Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräytin pettävän ihmisen puolisolleen

Vierailija
12.11.2018 |

Lyhyestä virsi kaunis. Miehelläni tai nykyisellä ex miehelläni suhde toisen naisen kanssa joka tahollaan pitkässä parisuhteessa. Paneskelevat monta kertaa viikossa ja suhdetta jatkunut jo monta kuukautta, lähes puoli vuotta. Kuulin tästä muutama kuukausi sitten ja sanoin tälle naiselle että lopeta, kerro sun puolisolle tai minä kerron. Nyt 2kk myöhemmin kerroin hänen miehelleen.

Oikein vai väärin? Olisitko itse halunnut tietää? Mies oli aavistellut jotain mutta ei tiennyt.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein teit, itsekin käräytän kaikki pettäjät jos tiedän kuka on heidän kumppaninsa. Itsekin haluaisin tietää.

Mitään en halveksu niin paljoa kuin moraalittomia pettäjiä, en käsitä miten kukaan voi tehdä jotakin noin paskamaista omalle rakkaalleen. Jos haluaa vierasta munaa tai p*llua niin silloin ei pidä alkaa parisuhteeseen.

Vierailija
42/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin kertonut. Painostin naisen kertomaan miehelleen. Tapasimme  tuon miehen kanssa ja itkettiin yhdessä. Paras vertaistuki tilanteeseen, jossa molempia oli pelattu. Tunsimme kaikki neljä toisemme.

Olisimme voineet olla lapsellisia ja liittoutua ja sanoa typeryyksiä ja haukkua puolisoitamme, mutta elimme vain surun ja pettymyksen tunteita läpi. Puhdistavaa. Myös kasvattava kokemus. Näin voi olla aikuinen;  surussa ihan pieni, olo mitätön, mutta raivoamatta kenellekään. Ystävieni tuki oli enemmän sotaan lietsovaa, mutta tuossa miehessä kohtasin sen saman surun kuin itsellänikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Minäkin haluaisin tietää, jos mieheni pettäisi.

Btw, olen aika riskirajoilka välillä itsekin ryhtyä pettäjäksi. Himoitsen yhtä varattua miestä ihan hulluna. Silloin kun houkutus on ollut suurin ja oma tahto olla pettämättä ei ole meinannut riittää, olen kuvitellut mielessäni, mitä tapahtuisi sen jälkeen. Ajatus että tietoa jotenkin pääsisi julki ja oma mies saisi tietää ja jättäisi, tai että sen miehen vaimo saisi tietää ja kukaties kertoisi katkerana työyhteisölle ja muille tutuille, on niin kauhea, että siinä kohtaa aina tajuan, etten voi siihen ryhtyä. Olisi aivan kauheaa olla sellaisen häpeän ja huonon maineen kohteena, kun kaikki pitäisivät mua itsekeskeisenä ja moraalittomana ihmisenä. En kestäisi sellaista, hävettäisi nähdä itsensä muiden silmin. Eli kyllä tuolla käräyttelyllä on myös aito vahva pelotevaikutus, joka ehkäisee pettämistä alunperinkin.

Vierailija
44/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyestä virsi kaunis. Miehelläni tai nykyisellä ex miehelläni suhde toisen naisen kanssa joka tahollaan pitkässä parisuhteessa. Paneskelevat monta kertaa viikossa ja suhdetta jatkunut jo monta kuukautta, lähes puoli vuotta. Kuulin tästä muutama kuukausi sitten ja sanoin tälle naiselle että lopeta, kerro sun puolisolle tai minä kerron. Nyt 2kk myöhemmin kerroin hänen miehelleen.

Oikein vai väärin? Olisitko itse halunnut tietää? Mies oli aavistellut jotain mutta ei tiennyt.

Mistä tiedät heidän panemisensa. Miksi sekaannut toisten asioihin. Miten heidän elämisensä vaikuttaa sinuun. Onko nyt hyvä olla.

Vierailija
45/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ajoi vain kostonhimo, ei mikään sen jalompi tunne. Älä teeskentele. 

Pääsääntö on, että toisten asioihin ei kannata sekaantua. Siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää. 

Tässäkin tapauksessa asioilla olisi ollut ihan luontainen kehityskulkunsa. Jos mies jo aavisteli, hän olisi pian saanut tietää muutenkin. Se olisi ollut parempi vaihtoehto myös tälle petetylle, jonka kokeman häpeän määrää sinä vain lisäsit. 

Ainoa tapaus, jossa itse toimisin samoin, olisi sellainen, jossa petetään minulle erittäin läheistä ihmistä, jolta en muutenkaan salaa mitään. Tässä tapauksessa salaaminen kun tuhoaisi ystävyyden ja luottamuksen. Muuten on paras keskittyä pitämään huolta omista asioistaan.

Itse ajattelisin, et häpeän määrää lisää ennemmin se, että puoliso kerkeis pettää vielä pidempään. Eli parempi, mitä aiemmin tieto tulee.

Juuri näin. Häpeää ja suorastaan vihaa herättää se että kaikki muut ympärillä tietää mutta ei petetty. Mitä kauemmin näin on, sitä pahempi juttu kun lopulta tulee ilmi petetyllekin.

Vierailija
46/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerroin yhdelle tutulle naiselle siitä, että aina kun hänen miehensä näin baarissa, vonkasi tämä seksiä, yritti suudella väkisin ym. Mies tiesi hyvin minunkin seurustelevan ja käskin hänet aina pois, silti väkisin yritti kosketella. Sanoin, että jos vielä jatkaa niin kerron tälle naiselle. Jatkoihan se.

Ei olisi kyllä pitänyt sanoa, koska nainenhan halusi uskoa miestään, ja jaksaa vieläkin tulla aina valittamaan kuinka yritän valehtelulla pilata heidän suhteensa.

Itse olisin iloinen, jos joku minulle kertoisi tuollaisesta.

Kyllä se oli silti ihan hyvä että sanoit.

Tuo nainen vaan pettää ja suojelee nyt itseään mutta ei se välttämättä loputtomiin kestä. Saattaa saada muitakin viestejä tai merkkejä miehensä touhuista.

Se on täysin tuon naisen asia mitä tiedolla tekee. Se ei enää kuulu sinulle eikä sinun tarvitse siitä huolehtia.