Käräytin pettävän ihmisen puolisolleen
Lyhyestä virsi kaunis. Miehelläni tai nykyisellä ex miehelläni suhde toisen naisen kanssa joka tahollaan pitkässä parisuhteessa. Paneskelevat monta kertaa viikossa ja suhdetta jatkunut jo monta kuukautta, lähes puoli vuotta. Kuulin tästä muutama kuukausi sitten ja sanoin tälle naiselle että lopeta, kerro sun puolisolle tai minä kerron. Nyt 2kk myöhemmin kerroin hänen miehelleen.
Oikein vai väärin? Olisitko itse halunnut tietää? Mies oli aavistellut jotain mutta ei tiennyt.
Kommentit (46)
jatkossa kannattaa valita kumppaninsa tarkemmin, sellainen jonka kanssa on sitä OIKEETA KEMIAA.
silloin suhde kestää.
Vierailija kirjoitti:
Polygamiaorgiat kirjoitti:
Meillä on vaimon kanssa vapaa suhde.
Ai että olemme saaneet makeat naurut joka kerta, kun joku ”käräytän tämän petturilimanuljaskan!” tulee vouhottamaan pettämisestä..
Sitten kun käräyttäminen ei tuottanutkaan tulosta, haukutaan meidän moraalimme vapaasta suhteesta..
Suomalaisen luonto on kyllä niin omanlaisensa.. huh huh
No ei siinä vapaassa suhteessa ole mitään moraalitonta, vaan siinä, että naitte jonkun toisen puolisoa, joka ei selvästikään ole yhtä vapaassa suhteessa. Vai esititkö vain niin yksinkertaista ettet muka tajunnut tätä asiaa?
Ap nimenomaan sekaantui ulkopuolisten parisuhteeseen tietämättä mistään mitään. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Ai että olemme saaneet makeat naurut joka kerta, kun joku ”käräytän tämän petturilimanuljaskan!” tulee vouhottamaan pettämisestä..
Sitten kun käräyttäminen ei tuottanutkaan tulosta, haukutaan meidän moraalimme vapaasta suhteesta..
Teidän tilanne on eri kun teillä vapaa suhde. Ap:n tapauksessa niin ei ollut.
Ap ei voinut sitä tietää toisesta pariskunnasta
Nykyään kukaan ei "halua sekaantua", mikä johtaa siihen, että täysin moraalittomia ja jopa rikollisia puolisoja ja exiä suojellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi kertonut, ei kuulu minulle muiden asiat.
Nyt minua kyllä alkoi kiinnostaa, miten se, että mies pettää, on "muiden asia". Ap oli myös sanonut tälle pettämissuhteen toiselle osapuolelle, että lopettaisi - arvatenkin on sanonut asiasta ohimennen myös miehelleen. Niin miten se on "muiden asia" - eikö ollenkaan oma?
Oman puolison pettäminen = oma asia.
Muiden pettämiset ei kuulu pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi kertonut, ei kuulu minulle muiden asiat.
Nyt minua kyllä alkoi kiinnostaa, miten se, että mies pettää, on "muiden asia". Ap oli myös sanonut tälle pettämissuhteen toiselle osapuolelle, että lopettaisi - arvatenkin on sanonut asiasta ohimennen myös miehelleen. Niin miten se on "muiden asia" - eikö ollenkaan oma?
Oman puolison pettäminen = oma asia.
Muiden pettämiset ei kuulu pätkän vertaa.
Olen eri, mutta en ymmärrä tätä logiikkaa, että pettäjää ei saisi käräyttää koska asia ei ulkopuolisille. Eihän tässä ulkopuolisille olla kertomassakaan, vaan sille petetylle jolle asia kyllä mitä suurimmassa määrin kuuluu.
Itse kerroin yhdelle tutulle naiselle siitä, että aina kun hänen miehensä näin baarissa, vonkasi tämä seksiä, yritti suudella väkisin ym. Mies tiesi hyvin minunkin seurustelevan ja käskin hänet aina pois, silti väkisin yritti kosketella. Sanoin, että jos vielä jatkaa niin kerron tälle naiselle. Jatkoihan se.
