"Rupsahtanut" jo 25-vuotiaana
Moni varmaan huutelee otsikon perusteella provoksi, mutta samapa tuo. Ihmettelen itsekin, olenko onnistunut saamaan täysin surkeat geenit vai mikä mättää.
Kertoisitteko, miten olette onnistuneet säilymään hehkeänä? Itse olen "vasta" 25-vuotias, ja huomaan jo eron parin vuoden takaiseen ulkonäkööni. Olen ollut oikeasti ihan vetävä nuori nainen, mutta nyt jotakin on tapahtunut. Kasvojen iho on eloton, minulla on tummat silmänaluset ja ehkä jotain silmäpussien alkuakin. Väsähtänyt katse. Ryppyjä silmien ympärillä. Kroppa kyllä treenin ansiosta aika kondiksessa.
Mutta se naama. 22-vuotiaana olin oikein kaunis ja söpö, raikas. Elämäntapani ovat ok eikä alkoholia kulu tolkuttomasti. Tällainen hyvin pinnallinen huomio, mutta tyttöporukassa minä olin tyypillisesti se, jota miehet lähestyivät eniten. Nyt asetelma on kääntynyt päälaelleen, ja olen se "paras kaveri" siinä vieressä, seinäruusu. :D
Syön vitamiineja, aloitin juuri rautakuurin.
Vinkkejä? En uskalla edes ajatella, miltä näytän kolmekymppisenä, jos tämä näivettyminen jatkuu.
Kommentit (74)
Siinäeivoiteetauta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu korealaiseen ihonhoitoon, voin suositella. Olen itse 30-vuotias eikä minulla ole ainuttakaan ryppyjä kasvoissa. Ihan oikeasti. Aloitin seerumien, yökasvonaamioiden, puhdistusöljyn ja oikeanlaisen meikin käytön joskus 25-vuotiaana ja se on ollut sen arvoista.
Kasvopuhdistusöljy on ihan ehdoton. Pitää muistaa myös juoda paljon vettä. Tämän lisäksi syön ubikinon valmistetta ja syön vain kasvisruokaa.
Kolmekymppisellä ei vielä olekaan yleensä minkäänlaisia ryppyjä. Palataan asiaan 10 vuoden kuluttua...
Ai, minulla on kyllä päälle 20-vuotiaita tuttuja joiden kasvojen iho on kuin rusina. Lapsetko vanhentaa vai mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu korealaiseen ihonhoitoon, voin suositella. Olen itse 30-vuotias eikä minulla ole ainuttakaan ryppyjä kasvoissa. Ihan oikeasti. Aloitin seerumien, yökasvonaamioiden, puhdistusöljyn ja oikeanlaisen meikin käytön joskus 25-vuotiaana ja se on ollut sen arvoista.
Kasvopuhdistusöljy on ihan ehdoton. Pitää muistaa myös juoda paljon vettä. Tämän lisäksi syön ubikinon valmistetta ja syön vain kasvisruokaa.
Kuka jaksaa läträtä noilla purkeilla? Minä käytän saippuaa ja halvinta kasvorasvaa marketista. Yleensä pesydyn vain vedellä aamuisin, kun ei ole meikkiä. Ryppyjä ei ole ja olen 40. Vettä juon, kun on jano ja liikun jasyön terveellisesti. Niin en ole alipainoinen vaan hieman pullukka (164cm ja 78kg). Liekö syy, ettei kurpahda.
Kuka mitenkin, oma ihoni kyllä kärsii todella paljon jos jollain perussaippualla pesee. Läträtä? Minusta on ihan mukavaa itsensä hemmottelua käyttää hyviä tuotteita jotka ovat iholle hyödyllisiä. En saa siitä taas mitään että käytän halvinta saippuaa ja kaikista halvinta rasvaa mitä kaupasta löytyy, kuvailemasi nuukudella retostelu kuin älykkyyden merkiksi on naurettavaa.
Lihavuus vanhentaa, mutta myös liiallinen laihuus, varsinkin mitä enemmän ikää. Pituus, paino?
