Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa lapsen mutta minä en voi saada

Surullinen
12.11.2018 |

Minulla on ihana parisuhde, vajaan vuoden ollut. Paras ikinä. Tämmöstä en luullut että onkaan. Kaikki natsaa ja lähipiirit on tavattu jne.

Olen itse 49 v nainen ja eronnut. Mulla on 1 yläkouluikäinen todella vuosien yrittämisen jälkeen saatu lapsi. Vika oli myös mussa.

Mies on 37. Hänellä ei oo lasta. Nyt hän sanoo, että ei voi luopua toiveesta, mutta ei halua ikinä luopua minusta. Haluaa että muutamme hänen luo silti (hänen asunto parempi meille, siksi näin). En haluu muuttaa ja sit tulla jätetyksi ja olla löysässä hirressä.

Meillä on todella hyvä olla yhdessä. Hän sanoo myös että tämmöstä ei tuu kuin kerran elämässä. Mutta pitääkö mun etääntyä ja lähteä pois? En usko et saan nyt tässä iässä lasta koska se oli nuorempanakin vaikeaa. En välttämättä muuten haluisikaan, vaan 2 aikuisen ihmisen suhteen. Mun lapsi toki siinä mukana mutta kohta alkaa hänen oma elämänsä.

Osa musta haluu etääntyä ja osa ajattelee että hän valitsee meidät. Toisaalta on päässyt noin vanhaksi ilman että on hommannut sitä lasta, jos todella se haave olisi polttava niin eiköhän olisi sit perheenisä. Se muutos parisuhteessakin on niin iso että mitenkähän onnistuu lähes 40 v täysin itselleen eläneelle ja jonka työ vie 6 päivää viikosta ilta seitsemään ja eipä oo normaaleja lomiakaan pidetty. Meillä on ollut pari viikon matkaa ja siinä on miehen tän vuoden lomat.

Ei ole myöskään mitään takeita että hän löytää sit naisen jota myös rakastaisi paljon ja että siinä sit lapsihaave toteutuisi.

Mitä tekisitte jos olisitte minä?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mies sitten aikoo tehdä lapsen jos ei kerran voi luopua toiveesta, vai uskooko sinun raskautuvan? Kysyisin että mitä mies tuolla käytännössä tarkoittaa.

Vierailija
2/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis tukiperheeksi/etävanhemmaksi. Kysyisin mieheltä, että tahtoisiko hän, että alettaisiin yhdessä etsimään esim. lesbonaista, joka tahtoisi tulla äidiksi. Ei tulisi seksuaalista ristiriitaa, kun lapsen äiti olisikin lesbo ja hedelmöitys hoidettaisiin ilman yhdyntää! Sovittaisiin tapaamisoikeudesta ja tuesta tulevalle äidille, jo ennen raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
4/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen haluaminen on niin iso asia, että se voi viedä voiton kaikesta muusta. Minulla oli myös suhde itseäni 12 vuotta nuoremman miehen kanssa. Viime keväänä päädyimme eroamaan, jotta hän voisi toteuttaa toiveensa eli siis lähteä etsimään uutta kumppania. Olimme myös kaikella tavalla yhteensopivat. Mutta nyt mies otti minuun viime viikolla yhteyttä ja haluaa tavata. Olen kuin tulisilla hiilillä, kun mietin, mistä mahtaa olla kysymys. 

Vierailija
5/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä mietti, että joskus tämä asia sit voi tulla hänelle niin pahasti ahdistavaksi mieleen, että joutuu sit kuitenkin luopumaan musta. Vaikkei halua. Ja vaikka samaan aikaan haluaa et me muutetaan hänen luokseen ja varaa juttuja ens kesälle jne.

Mun lapsen kans tulee ok toimeen, mutta hän on tietenkin jo iso.

Muuten siis esim. ei paljon siedä sotkua jne.

Kyl hän tietää että mun kaa ei tule. Kysyin että jos olisin nuorempi ja yritettäisiin ja ei onnistuisi, mitä sitten. Niin sama lopputulos että hän silti toivoisi ja olisi sama ristiriita: hänen elämänsä nainen mutta ei sitä lasta.

Vierailija
6/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä isoja muutoksia kuten muuttoa ennen kuin mies tietää mitä haluaa. Hänen suhtautumisensa kuulostaa aika "pää pensaaseen" taktiikalta.

Vierailija
7/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän täytyy puhua asia todella suoraan todella selväksi! Mies ei voi saada molempia, hänen täytyy valita, ja sitten elää valintansa mukaan.

Tsemppiä <3

Vierailija
8/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmis tukiperheeksi/etävanhemmaksi. Kysyisin mieheltä, että tahtoisiko hän, että alettaisiin yhdessä etsimään esim. lesbonaista, joka tahtoisi tulla äidiksi. Ei tulisi seksuaalista ristiriitaa, kun lapsen äiti olisikin lesbo ja hedelmöitys hoidettaisiin ilman yhdyntää! Sovittaisiin tapaamisoikeudesta ja tuesta tulevalle äidille, jo ennen raskautta.