Ei olisi kyllä pitänyt sanoa, koska nainenhan halusi uskoa miestään, ja jaksaa vieläkin tulla aina valittamaan kuinka yritän valehtelulla pilata heidän suhteensa.
Itse olisin iloinen, jos joku minulle kertoisi tuollaisesta.
Oikein tehty, itsekin olisin halunnut tietää. Kuvottaa nämä "ei kuulu muille" -ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä vapaassa suhteessa ole mitään moraalitonta, vaan siinä, että naitte jonkun toisen puolisoa, joka ei selvästikään ole yhtä vapaassa suhteessa. Vai esititkö vain niin yksinkertaista ettet muka tajunnut tätä asiaa?
Se on täysin oma valinta kenen kanssa kukakin harrastaa seksiä ja mitkä ovat ne syyt hänellä.
Ei kukaan ole yhtään kenenkään seksikumppanille velvollinen kertomaan mitään itsestään tai parisuhteestaan vaan ne ovat yksityisiä asioita.
Pettäjä on velvollinen sille kumppanille, koska hän tekee jotain väärin. Niistä asioista pitäisi puhua.
Ei se ole syy pettää koska toinen ei anna. Seksi on joko sooloa tai toisen kanssa ja tahtoo samaa asiaa kanssasi. Se on raiskaus jos toinen pakottautuu seksiin.
Ei toisen seksinmäärä ole koskaan väärä, vain jos itse tahtoo toisin. Tuo on todella narsistista ajattelua että omat himot ovat jotenkin tärkeämpiä kuin toisen ja vähemmän haluava on se jonka kuuluu vaan olla täyttämässä toisen himoja.
Ei sillä vähemmän haluavalla ole oman halun kanssa ongelmia jos hän on itse tyytyväinen seksimäärään, tässä on ongelma sillä joka tahtoo enemmän ja vaatii sitä toiselta. Se on väärin, pitää tyytyä johonkin toiseen tapaan tyydyttää omat himot ja jos ei osaa niin ajaudutaan ongelmaan -johtuen ITSESTÄ ja ehkä suhde pitää kunnostaa tai erota. Mikään ei ole oikeutus pettää toisen luottamusta. Ei edes se ettei toinen tee niinkuin pettäjä tahtoo.
Niinkin on että ihastuminen toiseen saattaa lisätä seksiä kotona, tai joku hässii joka tapauksessa niin paljon kuin itse tahtoo. Tälläisiä sinkkuja on paljon joilla on irtosuhteita ja siinä oleellista ei ole kenenkään toisen parin säännöt vaan elää omien kokemusten kautta. Tätä samaa on parinvaihto ja vapaasuhde, ei he tahdo suhdetta vaan seksiä. Niissä on mahdollisesti omat säännöt laadittu ja toki niitäkin voi osapuolet pettää.
Minusta on ok kertoa jos tiedät että joku tekee jotain, mikä saattaa olla kumppanin seläntakana.
Tämä koskee kaikkea mitä kumppani tekee ja josta toinen ei tiedä. Ei vain seksi.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä teke väärin mutta ihan yhtä väärin tekee puoliso joka laiminlyö suhteessa, ei anna lämpöä, seksiä, arvostusta. Lopulta ihminen hakee sitä muualta. Kumpikaan ei ole silloin mikään syytön uhri.
Olen itse ollut uskollinen 18 vuotta. Sitten en jaksanut enää elää seksin, ihailun ja rakkauden vajeessa ja menin sänkyyn toisen kanssa. No se olikin sitten niin ihanaa ettei totisesti jäänyt yhteen kertaan vaan nyt olen hänen kanssaan naimisissa. Enkä todellakaan pettäisi häntä koska saan häneltä kaiken tarvitsemani kuten suhteessa pitääkin saada.
En menisi käräyttelemään yhtään ketään. Uskottomuudelle on uskoakseni useimmiten hyvä syy taustalla.
