Ihmiset joilla on "huono iho"! Miksette vaan pese naamaanne kunnolla?
Kyllä se siitä kun sen vaan pesee kunnolla. Vettä ja saippuaa ja oikein huolella. Jos iho on likainen, niin tuleehan niitä näppyjä. Meikit naamassa nukutte! Se pitää aamuin illoin puhdistaa!!
Hyi hävetkää. Senkin likaiset ihmiset.
Kommentit (47)
Aloittaja, hakeudu hoitoon koska et ole normaali ihminen.
Ihmiset jotka avaudutte näin typerästi, miksette vaan pidä päätänne kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on elämäni varrella auttaneet tällaiset jutut:
-Jojobaöljyn hierominen naamaan "höyrytyksen" jälkeen. Esim. suihkussa, saunassa tai sen jälkeen kun höyrytin naamaa kattilan, pyyhkeen ja kuuman veden avulla. Sitten pesin öljyn pois. Se jotenkin liuotti mustapäitä. Jojobaöljy on ilmeisesti lähellä ihon luonnollista rasvaa.
-Vihreä tee tai rooibostee kasvovetenä.
-Pelkkä vesipesu.
-Voimakkaiden pesuaineiden heittäminen roskikseen ja niiden korvaaminen hellävaraisella palasaippualla. Kasvosaippuat luontaistuotekaupoista esim. on hyviä.
-Savinaamiot, joissa on pelkkää savea. Niitä saa jauheena luontaistuotekaupoista.
-Stressaavan elämäntilanteen laukeaminen.
-Vahva kortisonivoide pahaan ihottumaan.
-Kuorinta käytetyillä kahvipuruilla.
-Ei mikään.
Eipä edes yhdellä ihmisellä toimi sama keino koko elämän ajan. Mulla on nyt ihan hyvä iho. Pidän päivän yhtä teepussia (vihreä) pienessä kupissa ja kun naama tuntuu rasvaiselta, pyyhin sitä sillä teepussilla. Pesen naamani palasaippualla kerran päivässä ja laitan todella niukasti apteekin perusvoidetta, jos alkaa kiristellä. (En käytä meikkiä) Jonkun muun naama varmaan kuivuisi tai räjähtäisi kukkimaan tällä hoidolla.
Kuulemma teepuuöljy sopii rasvaisen ihon ja aknen hoitoon, mutta mun ihoon se ei koskasn tepsinyt missään muodossa.
Joo. Mulla auttoi kun olin raskaana. Iho oli täydellinen. Olkaa hyvä. Ihan ilmainen vinkki.
Nyt olen taas siinä tilanteessa että kuuntelen näitä pesuvinkkejä. Ja tietty juo vettä saavi päivässä. Ja maitotuotteita ei lainkaan. Ja auringossa ei saa olla. Ja alkoa ja tupakkaa ei yhtään. Eikä sitä ja tätä ja tuota..
Ja tietty se huolellinen pesu, tai ei pesua. Tai rasvaa tai ei rasvaa.
Kun sai vuoden maistaa normaalin ihmisen elämää, oli se ihan parasta!!
Ei sattunut naamaan, ei hangannut kaulahuivi, ei tarvinnut pakkelikerrosta.. Ah ihanaa.
Jep, ihmisen iho jotenkin vaan toimii eri tavalla riippuen hormoneista, stressitasoista, ilmastosta ja ties mistä. Se, mikä toimi ennen, saattaa yhtäkkiä vaan lakata toimimasta. Joskus yhtään mikään ei toimi ja jos iho-ongelma on oikeasti paha, niin mikään veden juominen tuskin parantaa sitä. En tiedä, miksi tämän tajuaminen on monille niin vaikeaa.
17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupesi niin v...... aloittajan kirjoitus. Et todellakaan ymmärrä mitä kärsimystä paha akne ihmisille aiheuttaa. Siinä ei kuule pelkkä pesu auta. Itse olen joutunut syömään roaccutania pariin otteeseen ja maksamaan maltaita syvästä fraxel-laser hionnasta ja siltikään en saa takaisin täysin sileää ihoa koska akne on yleensä geeneissä.
Jaa.. Voi raukkaa.
Mulla on jälleen sellaisia tulehtuneita paiseita että näytän rupikonnalta. Mutta en varmaan osaa vaan pestä mun kasvoja.
T. Ap
Syötkö suklaata tai rasvaisia juustoja? Minulla tulee yksittäisiä paiseita noista.