Mulle tuli näkyvämmät silmänaluset juuri siinä 25-vuotiaana. Samalla kasvot alkoivqt näyttää jotenkin aikuismaisemmilta. Mitään varsinaisia ikääntymisen merkkejä ei vielä ole tullut.
itse olen nyt vasta herännyt rupsahtamiseen, ikää 38. Vakavaa stressiä 4 viimeistä vuotta ja sinä aikana todella vanhentunut. Sitä ennen menin ihan nuoresta tytöstä, mutta nyt on tullut harmaita hiuksia ohimoille ja sellainen vanhemman ihmisen katse silmiin. Surettaa oikein - vaikka pinnallistahan se on ulkonäköään surra.
Sullakin veikkaan stressiä/surua suurimmaksi syylliseksi, ne ihan oikeasti vanhentaa koko olemuksen. Jos saa elää vailla oikeita murheita, säilyy elintavoista riippumatta ihan toisella tavalla. Mutta tässä on sulla myös se mahdollisuus: olet vielä oikeasti todella nuori, jos pääset murheista yli ja elämään tulee onnellinen jakso taas, niin alat varmasti hehkua uudelleen. - Mä en ehkä enää ala, koska ikää on paljon enemmän kuin sinulla. Mutta itsellenikin toivon, että katseestani lähtisi huoli pois ja silmät olisivat jälleen iloiset ja eloisat, sitten ei pari ryppyä haittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka oikeasti on hyväksi. Itse aloin kasvissyöjäksi jo teininä ja vielä päälle 30-v. minulta kysyttiin että lasten lippu vai aikuisten tai luultiin koulun oppilaaksi kun olin opettaja, vaikka en ole ns. lapsenkasvoinen.
Ekat rypyt alkaa näkyä vasta nyt 44-vuotiaana, ja nekin hyvin hentoja, eivät sellaisia syviä harakanvarpaita.
25 voi kulta. Suurin osa naisista rupsahtaa niin pahasti jo 20v että oksta pois
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu geeeneistä. Mä oon 26v. ja minua luullaan aina 17-18 vuotiaaksi.
Olen 25v jota myös luullaan teiniksi, juuri kysyttiin bussissa olenko täyttänyt 17.
Mutta itse näen peilistä yhtäkkiä vähän isommat silmäpussit aamuisin ja pari juonnetta joita ei ennen ollut.
Syytän erityisesti kolmea asiaa: sokeria, ylipäätään huonoa ruokavaliota ja kuivumista. Juon aivan liian vähän vettä ja syön liikaa sokeria, enkä saa tarpeeksi vitamiineja ja nyt se viimein näkyy. Luultavasti sen voi myös korjata ja olen jo aloittanut. Aiemmin en jaksanut välittää kun olin niin babyface enkä ylipainoinenkaan.
Aloin hoitaa ihoani ihan ekstrakunnolla joskus pari vuotta sitten (juuri aiemmin mainitulla korealaisella monivaiheisella tavalla) ja sekään ei ole näitä ihon muutoksia estänyt, homman pitää lähteä sisältä.
Tosin on vielä yksi asia joka voi olla syynä silmäpusseihin, nimittäin olen jossain vaiheessa ruvennut kiskomaan ihoa varmasti liikaa kun olen koittanut raaputtaa kuivaa ihoa irti. Siitä tuli vähän liikaa tapa ja vaikka välttelen varsinaista silmänympärysaluetta, kyllä sitäkin tulee samalla kiskoneeksi.
Vierailija kirjoitti:
25 voi kulta. Suurin osa naisista rupsahtaa niin pahasti jo 20v että oksta pois
Niin millä planeetalla? Suurin osa alkaa näyttää hyvältä vasta siinä main.
Suru ja stressi kyllä vanhentaa. Itse vanhenin varmaan 10vuotta kun läheiseni sairastui syöpään ja kuoli, vuoden sisällä.
Moni on jo 25v mennessä sen kymmenisen vuotta polttanut, juonut ja stressannut oravanpyörässä. Kyllä siitä rupsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko paljon aurinkoa? Se taitaa olla se pahin ihon vanhentaja, ja ainakin ryppyjä tulee paljon aikaisemmin kuin niille, jotka eivät grillaa itseään joka kesä.