Niin kuin pettämisen syy olisi aina se että toinen osapuoli muuttuu inhottavaksi, kylmäksi tai välinpitämättömäksi? Niin kuin epärehellisyys ja luottamuksen rikkominen olisi ratkaisu asiaan tai joku oikeutus jos seksielämä ei miellytä? Ei!
Kertoo itsekkyydestä ja pelkuruudesta jos ei uskalla erota, nostaa ajoissa kissaa pöydälle tai korjata asioita. On ongelmien pakenemista hakea lohtua muualta ilman että kertoo siitä reilusti kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Sinua ajoi vain kostonhimo, ei mikään sen jalompi tunne. Älä teeskentele.
Pääsääntö on, että toisten asioihin ei kannata sekaantua. Siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää.
Tässäkin tapauksessa asioilla olisi ollut ihan luontainen kehityskulkunsa. Jos mies jo aavisteli, hän olisi pian saanut tietää muutenkin. Se olisi ollut parempi vaihtoehto myös tälle petetylle, jonka kokeman häpeän määrää sinä vain lisäsit.
Ainoa tapaus, jossa itse toimisin samoin, olisi sellainen, jossa petetään minulle erittäin läheistä ihmistä, jolta en muutenkaan salaa mitään. Tässä tapauksessa salaaminen kun tuhoaisi ystävyyden ja luottamuksen. Muuten on paras keskittyä pitämään huolta omista asioistaan.
Toisten?? Kyseessä on oma aviomies. Outo logiikka sinulla.
Vierailija kirjoitti:
jatkossa kannattaa valita kumppaninsa tarkemmin, sellainen jonka kanssa on sitä OIKEETA KEMIAA.
silloin suhde kestää.
Ehdottomasti oltava myös kristallipallo, että tietää varmuudella että sitä kemiaa on jatkossa toisenkin osapuolen toimesta maailman tappiin saakka
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa. Se että on vapaasuhde, vaatii taakseen paljon puhumista, sopimista ja luottamusta. Myös nämä asiat voi kaataa omalla toiminnallaan ja pettää sovittuja asioita.
Se että voidaan naida suhteen ulkopuolelta muiden kanssa ei ole itsestäänselvyys ja joskus toinen saattaa haluta lopettaa tuon. Entä jos toinen ei ole siihen valmis?
Sana pettää kertoo jo sen että on tehnyt jotain sopimatonta kumppaniaan kohtaan: ei koska kumppani on syyllinen ja ajaa siihen, vaan koska itse tekee väärin. Tahtoo jotain mikä ei ole ok toiselle, koska siihen on itsekäs syy tahtoa jotain.
Tuossa ei ole mikään puolustava tekijä pettäjälle. Jos hän tahtoo jotain muuta, niin olkoon! Silloin se parisuhde pitää hoitaa tai päättää -koska on itse onneton. Ei koska kumppani ei täytä kaikkia toiveitani, koska hän ei ehkä pidä niistä, riittää jokin vähemmän yms mikä pitäisi olla täysin ok!
Ongelma on täysin pettäjän, jolle hänelle ei jokin riitä ja sekin on täysin ok..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa. Se että on vapaasuhde, vaatii taakseen paljon puhumista, sopimista ja luottamusta. Myös nämä asiat voi kaataa omalla toiminnallaan ja pettää sovittuja asioita.
Se että voidaan naida suhteen ulkopuolelta muiden kanssa ei ole itsestäänselvyys ja joskus toinen saattaa haluta lopettaa tuon. Entä jos toinen ei ole siihen valmis?Sana pettää kertoo jo sen että on tehnyt jotain sopimatonta kumppaniaan kohtaan: ei koska kumppani on syyllinen ja ajaa siihen, vaan koska itse tekee väärin. Tahtoo jotain mikä ei ole ok toiselle, koska siihen on itsekäs syy tahtoa jotain.