^Tämä olisi varmin ratkaisu teille kaikille. Kai mieskin nyt ymmärtää, että sinä et enää lapsia saa.  

Vierailija
9/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mieskin tajuaa että 49v on jo sen verran vanha että lapsen hankkiminen on lähes mahdotonta. Oli ongelmia hedelmällisyyden kanssa tai ei.

Vierailija
10/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HV!

Vierailija
11/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut että voin ruveta äidiksi esim. yhteiselle sijaislapselle. Hän haluaa biologisen lapsen mut tämä voi toki muuttua.

On aika perinteinen mies että ehkä toi lesbojuttu saa täystyrmäyksen. Voin sanoa joskus sen.

Vierailija
12/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^Tämä olisi varmin ratkaisu teille kaikille. Kai mieskin nyt ymmärtää, että sinä et enää lapsia saa.  

Parasta kaikille aikuisille, mutta entä sille lapselle?

Vierailija
13/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites adoptio? Pitääkö olla oma lapsi? Olisitko valmis pitämään huolta pienestä lapsesta vielä tuossa iässä?

Mulla kanssa mies samalla ikäerolla, tosin olen sua muutaman vuoden nuorempi. Onneksi mieskin on vela, ja juuri sen takia onkin onnellinen siitä, etten minä halua lapsia (yleensä kuulemma naiset haluavat niitä miehiä useammin). 

Vierailija
14/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin just itseäni nuoremman miehen just hänen esilletulleen lapsihaaveensa takia. Oltiin toisillemme täydelliset, asuttiinkin jo yhdessä ja oltiin kihloissakin. 

En vaan pystynyt ottamaan vastuuta siitä, että mies ei minun takiani voisi tulla isäksi halustaan huolimatta. 

Vierailija
15/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Tämä se on niin väärin ettei me naiset voida saada lapsia vaikka esim 60v kuten miehet. Miten joku hedelmöityshoito? Saahan naiset ulkomailla lapsia vielä vanhoinakin. Meilläkin pitäisi olla se oikeus.

Vierailija
16/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä ikäasia on ihan miehelle selvä. Ja en oo ees vanhin kenen kanssa seurustelee. Hän ei ehkä odottanut että me rakastutaan tällä tavalla. En minäkään odottanut.

Meen tavallaan yhä syvemmälle siihen ja hänen sukuun. Eilen hänen äitinsä sanoi että oon jo osa heidän perhettä. Osa musta haluu paeta ennen kuin sattuu ja lujaa.

Vierailija
17/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroisin. Olen jo iässä, jossa en halua tehdä kompromissejä vaan arvojen on varskinkin lasten kohdalla kohdattava. On 100% varmaa, että tuo tulee aiheuttamaan riitoja.

Vierailija
18/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sekavalta tuokin kuvio vaikuttaa. Jo lähtökohtaisesti lähdettäisiin riepottamaan lasta lesboäidin ja teidän välillä.

Päästä se ukko menemään. Parasta kaikille niin.

Vierailija
19/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Kyllä tämä ikäasia on ihan miehelle selvä. Ja en oo ees vanhin kenen kanssa seurustelee. Hän ei ehkä odottanut että me rakastutaan tällä tavalla. En minäkään odottanut.

Meen tavallaan yhä syvemmälle siihen ja hänen sukuun. Eilen hänen äitinsä sanoi että oon jo osa heidän perhettä. Osa musta haluu paeta ennen kuin sattuu ja lujaa.

Pakene.

Vierailija
20/69 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiosta tiedän sen verran lähipiiristä et on vuosien prosessi ja mun ikä tulee siinäkin sitten vastaan sit kun oon yli 50.

Ennen mietin että en halua missään nimessä pienen äidiksi enää tai edes äitipuoleksi eli etten ottais pienen isää miesystäväksi jne. Jaksaisin kyllä, ulkoisesti vaikutan ikäistäni nuoremmalta ja esim. miehen kaverit luulivat että oon noin miehen ikäinen, max 40.

Nyttemmin oon miettinyt et jos tällä miehellä olis pieni lapsi, sopeutuisin siihen ja kasvattaisin kyllä sitäkin lasta.

Eli jos meille tulisi lapsi niin kyl mä sen hyväksyisin ilman et itse sit olisin se joka tekee liian ison kompromissin.

Me ollaan todella toisillemme hyvät, täysin rakastuneita. Tässä on intohimo ja rauha, pidän hänestä myös ihmisenä ja hän musta. Me ollaan 100 % yhteensopivia mut tää yksi asia hiertää.