Suojakerroin 50 aina kasvoille, se on hyvä muistaa. Aurinko vanhentaa aivan hirveästi kasvojen ihoa.
Aurinkosuojien kemikaalit taas vanhentavat ihoa, ainakin jollei käytä luomukosmetiikkaa.
Sorry mutta en kyllä oikeasti usko, että 25-vuotias voi olla yhtään millään tavalla rupsahtanut. Olet nuori ja hehkeä, nauti siitä!
25v on se kuuluisa veden jakaja. Ennen sitä olet nuori nainen ja sen jälkeen et ole.
"En ota aurinkoa, mutta juoksen ulkona vähissä vaatteissa tuntikaupalla."
🙄 luulevatko ihmiset että se aurinko vaikuttaa eri lailla riippuen siitä "ottaako" sitä tarkoituksella vai oleskeleeko muuten vain auringossa? Jos olet auringossa ilman suojaa = otat aurinkoa.
Olen rypytön 43-vuotias, hoikka ja urheilullinen. Kasvot vielä sileät ja muutenkin minua usein luullaan kolmekymppiseksi.
Osin epäilen että asia johtuu geeneistä - suvussamme erityisedti miehet vanhenevat hitaasti, isäkin 75v iässä vielä sellasen 55v ikäisen näköinen. Naisetkin rupsahtaa vasta siinä 50+ kun vaihdevuodet alkaa (kyllä se mullekin siis tulee).
Mutta, mulla on myös sellainn teesi että HIKIliikunta, nimenomaan ulkona, on salainen ase. Iho puhdistuu, hendittää, verenkierto toimii jne. Juoksen muutaman kerran viikossa ulkojuoksulenkin ja silloin tällön juoksukisoja.
Tän ulkoliikunnan takia olen selkeästi nuoremman näköinen kuin 5v nuorempi pikkusisareni. Samat gernit hänelläkin mutta ei ole urheillut koskaan.
Ulkoliikunta ei oikeastaan maksa mitään joten kannattaa kokeilla!
Monet syövät, kiireenkin vuoksi, liian ravintoköyhää ruokaa. Sekin sairastuttaa ja vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinäeivoiteetauta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisellä ei vielä olekaan yleensä minkäänlaisia ryppyjä. Palataan asiaan 10 vuoden kuluttua...
Ai, minulla on kyllä päälle 20-vuotiaita tuttuja joiden kasvojen iho on kuin rusina. Lapsetko vanhentaa vai mikä.
Kyllä catherine ja williamkin on olleet ryppysiä ja juonteisia +/- 30v:nä, vaikka heidän kuviaan usein muokataan paljon, varsinkin edustuskuvia ja varmaan vaikka mitä palveluja käytössä ulkonäköä kohentamaan. Ei ole mitenkään harvinaista et 30 v:llä on jo elonmerkkejä naamassa, siis reaalimaailmassa. Hollywoodissa nyt kukaan ei vanhene koskaan ja syynä on pelkästään veden juonti ja kantasolupirtelöt!
Nuku enemmän, juo riittävästi vettä, ulkoile tarpeeksi ja harrasta enemmän liikuntaa. Ulkoliikuntaa, mieluiten. Ei kahvia, alkoholia, viljoja eikä maitoja. Ei meikkikerroksia ja mönjää naamaan missä on alkoholia. Kyllä se siitä. Tai siis, ei se siitä, alamäki alkaa mutta kymmenen vuoden päästä huomaat taas iiiiihan uudet muutokset. Tervetuloa perästä. :)
Itse laitan silloin tällöin hieman botoxia, aloitin ennaltaehkäisevästi päälle 30 vuotiaana ja tulokset ovat erinomaiset, koska rypyt eivät olet päässeet muodostumaan kunnolla. Nyt +40 näytän aika lailla samalta kuin tuolloin eikä kukaan ole arvannut, että olisin tehnyt jotain. Eikä kyse ole mistään kohteliaisuudesta olla sanomatta koska meidän ystäväpiirissä on täysin normaalia tämä.