Tuossa ei ole mikään puolustava tekijä pettäjälle. Jos hän tahtoo jotain muuta, niin olkoon! Silloin se parisuhde pitää hoitaa tai päättää -koska on itse onneton. Ei koska kumppani ei täytä kaikkia toiveitani, koska hän ei ehkä pidä niistä, riittää jokin vähemmän yms mikä pitäisi olla täysin ok!
Ongelma on täysin pettäjän, jolle hänelle ei jokin riitä ja sekin on täysin ok..
Varmasti viisain kommentti mitä olen eläissäni täällä nähnyt
Teit niin kuin parhaaksi näit, en tuomitse vääräksi.
Itse olin nuorena opiskelijatyttönä vähän aikaa erään miehen toinen nainen. Mies ei aluksi kertonut, että hänellä on perhe, mutta minä lopetin homman siihen kun lopulta muutamien treffien jälkeen mies kertoi vaimostaan ja lapsestaan.
En kuitenkaan kertonut miehen vaimolle, koska pelkäsin joutuvani ikävään tilanteeseen itse. Että nainen olisi ollut minulle vihainen perheen rikkomisesta ja tehnyt jotain ikävää, jolla on vaikutusta elämääni pitkässä juoksussa. Eikä heidän parisuhteensa oikeastaan minulle kuulukaan, joten ajattelin että parempi vain kadota ja olla kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
Minä kertoisin myös toiselle petetylle osapuolelle, jos oma mieheni olisi mukana koko sotkussa. Tuntuisi jonnekin vain reilulta. Haluaisin myös että minulle kerrotaan, joten en siksi jättäisi itsekään kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ajoi vain kostonhimo, ei mikään sen jalompi tunne. Älä teeskentele.
Pääsääntö on, että toisten asioihin ei kannata sekaantua. Siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää.
Tässäkin tapauksessa asioilla olisi ollut ihan luontainen kehityskulkunsa. Jos mies jo aavisteli, hän olisi pian saanut tietää muutenkin. Se olisi ollut parempi vaihtoehto myös tälle petetylle, jonka kokeman häpeän määrää sinä vain lisäsit.
Ainoa tapaus, jossa itse toimisin samoin, olisi sellainen, jossa petetään minulle erittäin läheistä ihmistä, jolta en muutenkaan salaa mitään. Tässä tapauksessa salaaminen kun tuhoaisi ystävyyden ja luottamuksen. Muuten on paras keskittyä pitämään huolta omista asioistaan.
Toisten?? Kyseessä on oma aviomies. Outo logiikka sinulla.
Ja sinun logiikkasi on vielä oudompi. Sen toisen naisen miehellehän sinä kerroit, joten kyseessä ei ollut oma mies. Menit sorkkimaan toisen pariskunnan välejä. Yrität ylevöittää oman kostonhimosi ja katkeruutesi.
Vierailija kirjoitti:
Teit niin kuin parhaaksi näit, en tuomitse vääräksi.
Itse olin nuorena opiskelijatyttönä vähän aikaa erään miehen toinen nainen. Mies ei aluksi kertonut, että hänellä on perhe, mutta minä lopetin homman siihen kun lopulta muutamien treffien jälkeen mies kertoi vaimostaan ja lapsestaan.
En kuitenkaan kertonut miehen vaimolle, koska pelkäsin joutuvani ikävään tilanteeseen itse. Että nainen olisi ollut minulle vihainen perheen rikkomisesta ja tehnyt jotain ikävää, jolla on vaikutusta elämääni pitkässä juoksussa. Eikä heidän parisuhteensa oikeastaan minulle kuulukaan, joten ajattelin että parempi vain kadota ja olla kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
Tämä on ehkä vähän eri asia. Kukaan muu ei tiennyt ilmeisesti tuosta sinun treffikumppanisi syrjähypystä, paitsi sinä ja se mies itse. Ap:n tilanteessa asiaan liittyy muitakin, jotka jo tietävät asiasta. Minusta olisi nöyryyttävää, että joku muu tietäisi minun parisuhteestani jotain, mitä itse en tiedä. Varsinkin jotain niin suurta ja ikävää kuin pettäminen.
Taidan myös käräyttää yhden petollisen miehen vaimolleen.