Kasvojen puhdistaminen vedellä ja pesuaineella aiheuttaa aina ihon normaalin ph-tasapainon järkkymisen, jonka vuoksi tuloksena on usein kuivuutta, punoitusta ja jopa ihottumaa. Tästä ihon oma talintuotanto lähtee ylikierroksille, ja naama rasvoittuu vielä enemmän näin talviaikaan. Epäpuhdas iho on periytyvä ongelma, jossa talin tuotanto on vahvempaa kuin ns. normaali-ihoisilla. Varsinainen akne on ihosairaus, johon tarvitaan jo suun kautta otettavaa lääkitystä. Liian monet kutsuvat paria hassua näppyä akneksi, ja näin tulevat mitätöineeksi oikeasta aknesta kärsivien ongelmia.
Olen mitä ilmeisimmin pessyt aina kasvoni kunnolla, koska minulla on hyvä iho.
Luulin aina, että syynä olivat geenit ja hyvä perimä.
Ärsyttävä provo tämä. Mutta kiitos teille muutamalle, jotka vastasitte asiallisesti. Kiva kuulla, etten ole ainut tämän ongelman kanssa.
Tätä se tekee kun pestään joka paikka niillä vekaanisilla pesupähkinöillä.
Minun akne helpotti ruokavaliomuutoksella. Eikä ole tullut takaisin. Suosittelen syömään puhdasta ruokaa ja jättämään höttöviljat ja sokerit pois.
Minulla ei muuten ole finnejä mutta jos pesen kasvoni muulla kuin vedellä, niin heti tulee. Esim vauvojen kosteuspyyhkeellä pyyhittyihin kasvoihin tuli heti finnit.
En jaksa kommentoida provoon. Mutta itselläni on akne ja on kokeiltu kaikkia voiteita, pesuaineita, kuorintavoiteita jne. Kokeilin ihan puhdasta aloe veraa kasvoille ja se toimii ainakin minulla! Otan siis lehden ja halkaisen sen pituussuunnassa ja hieron sitä sisusta kasvoille ja annan olla. Selvästi on finnit vähentynyt.
Tätä se on kun tietotekniikan käytöstä on tehty liian helppoa. Kuka tahansa pääsee koska tahansa todella vajavaisilla tiedoillaan pätemään sen sijaan että joutuisi ensin istumaan alas ja selvittämään mistä on kysymys.
Googleen hakusanaksi akne, ja aloittajakin olisi hivenen viisaampi.
Vahvasti kyllä epäilen ettei aloittajan todellisena motiivina ollut ihosairauksista kärsivien elämän helpottaminen, mutta haluaisin ajatella että hän on vain tietämätön, ei typerä.
Kuuluisan huippumallin ohje: älä koskaan pese vedellä kasvoja ja kaulaa..
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisan huippumallin ohje: älä koskaan pese vedellä kasvoja ja kaulaa..
En tiedä millä hän pitää finnit pois vai peittääkö vain.
Mulle teki kilpparinvajis hormoni epätasapainon ja finnit/mustapäät naamaan. Ihotautilääkäri ei hoida hormoneja vaan määrää kosmeettisia myrkkyvoiteita naamaan. Totuus on aika julma.
En ikinä pese erikseen naamaani, vain suihkussa pikaisesti huuhtelen vedellä. Eikä oo näkyn näppyä. Oiskohan enemmän ruokavaliosta kiinni?
No nyt tuli se ruokavaliokin!! :D
Jep, ne joilla iho-ongelmia syö mäkkäriä ja pitsaa ja kurlaa kolalla. Kaikki. Ja piste.
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuli se ruokavaliokin!! :D
Jep, ne joilla iho-ongelmia syö mäkkäriä ja pitsaa ja kurlaa kolalla. Kaikki. Ja piste.
Joo kannattaa sen suklaan ja juuston syöminen ainakin lopettaa.
Ei se ole pelkästään se kasvojen pesu. Se on elämän hallinnan suurempi ongelma, josta lääkärit eivät puhu. Ruokavalio, maidottomuus, kemikaalittomuus, suklaan syönti, kaakaon juonti, hajusteet, siivousaineet, allergiapesuaineet, kevytlimsat..jne. Ihmiset jotka sairastaa vaikka iho oireita, niin se johtuu oman elämän hallinnan puutteesta. Epähygieniasta. Uimahalleista esim. tarttuu aika lailla kaikkia viruksia, ruusua, herpestä jne. Joillakin konttaa vauvat uimahallin lattialla, samassa kohti, missä vanhukset kävelivät pari sekunttia sitten ruusut jalassa jne. Tupakoinnista saa syövän ja ei sekään estä ihmisiä polttamasta. Alholista tulee riippuvaiseksi ja ihmiset vaan juo. Ihojen kukkiminen on yksi oire, että eivät kykene ruokavalioon. Tai sitten eivät osaa lukea tieteellisiä artikkeleita, että maitotuotteita ei saisi käyttää, jos iho on tulehtunut. Ihmiset tekee kaikenlaista, mistä on hallaa terveydelle.
Epäpuhdas, sinähän sen sanoit. Et vain pese tarpeeksi huolella naamaasi. ;D