tulevaisuuttasi varten (esim. sairastuminen jne.).

Vierailija
30/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on valtava summa niille, jotka elävät alle eurolla päivässä ja kärsivät nälkää. Itse lahjoitan osan kaikista tuloistani, vaikka saisin 20 € lahjaksi, koska minulla on aina enemmän kuin suurella osalla ihmisistä.

Vierailija
31/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoperintöä perittävän elinaikana lahjana verotettaessa ei ennakkoperinnön käsitteellä ole merkitystä eli tällöin verotetaan normaalista lahjasta. Lahjaveron suuruus määräytyy verotettavan lahjan arvon ja sukulaisuussuhteen perusteella.

Lahjaverolaskurin avulla ap:kin voi kätevästi laskea, kuinka paljon verottaja korjaa päältä pois. Lopuille voi sitten itse miettiä käyttökohteita. Lahjaverolaskuri löytyy täältä: https://prosentti.vero.fi/Pelalaskuri/EtusivuLahjavero.aspx

Vierailija
32/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeista en ymmärrä mitään. Eikö niihin liity riskejäkin eli voi menettää sijoittamansa summan? En näe osakkeisiin sijoittamisessa järkeä.

Oman asunnon ostoon summan voisi laittaa. Mutta onko järkevämpää maksaa opintolainaa vähitellen pois ja ottaa pienempi asuntolaina. Vai maksaa opintolaina heti pois ja ottaa isompi asuntolaina. Käsittääkseni ensimmäinen vaihtoehto on parempi, koska opintolaina valtion takaamaa.

Ap

Vierailija
33/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeista en ymmärrä mitään. Eikö niihin liity riskejäkin eli voi menettää sijoittamansa summan? En näe osakkeisiin sijoittamisessa järkeä.

Oman asunnon ostoon summan voisi laittaa. Mutta onko järkevämpää maksaa opintolainaa vähitellen pois ja ottaa pienempi asuntolaina. Vai maksaa opintolaina heti pois ja ottaa isompi asuntolaina. Käsittääkseni ensimmäinen vaihtoehto on parempi, koska opintolaina valtion takaamaa.

Ap

Opintolaina kannattaa maksaa heti pois, ainakin jos olet ottanut sen 90-luvulla tai sitä ennen. Asuntolainoissa on nykyisin huomattavasti pienempi korko. 

Vierailija
35/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just täällä eilen opittin että hyvin pärjää 2,86€/pv talousbudjetilla. Eli säästä ja sijoita kaikki ylimääräinen lainanmaksun jälkeen

Vierailija
36/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän, menee puolessa vuodessa.

Vierailija
37/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa itseään hemmotella!! Uusi auto, vähä vaatteita ja käsilaukku, olet sen ansainnut <3 

Vierailija
38/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta summasta kannata pillastua. Joku puoli milliä voisi jo säväyttää, sillä kun oikeasti voisi muuttaa elämäänsä ja millillä jäädä jo eläkkeelle.

Vierailija
39/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tietää viikko sitten, että saan ennakkoperintönä aika ison summan rahaa (40 000). Tuo on mulle valtava summa rahaa, sillä olen elänyt koko elämäni kädestä suuhun minimituloilla. Mua on koko viikon ajan huimannut ja tosi epätodellinen olo. Paha ja huono olo. Tuntuu vaan niin epätodellisesta. En todellakaan tiedä mitä teen tuollaisella summalla rahaa. Raha ei todellakaan aina tuo onnea.

No totta helvetissä raha tuo onnea, varsinkin tuollainen loppupeleissä aika pieni summa. Se on eri asia jos voittaa Eurolotossa vaikka 115 miljoonaa, silloin olisi useimmilla sulattelemista ja miettimistä.

Mutta tuo on tosiaan sen verran vähän että ei esim. sen sijoittamisesta kannata kovin suuria murheita ottaa. Tuotot jäävät joka tapauksessa pieniksi.

Jos et ole varma millainen rahankäyttäjä olet, ja miten pahasti sekoat tuon kanssa, niin maksa esim. vuokrasi kahden vuoden ajalta ennakkoon. Siihen jo menee mukavasti rahaa, ja voit olla varma että et tuhlaa kaikkea älyttömyyksiin.

No jos on pienituloinen niin väitän että noin 2000-3000 euroa vuodessa uutta tuloa ei ole "pieni".

Vierailija
40/62 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin vapauttaa sinut niistä oksettavista rahoista. Tykkään auttaa ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi